مجله عمومی

حملات راکتی به پایگاه آمریکایی در دیرالزور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کندوج ،

حداقل هشت موشک به سمت ایستگاهی شلیک شد که توسط نیروهای آمریکایی در یک میدان نفتی اشغال شده است. خبرگزاری ها از آتش گرفتن چندین خودروی زرهی خبر دادند. سخنگوی ارتش آمریكا گفت كه بمب گذار كمی بعد از ظهر مقابل پایگاه نظامی آمریكا در سوریه منفجر شد.

خبرگزاری اسپوتنیک همچنین به نقل از منابع سوری اعلام کرد که هفت شبه نظامی وابسته به آمریکا در سوریه زخمی شدند و تعدادی از نیروهای آمریکایی دوشنبه شب در یک پایگاه نظامی در دیرالزور مورد حمله قرار گرفتند.

همزمان وزارت امور خارجه سوریه حمله آمریکا به مرزهای سوریه و عراق را محكوم كرد. نیروگاه عراق همچنین بر حق قانونی خود در پاسخ به تجاوزات نظامی آمریکا تأکید کرد. در حمله هوایی آمریکا دو روز پیش در مرز عراق و سوریه در بوکمال هفت نفر کشته و زخمی شدند.

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس جمهور اسرائیل در واشنگتن گفت: “من اجازه حمله به مناطق مرزی سوریه و عراق را داده ام.” بایدن افزود واشنگتن به تعهدات خود در قبال تل آویو متعهد است.

آژانس خبری سوریه (سانا) گزارش داد: نیروهای اشغالگر آمریکایی در نقض مکرر حاکمیت سوریه با تجهیزات نظامی وارد سوریه شدند.

در ماه های اخیر ، ارتش آمریکا تجهیزات نظامی را برای ادامه سرقت نفت سوریه با حمایت گروه های مسلح به منطقه حسکه سوریه ارسال کرده است. حدود نیمی از چاه های نفت سوریه در منطقه واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا