مجله عمومی

حمله اُمیکرون به کودکان – کندوج

همزمان با افزایش روزانه بیماری‌های عروق کرونا ویروس در کشور، گزارش‌هایی مبنی بر تکمیل ظرفیت بخش‌های اطفال در بیمارستان‌ها به گوش می‌رسد. کرونا این بار کودکان را هدف گرفته است و تخت‌های بیمارستان‌های اطفال در برخی شهرها از جمله قم مملو از کودکانی است که دارای اومیکرون هستند. به گفته کارشناسان باز شدن مدارس و حضور کودکان در پیش دبستانی ها یکی از دلایل اصلی ابتلای کودکان است.

به گزارش کندوج، این روزنامه دنیای اقتصاد او نوشت: «فرکانس omicron ها روز به روز در حال افزایش است. این بار ساقه تاج جدید نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است. گزارش ها از برخی شهرهای ایران از جمله قم حاکی از افزایش تعداد کودکان بستری در بیمارستان ها با علائم شایع بیماری عروق کرونا ویروس قلب، آنفولانزا و نوع آکنه است.

در همین راستا ناصر کلانتری، متخصص اطفال و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان الوند گفت: تفاوت Omicron با عوامل دیگر این است که بچه ها هم مشارکت می کنند. هیچ گروه سنی در برابر بیماری عروق کرونا ویروس قلب مصون نبود، اما این بیماری در بزرگسالان شایع‌تر بود و کودکان دومین گروهی بودند که تحت تأثیر ایمیکرون قرار گرفتند.

او گفت: «دپارتمان‌های کامپیوتر ما پر از بچه‌های مبتلا به Omicron است.

مصطفی معین پیش از این با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی خود از پر شدن تخت های کلینیک های اطفال در بیمارستان های کشور از کودکان با امیکرون ابراز نگرانی کرده بود.

ویروس کرونا درهای خود را به روی مجلس شورای اسلامی نیز باز کرده است و بر اساس گزارش ها، تاکنون 47 نماینده به طور قطعی به تاج مبتلا شده اند و اگر این تعداد به تعداد کارکنان مرتبط با دادگاه نیز اضافه شود. تاج، افزایش خواهد یافت. در همین رابطه، علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون ریاست مجلس، روز گذشته از ابتلای پنج نفر از شش کارمند مستقر در صحن مجلس به ویروس کرونا خبر داد. در عین حال، همان طور که مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است، با توجه به اپیدمی بیماری عروق کرونا ویروس قلب، زمان جلسات علنی در دو روز آینده کاهش می یابد و جلسات کمیته تخصصی برگزار نمی شود. برگزار شود. . سید نظام الدین موسوی سخنگوی ریاست مجلس نیز از تعطیلی جلسات علنی امروز و فردا خبر داد.

افزایش مرگ و میر تا پایان فوریه

حسین کرمان پور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا تهران روز گذشته در گفت وگو با کندوج، بر تصمیم گیری به موقع برای مدیریت وضعیت ویروس کرونا در کشور تاکید کرد و گفت: بمانید.

نادر توکلی معاون مبارزه با کرونا در تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ از افزایش 20 درصدی مراجعین به بیمارستان ها نسبت به روزهای گذشته خبر داد.

حمید سوری، اپیدمیولوژیست نیز با تاکید بر تشکیل تیم واکنش اورژانس برای مقابله با گوگرد امیکرون در کشور، گفت: به طور حتم در دو تا چهار سال آینده تعداد بستری ها و مرگ و میر ناشی از ایمیکرون در کشور افزایش می یابد. هفته ها.”

ابراهیم قادری رئیس مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: تعداد بیماران واقعی بسیار بیشتر از آمار است و می‌توانستیم تا 100 هزار نفر هم داشته باشیم. بیماران مبتلا به omicron روزانه برای چند هفته آینده.

بر این اساس، دولت بر تزریق دوز سوم واکسن کرونری متمرکز شده است. در همین حال، کمال حیدری معاون وزیر بهداشت گفت: هفت میلیون نفر در کشور واکسینه نشده اند و هشت میلیون نفر دوز دوم واکسن دریافت نکرده اند.

به گفته حیدری، تنها ۲۸ درصد از مردم تهران نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند. همچنین بر اساس گزارش وزارت بهداشت، 60 میلیون و 770 هزار و 435 نفر نوبت اول، 54 میلیون و 116 هزار و 27 نفر نوبت دوم و 17 میلیون و 315 هزار و 831 نفر نوبت سوم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به 132 میلیون و 202 هزار و 293 دوز رسیده است. همزمان با این حال روز یکشنبه اپلیکیشن ماسک مربوط به وزارت بهداشت به دلیل شیوع گسترده Omicron، روز گذشته محمد هاشمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خواستار تعطیلی دو هفته ای شد. ، تکذیب کرد. اختتامیه گفت: هر هفته پس از جلسه به ریاست رئیس جمهور به ستاد مبارزه با کرونا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا