کسب و کار ایرانیمجله عمومی

خریدنهال بادام سعید قاسمی برتر نهال

کیفیت اتفاقی نیست، حاصل چندین دهه تجربه است

اگرچه خرید کردن همیشه پروسه جذابی است، اما خرید نهال اگر با دقت و وسواس انجام نشود، ممکن است سرمایه شما را تلف کند. این سرمایه همیشه مادی نیست، گاهی، وقت و انگیزه شماست.

برای اینکه مطمئن شوید سبد خرید خود را به درستی پر کرده‌اید، کافی است چند نکته را در نظر داشته باشید.

مهم‌ است که یک مرکز شناخته شده را برای خرید نهال انتخاب کنید، دستفروش‌های کنار خیابان که نهال‌هایی با قیمت یک سوم قیمت نهالستان عرضه می‌کنند، همیشه بهترین نیستند. در واقع باید در این مواقع به فلسفه هیچ ارزانی بی‌علت نیست، فکر کنید.

مراکز معتبر، معمولا شلوغ و شناخته شده هستند، این ثابت می‌کند که مشتریان از کیفیت محصولات راضی هستند و آن مرکز سابقه خوبی در عرضه نهال‌هایی داشته است که به بار نشسته‌اند.

اگر ملاکتان برای خرید نهال، قد و قدرت نهال است، باید اطلاعاتتان در زمینه باغداری را بالا ببرید. نهال بلندی که سیستم ریشه ضعیفی دارد، با اولین تابستان گرم از بین خواهند رفت، زیرا ریشه آن‌ها توان محدودی در جذب آب دارد. بنابراین مهم است که ضمن درک شرایط اقلیمی، بتوانید کیفیت نهال را تشخیص دهید.

مهم است که نهال پس از اینکه آماده عرضه است، در چه فضایی نگهداری شود. معمولا در فصولی از سال که خرید نهال رونق دارد، برخی دست‌فروش‌ها اقدام به برپایی چادرها به عنوان ایستگاه فروش در کنار خیابان می‌کنند یا یک مغازه را به عنوان انبار مرکز تجمع نهال‌ها قرار می‌دهند.

در نظر داشته باشید که از این نهال‌ها نمی‌توان امید بارور شدن داشت، زیرا مدت زمان طولانی در شرایط کم نور بوده‌اند و ضعیف شده‌اند.

پس از خرید نهال و انتقال آن‌ها به باغ یا منزل، حتما آن‌ها را آبیاری کنید و در یک مکان سایه‌دار قرار دهید.

لازم است که صبح روز بعد حتما آن‌ها را آبیاری کنید، اما اصراری برای کشت فوری وجود ندارد. در واقع بهتر است اطلاعات تکمیلی زمان کشت را از فروشنده معتبر بخواهید

هنگام خرید نهال حتما به نکات زیر توجه کافی داشته باشید:

  • تاییدیه جهادکشاورزی
  • ارتفاع از سطح دریای منطقه
  • دیرگل بودن یا زود گل بودن رقم نهال
  • سازگاری نهال با منطقه از لحاظ سردسیری یا گرم سیری
  • اندازه بزرگی یا کوچکی درخت
  • ضخامت پوست میوه ( درشت یا کوچک بودن میوه)
  • گرده افشانی مناسب نهال
  • پربار بودن ، زودبار بودن یا دیربار بودن نوع نهال
  • عمر درخت نهال

شناخت مرکز معتبر فروش نهال

فروش نهال در مجموعه برتر نهال با تاییدیه جهاد کشاورزی و بهترین کیفیت ارائه می شود پس وقت رو از دست ندید و بهترین نوع نهال را انتخاب کنید چون مهمترین سرمایه ما شما باغبانان و مشتریان گرامی هستید.

چه یک باغبان با تجربه باشید چه تازه‌کار، ترجیحات خاص خود را درباره سبک باغداری خواهید داشت. با این حال، قطعا شما برنامه‌ریزی دارید که چه چیزی بکارید و این انتخاب را بر اساس شرایط اقلیمی محل زندگی و آبیاری باغ در نظر گرفته‌اید.
برخی مراکز کمتر شناخته شده و کوچک، صرفا فروش نهال‌های پرطرفدار را دنبال می‌کنند. انتخاب ارقام پرفروش‌ و معروف‌، شما را محدود خواهد کرد، ضمن اینکه گاهی مجبورید بستر باغ را برای کشت این نهال‌ها تغییر دهید و آماده کنید. در حالی که خرید نهال از نهالستان بزرگ، انتخاب گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین نهالی را بخرید که طبق تحقیقات و برنامه‌ریزی شماست.

پس از اینکه تصمیم گرفتید چه چیزی بکارید، باید بدانید که از کدام مرکز فروش نهال، آن را تهیه کنید. در این باره هم لازم است نکاتی را در نظر بگیرید تا با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی، بی‌گدار به آب نزنید و بخش قابل توجهی از سرمایه خود را با انتخاب‌های غلط از دست ندهید.

قیمت نهال بر چه اساسی تعیین می شود؟

برای همه‌ی سرمایه گذاران نکته‌ی حائز اهمیتی وجود دارد و آن هم قیمت دقیق انواع نهال است. پیش از ورود به مسئله قیمت نهال بهتر است بدانید تنوع گونه‌های نهال محدودیت ندارد. قیمت دقیق انواع نهال نیز در اصل به گونه و اصالت ذاتی نهال و میزان باردهی آن بستگی دارد. البته باید توجه داشته باشید که نهال را از کدام مرکز فروش نهال خریداری می‌کنید؟ اینکه از کجا بخرید بر قیمت موثر خواهد بود؛ چراکه در این حیطه نیز مانند سایر حوزه‌های کاری بزهکاران بسیاری وجود دارد.

اگر می‌خواهید قیمت نهال را بدانید، باید نوع نهال خود را مشخص کنید و با مراجعه به لیست فروشگاه‌های معتبر فروش نهال ، از قیمت نهال به آسانی با خبر شوید. همچنین می‌توانید به صورت مستقیم با مشاورین با تجربه برتر نهال ارتباط برقرار کنید؛ چرا که آنان به تمام سوالات شما به طور واضح پاسخ می‌دهند.

کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد!

به طور کلی، قیمت نهال در بازار فروش با توجه به میزان عرضه و تقاضا مشخص می‌شود؛ یعنی هر چقدر عرضه کم و تقاضا زیاد باشد، قیمت نهال بیشتر خواهد بود. پس اگر برای راه‌اندازی باغ گردو تصمیمتان جدی است، بهتر است قبل از هر کاری نسبت به قیمت نهال اطلاعات کافی به دست آورید.

اگر نهالی را پیدا کردید که همه آیتم‌های یک نهال خوب و باکیفیت را دارا بود، از هزینه‌ای که برای آن می‌کنید، نترسید. زیرا به عنوان مثال شما هر چقدر که برای نهال گردو هزینه کنید و قیمت نهال گردو هر مقدار که تعیین شده باشد، بر اساس قیمت نهایی هر دانه گردو و یا هر کیلوگرم گردو، بسیار ناچیز است.
مهم این است که نهال خریداری شده، در زمان مشخص به بار بنشیند و بهترین محصول خود را ارائه دهد. اگر به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر هستید، باید با فروشنده‌های دوره گرد که معمولا کنار خیابان اقدام به فروش نهال می‌کنند به تفاهم برسید، اما در نظر داشته باشید که نه این نهال فروشی مجوز دارد و نه نهال خریداری شده دارای شناسنامه است. پس عملا اگر این نهال به بار ننشیند، نه تنها دست شما به جایی بند نیست و پول خود را دور انداخته‌اید، بلکه شاید هرگز متوجه نشوید عیب ماجرا کجا بود!
قیمت نهال، بر اساس نوع نگهداری از آن، کیفیت، سلامت و ابعاد آن تعیین می‌شود. طبیعی است که نهال پرورش داده شده منطبق بر اصول کشاورزی و ضد عفونی شده برای پرهیز از ابتلا به انواع قارچ و بیماری، با نهالی که مشخص نیست در کجا نگهداری شده و چگونه از آن مواظبت شده است، تفاوت قیمت داشته باشد.
اما در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌کنید با صرف هزینه بیشتر، نهال‌های باکیفیت را تهیه کنید یا قیمت نهال برایتان مهم است و ترجیح می‌دهید، ارزان‌ترین‌ها را انتخاب کنید و موفقیت در این عرصه را به شانس و اقبال بسپارید.

اعتبار نهالستان به چه مواردی بستگی دارد؟

نهالستان همانجایی است که انواع میوه، گل و سبزیجات در آن تکثیر و پرورش داده می‌شوند تا پس از اینکه به سن بلوغ عرضه رسیدند، برای کشت در محیط‌های خانگی، شهری، باغ و یا با اهداف تجاری به فروش برسند.

نهالستان در واقع مرکز اصلی فروش نهال است، اما این به این معنا نیست که همه آن‌ها به یک اندازه دانش کشاورزی دارند یا معتبر هستند. بدیهی‌ترین امکانات و شرایطی که هر نهالستان باید دارا باشد، شامل موارد زیر است:

محل پرورش نهال‌ها باید فضای روباز بزرگی باشد که هوا تماما در آن جریان داشته باشد و نور کاملا به آن بتابد. هم چنین دسترسی به راه، لوازم حمل و نقل، امکاناتی مانند آب، برق، گاز و فاضلاب نیز حائز اهمیت است.

نهالستان مدرن، باید مجهز به انواع ظروف، لوازم گرمایشی و سرمایشی، بیل و بیلچه و آبپاش و سمپاش و .. باشد.

برای پرورش نهال باکیفیت و ریشه‌زایی موفق، نیاز به خاک کافی و غنی، ضروری است. نهالستان باید منابع کافی از انواع ماسه، خاک قرمز و سیاه، پیتماس، خزه اسفاگنوم، خاک اره، کود دامی، ورمیکولیت و کمپوست در دسترس داشته باشد.

اجتماع گیاهان، همواره مستعد انواع آفات و بیماری‌هاست. استفاده از کود شیمیایی برای قوی‌تر شدن گیاه در برابر امراض و نیز مجهز بودن مرکز پرورش نهال به انواع حشره‌کُش، آفت‌کش، قارچ‌کش و علف‌کش، ضروری است.

  • ماشین آلات و نیروی انسانی

در یک نهالستان مدرن، عملیات‌های روزانه مانند پر کردن گلدان و آبیاری به کمک ابزارها و ماشین‌ها محقق می‌شود. هم چنین این مراکز باید نیروی انسانی متخصص و ماهر داشته باشند تا وجین، هرس، استفاده از سموم و کود را به صورت درست و اصولی انجام دهند.

شناخت بهترین نهال فروشی کشور

در بحث نهال فروشی می‌توان گفت که اگر در حیطه‌ی پرورش انواع میوه و گردو باشید، حتماً در جریان هستید که در فصول مختلف سال می‌توان انواع و اقسام نهال میوه و گردو را کاشت تا در وقت مناسب آن، بتوان از میوه‌های آن بهره‌مند شد. بسیاری از افراد نیز به صورت کاملاً تخصصی به فروش نهال میوه  و گردو می‌پردازند و یا اینکه آن را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند. برای این منظور کافی است که اطلاعات مناسبی در خصوص چگونگی پرورش و نگهداری از یک نهال داشته باشید. حتما در بحث نهال فروشی بهترین مرکز خرید و فروش نهال را انتخاب کنید تا بدون واسطه خرید انجام شود چون هدف ارائه بهترین نهال میوه و گردو و … برای شما مشتریان و باغداران گرامی می باشد.

هنگام انتخاب رقم‌های مورد نظرتان از یک نهال فروشی، سه عامل اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • شرایط باغ یا باغچه خود را به دقت ارزیابی کنید
  • هدف خود از کاشت نهال را مشخص کنید
  • اطلاعات دقیقی از شکل و اندازه درخت بالغ داشته باشید

ترکیب این سه عامل بهترین انتخاب را پیش روی شما قرار می‌دهد. بیایید هر کدام از این موارد را به صورت مجزا و دقیق کنیم.

شرایط باغ یا باغچه را به دقت بررسی کنید

پیش از هر چیز باید بدانید که در کجا قرار است درخت جدید خود را بکارید. وقتی مکان مشخص شد، باید شرایط دقیق آن را در نظر بگیرید. تنها در این صورت است که خرید از نهال فروشی موفق خواهد بود و با بهترین انتخاب از آن خارج خواهید شد.

برخی نهالستان‌ها این امکان را در اختیار مشتری می‌گذارند که دقایقی با کارشناسان گفتگو کنند تا بهترین رقم را با توجه به مکان شناسایی کنند. کارشناسان پیش از فروش نهال از شما سوالاتی درباره:

  • زاویه تابش خورشید و جهت وزش باد
  • میزان دسترسی به نور
  • نوع خاک
  • نوع زهکشی
  • دسترسی به منابع آبی
  • ابعاد زمین
  • آب و هوای محل کاشت
  • و هدف شما از باغداری

خواهند پرسید.

هدف خود از کاشت نهال را مشخص کنید

پیش از مراجعه به نهال فروشی باید هدف خود را مشخص کنید، چرا قصد کاشت درخت دارید؟! آیا می‌خواهید میوه برداشت کنید؟! آیا به فکر ایجاد زیستگاه حیات وحش هستید؟! به محوطه سازی و زیباسازی حیاط منزل یا ویلا فکر می‌کنید؟ به ارائه حریم خصوصی و امنیت در تمام طول سال فکر می‌کنید؟! آیا داشتن درختانی با سایه تابستانی و روشنایی زمستانی برایتان مهم است؟! آیا قصد کشت ارقام پرمحصول و پرطرفدار در بازار را دارید و اهداف تجاری را دنبال می‌کنید؟!

شکل و اندازه درخت بالغ

با داشتن اطلاع دقیق از شکل و اندازه درخت بالغ،   یک سرمایه‌گذاری هدفمند را پیگیری می‌کنید. شما باید بدانید نهالی که امروز از نهال فروشی خریده‌اید، در آینده چقدر ارتفاع خواهد داشت، چقدر از نظر عرضی فضا لازم دارد، بنابراین با علم به این موارد می‌توانید تنوع محصول را برنامه‌ریزی کنید، فاصله مناسب غرس نهال را در نظر بگیرید و شرایط آبیاری را تعیین کنید.

به این ترتیب شما چالش درختان خود در آینده را پیش‌بینی می‌کنید و با توجه به شکل و اندازه نوع نهال و شیوه کاشت را تعیین می‌کنید.

هر آنچه که باید درباره نهال میوه بدانید!

قبل از خرید یا فروش نهال میوه باید اطلاعات مناسبی از آن نهال ها داشته باشید.توصیه ما این است که در این صفحه هر کدام از نهال های میوه را که قصد خریداری دارید وارد شده و اطلاعات تکمیلی را به دست بیاورید و در غیر اینصورت با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با مشاوره رایگان راهنمایی های لازم در مورد خرید و فروشو قیمت انواع نهال میوه راهنمایی های لازم را انجام دهند تا شما بدون واسطه خریدتان را انجام دهید.

کاشت و خرید نهال میوه همیشه پرطرفدار است، چه مبتدی باشید چه باتجربه، چه یک باغ بزرگ داشته باشید چه یک باغچه کوچک. اما برای پرورش درخت میوه لازم است تا مواردی را در نظر بگیرید:

  • موقعیت مکانی خود را در نظر بگیرید

باید بدانید در جغرافیایی که شما زیست می‌کنید، کدام میوه‌ها رشد بهتری خواهند داشت. اگر اهداف تجاری دارید و قصد دارید میوه‌ای کشت کنید که متعلق به اقلیم شما نیست، لازم است مراحل کشت و پرورش زیرنظر متخصصان باشد و این فرآیند بسیار هزینه‌بر است.

بنابراین اگرچه نهال میوه پرطرفدار و زیباست، اما مهم است که در کجا کاشته می‌شود که بعدا ریشه‌های آن مشکل ساز نشود، ارتفاع آن سایه ناخواسته ایجاد نکند و چتر درخت، به حریم دیگر درختان تجاوز نکند

لازم است اطلاعات دقیقی در مورد نوع خاک و PHآن داشته باشید، برخی درختان میوه برای رشد به خاک اسیدی نیاز دارند و برخی خاک اسیدی برایشان مضر است. در این وضعیت با توجه به نوع نهال میوه انتخابی، اگر خاک شما اسیدی است، می‌توانید سنگ آهک دانه‌بندی شده را اضافه کنید. از طرف دیگر، اگر خاک شما به اندازه کافی اسیدی نیست، سعی کنید گوگرد اضافه کنید.

  • شرایط کاشت هر نهال را بلد باشید

هر نهال، نیاز به حفر گودالی با عمق و شعاع به خصوص دارد، نوع آبیاری آن متفاوت است و فاصله غرس نهال‌ها باهم از میوه‌ای به میوه دیگر متفاوت است. هم‌چنین امراض و آفاتی که هر میوه را تهدید می‌کند، متفاوت هستند.  بنابراین نکته مهم دیگر در خرید نهال میوه این است که شرایط کشت هر کدام را بلد باشید.

خرید اینترنتی نهال میوه

هیجان انگیز خواهد بود اگر بدانید، لازم نیست تک تک مرکز خرید نهال میوه را حضوری سرکشی کنید و یا درباره اعتبار آن‌ها پرس و جو نمایید، بلکه با تهیه نهال مورد نظرتان تنها یک کلیک فاصله دارید!

امروزه خرید اینترنتی پوشاک، غذا، ابزار، لوازم برقی و .. اصلا عجیب نیست، خرید اینترنتی نهال میوه هم خدمتی  است که برخی از مراکز خوشنام در راستای رفاه حال مشتریان خود از سراسر کشور آن را در دستور کار قرار داده‌اند.

اگر قصد داشته باشید برای باغچه خانه اقدام به خرید درخت میوه کنید، ممکن است تنها آخر شب‌ها فرصت آزاد پیدا کنید تا به غیر از کار به چیز دیگری فکر کنید. طبیعی است که در این ساعات هیچکدام از مرکز فروش نهال میوه در دسترس نباشند.

هم چنین ممکن است مجبور باشید برای  خرید بهترین نهال میوه به شهرستان‌های همجوار سفر کنید که وقت و هزینه زیادی از شما خواهد گرفت.

خرید اینترنتی نهال میوه کار شما را از همه جهات آسان خواهد کرد، شما ضمن اینکه اطلاعات دقیقی درباره هر کدام از ارقام، شرایط کشت و نگهداری به دست می‌آورید به صورت مجازی دوری در نهالستان می‌زنید و با اطلاع از  قیمت انواع نهال میوه، خرید خود را نهایی می‌کنید.

نکاتی که باید هنگام خرید از نهال فروشی اینترنتی در نظر بگیرید

اگر قرار است تجربه موفقی از خرید از نهال فروشی اینترنتی را تجربه کنید،  لازم است نکاتی را در نظر بگیرید:

  • در زمان مناسب، نهال‌های خود را سفارش دهید

در تارنمای بسیاری از مرکز فروش نهال میوه شما با مقالات تخصصی درباره زمان کشت هر نهال، نحوه کاشت، نحوه نگهداری و مطالبی از این دست مواجه خواهید شد.

حتی اگر در زمینه باغداری و درخت‌کاری، آماتور هم باشید بدون اطلاع از اینکه نهال سیب چه زمانی باید کاشته شود، نمی‌توانید تجربه موفقی از خرید از نهال فروشی آنلاین را تجربه کنید.

زیرا به غیر از شما کشاورزان بسیار زیادی در سراسر کشور هستند که با در نظر گرفتن شرایط فصلی و آب و هوایی برای خرید نهال مورد نظر اقدام می‌کنند و ممکن است دیر اقدام کردن شما فرصت کاشت این نهال را تا سال بعد از شما بگیرد.

بنابراین انواع نهال درخت میوه در یک زمان از سال در دسترس نیستند، باید یاد بگیرید که در فصول مناسب به دنبال کدام نوع باشید.

به طور کلی باید بدانید، هرچه زودتر سفارش خود را ثبت کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنچه را که دنبالش هستید، دریافت کنید.

همیشه پیش از خرید اینترنتی نهال میوه تاریخ ارسال سفارش خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نهال شما در فصل کاشت مناسب می‌رسد.

برتر نهال، به عنوان معتبرترین نهالستان کشور، سفارشات شما را در زمان مناسب ارسال می‌کند.

اما برخی مراکز فروش نهال سفارش شما را بلافاصله ارسال می کنند، که ممکن است باعث شود نتوانید نهال‌ها را در جای مناسب تا زمان کاشت نگه دارید.

تا به حال کسی را دیده‌اید که گیاه پتوس  را از گلخانه‌ای در استانی دیگر سفارش دهد؟! خیر! دلیلش مشخص است، چون پتوس را در هر استانی با هر شرایط آب و هوایی می‌توان پیدا کرد، مگر اینکه گونه خاص و نادری از این گیاه باشد که به آسانی در هر جایی نتوان آن را یافت.

اگر شما به دنبال خرید نهال میوه پیوندی هستید که محصول تجاری ارزشمندی به شما بدهد، باید به خرید از یک نهالستان مجوز دار و معتبر فکر کنید.

نهال پیوندی شناسنامه دار را نمی‌توانید هر جایی پیدا کنید و ارزشش را دارد که زمان بگذارید، مرکز فروش نهال معروف و معتبری را پیدا کنید و از این طریق سفارش خود را به ثبت برسانید.

  • اقلیم و آب و هوای محل زندگی خود را به درستی بشناسید

اگر به بهترین نهالستان شهر خود برای خرید بروید، به احتمال زیاد با ارقامی مواجه می‌شوید که مناسب با آب و هوای محل زندگی شما هستند.

اما  نهال فروشی آنلاین به کل کشور خدمات ارائه می‌دهند، پس گنجینه ارزشمندی از انواع نهال میوه را در خود جای داده‌اند که شاید برخی از آن‌ها مناسب با آب و هوا و اقلیم باغ یا باغچه شما نباشند.

  • نظرات کاربران را در وب‌سایت فروشنده بخوانید

فرقی نمی‌کند که قصد دارید برای حیاط خلوت خانه اقدام به تهیه نهال کنید، یا خرید نهال میوه لیبل دار برای باغ و اهداف تجاری را زیر سر دارید، چه یک نهال، چه صد نهال، لازم است مرکز فروش آنلاین را زیر نظر بگیرید.

مسلما اکنون خواهید گفت، وقتی مرکز فروش نهال هزاران کیلومتر از ما دورتر است چگونه اعتبارش را مورد بررسی قرار دهیم؟! حق دارید. اما ساده‌ترین راه درباره اعتبار مرکز عرضه انواع نهال میوه این است که وب‌سایت آن را به دقت زیر نظر بگیرید.

نظرات کاربران می‌تواند اطلاعات دقیقی به شما بدهد. نحوه پاسخ مدیران نهالستان به کاربران حاکی از تجربه، دانش و سابقه آنهاست.

در نظر داشته باشید که برخی از خریداران، به دلایل متعددی نهال خود را از دست داده‌اند، این ممکن است به علت نداشتن دانش کافی خریدار یا فراهم نبودن بسترهای اقلیمی باشد. بنابراین درباره پوسیدگی یا مرگ یک موجود زنده مانند نهال  نمی‌توان تنها مرکز فروش نهال میوه را مقصر دانست.

  • درباره فروشنده اطلاعات دقیقی کسب کنید

یک نهالستان مجوز دار، قطعا در بخش «درباره ما» اطلاعات کاملی درباره شروع فعالیت، افتخارات، مدرک تحصیلی مدیران و سابقه‌اش ارائه می‌دهد.

خرید نهال جهاد کشاورزی، نهال‌های شناسنامه‌دار، پیوندی، لیبل‌دار و حتی وارداتی از این مراکز به راحتی امکان‌پذیر است و شما به اطلاعات تماس و آدرس دقیق این مراکز خرید اینترنتی نهال میوه هم دسترسی دارید.

هرگز برای خرید نهال از وب‌سایت‌هایی که صفحه درباره ما شفاف و روشنی ندارند و مشخص نیست با فردی طرفیم که در حیاط منزل نهال پرورش می‌دهد یا صاحب یک نهالستان بزرگ است، خرید نکنید.

  • اندازه نهال‌ها را به درستی بررسی کنید

باید اطلاعات دقیقی درباره طول نهال، قطر تنه و طول ریشه وجود داشته باشد تا بتوانید درست انتخاب کنید.

گاه کاربران از یک وب‌سایت نامعتبر خرید می‌کنند و به جای نهال، نشا تحویل می‌گیرند!!

پیش از ثبت سفارش برای خرید نهال، مشخصات کامل آن را بررسی کنید.

  • انتظار هزینه حمل و نقل را داشته باشید

در نظر گرفتن این نکته ضروری است که شما یک خرید کوچک انجام نداده‌اید که کادو پیچ شده درب منزل تحویل بگیرید! نهال با توجه به ابعادش قطعا از طریق باربری ارسال می‌شود و هزینه پست خرید نهال هم بر عهده مشتری خواهد بود.

معرفی انواع نهال

انواع نهال را بر اساس یک طبقه‌بندی کلی به دو دسته مثمر و غیر مثمر تقسیم بندی می‌کنند. هر نهال میوه از هر گونه‌ای که باشد به زیر شاخه‌های متعددی تقسیم‌بندی می‌شود.

به عنوان مثال اگر قصد خرید نهال سیب دارید، کارشناس نهالستان به شما ارقام متعددی مانند نهال سیب زرد لبنان، نهال سیب سبز ترش، نهال سیب گلاب و دیگر ارقام را معرفی خواهد کرد.

چنانچه اطلاعات کافی درباره هر نوع از ارقام داشته باشید به خوبی می‌دانید که کدام نوع از انواع نهال سیب برای کشت در باغ یا باغچه شما مناسب است، در غیر این صورت کارشناس نهال فروشی پیشنهادات خود را به شما ارایه خواهد داد.

این گوناگونی ارقام و انواع درباره تمامی میوه‌ها، مغزها و حتی نهال‌های گلدار و زینتی نیز وجود دارد.

نهال شناسنامه دار چیست؟

اگر دستی در امور کشاورزی داشته باشید عبارت نهال شناسنامه ‌دار را قطعا شنیده‌اید. این شناسنامه که نقش مهمی در معرفی و کیفیت نهال دارد، اطلاعاتی درباره تولید کننده، سال تولید، رقم و پایه نهال را به مشتری ارایه می‌دهد.

سازمان جهاد کشاورزی به این مرکز فروش نهال، مجوز و برچسب داده است و خود نهال‌دار، متولی چسباندن این برگه‌ها روی ساقه‌هاست.

حال سوالی که پیش می‌آید اینکه آیا همه نهال‌های شناسنامه دار باکیفیت هستند؟! در پاسخ باید گفت، آیا همه لباس‌های موجود در بازار که با مارک و لیبل ترک ارائه می‌شوند، اصالت دارند؟! آیا لیبل تقلبی در بازار موجود نیست و یا امکان ندارد یک تولید کننده درجه چندم از مارک یک برند معروف استفاده کند؟!

هم همه نهال‌هایی که شناسنامه دارند، باکیفیت نیستند و هم تمام نهال‌های بی شناسنامه، بی‌کیفیت نیستند. اما معتبرترین نهالستان کشور مجموعه‌ای است که بهترین نهال‌ها را باشناسنامه و لیبل عرضه کند

بنابراین ما همچنان به خرید نهال میوه لیبل دار اصرار داریم، اما نه به این  صورت که بدون وارسی نهال و به صرف داشتن لیبل یا شناسنامه به کیفیت نهال اعتماد کنید.

نهال میوه پیوندی چیست؟

به طور کلی باید گفت، انواع نهال درخت میوه باید در دو زمینه کلیدی، شرایط خوبی داشته باشند. اول اینکه آنها باید چتر یا تاج پرباری داشته باشند تا بتوانند در فصل گلدهی، پربار عمل کنند و به همین ترتیب پر محصول هم ظاهر شوند.

دوم اینکه آنچه انواع نهال میوه را حفظ می‌کند و ضامن بقای آن‌هاست، یک سیستم ریشه قوی است.

ریشه است که وظیفه جذب و جمع آوری مواد مغذی و آب به طور مداوم از خاک را بر عهده دارد.

به عبارت دیگر خرید بهترین نهال میوه یعنی خرید نهالی که این قابلیت را دارد که شاخه‌های بارده باکیفیتی تولید کند و در عین حال از ریشه‌های قوی تغذیه ‌کند.

حال سوال اینجاست چگونه می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که نهالی که خریداری می‌کنیم این 2 ویژگی خوب را داشته باشند؟

در حالی که هنگام خرید انواع نهال میوه آنچه قابل دیدن و بررسی است، تراکم ریشه است، در واقع تنها آیتمی که اکثر مشتریان مورد بررسی قرار می‌دهند، ریشه نهال است و به ندرت پیش می‌آید نهالی را پیدا کنید که هم در تاج و هم ریشه قوی باشد.

چاره چیست؟!

پیوند بزنید! خرید نهال میوه پیوندی، یعنی خرید ارقامی که بر اساس عملیات پیوند، نهالی  که قوی‌ترین ریشه‌ها را دارد  با نهالی که بهترین میوه را می‌دهد، تلفیق شود.

این عملیات به معنای واقعی کلمه برد-برد است. زیرا شما یک درخت دارید که قسمت بالای آن را از رقم پر میوه و قسمت پایین آن را از رقم پر ریشه دریافت کرده‌اید.

پیوند زدن، ضامن بقای یک درخت است. هر چقدر که انواع نهال میوه، گلدهی و میوه دهی خوبی داشته باشند، اما سیستم ریشه آنها سست باشد، در دراز مدت نمی‌توانند دوام بیاورند و محکوم به از بین رفتن هستند. ریشه قوی هم اگر نتواند به درستی به بار بنشیند، غیر مثمر تلقی می‌شود و فایده‌ای نخواهد داشت.

با خرید نهال میوه پیوندی و تبدیل کردن آن به یک درخت تنومند، یک مادر خوب برای تکثیر را پرورش داده‌اید. می‌توانید از مادر نهال‌های جدید بردارید که دقیقاً میوه‌های مشابهی خواهند داشت. حتی دیگر ویژگی‌های مفید مادر یا درخت پایه از جمله افزایش مقاومت در برابر بیماری و سازگاری با انواع مختلف خاک نیز به فرزندان منتقل می‌شود.

محصول نهایی این درخت هم درختان فوق‌العاده با ریشه‌های قوی و میوه‌های زیاد و باکیفیت خواهد بود.

فایده درختان میوه پیوندی چیست؟

خرید نهال میوه پیوندی، مزایای زیر را برای شما در پی خواهد داشت:

  • محصول باکیفیت
  • افزایش بهره وری
  • خیلی زود شروع به باردهی می‌کند
  • مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها
  • سازگاری با هر نوع خاک

در ادامه این موارد را با هم بررسی می‌کنیم:

وقتی برای خرید نهال اقدام می‌کنید، پیش بینی قطعی از کیفیت محصولات نخواهید داشت. هیچ کس نمی‌تواند پیش بینی کند که فرزندش شبیه پدر می‌شود یا مادر، اما قطعا فرزند اشتراکاتی با پدر و مادر خواهد داشت.

فرقی نمیکند که از نهالستان محلی  خرید کنید یا اقدام به خرید اینترنتی نهال میوه کنید، درخت شما ممکن است شباهت زیادی با پایه داشته باشد، هم چنین امکان دارد خصوصیات متعددی از ژن‌های پیشین را به ارث برده باشد.

نهال سیب شما ممکن است وقتی به درختی بالغ تبدیل شد، در شمار محصول‌دهی مانند پایه باشد، اما مزه محصول آنچنان عالی نباشد. این بازی شانسی را می‌توانید به نفع خودتان تغییر دهید، اگر اقدام به خرید نهال میوه پیوندی کنید.

درختان میوه پیوندی تا حدود قابل توجهی سطح کیفی میوه، مقدار محصول و طعم عالی آن را حفظ می‌کنند. اگر فضای محدودی دارید، همیشه به کاشت نهال میوه پیوندی شناسنامه دار که از بهترین نهالستان کشور باید تهیه شود، فکر کنید.

افرادی که با نگاه تجاری اقدام به خرید نهال می‌کنند، انتخاب آن‌ها قطعا ارقام پیوندی خواهد بود. دلیل هم واضح است، درختان پیوندی، محصول پرسودی ارایه می‌دهند.

  • خیلی زود شروع به باردهی می‌کند

خرید انواع نهال میوه پیوندی این تضمین را به شما می‌دهد که نسبت به دیگر رقبایی که نهال میوه معمولی خریداری کرده‌اند، حدود 3-5 سال زودتر به محصول برسید.

به عنوان مثال نهال‌های آووکادو معمولا بعد از 12 سال بارور می‌شوند، اما آووکادوهای پیوندی پس از 2-4 سال میوه می‌دهند،   مرکبات پیوندی اغلب در اولین فصل بعد از کاشت میوه می‌دهند.

  • مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها

خرید نهال پیوندی یعنی داشتن درختانی با سیستم ریشه قوی. به طور کلی این درختان در برابر آفات و بیماری‌ها مستحکم‌تر هستند.

مزیت بزرگ درختان پیوندی این است که با هر نوع خاک رس، شنی، ماسه‌ای، گلی و… می‌توانند سازگار باشند.

معتبرترین نهالستان کشور

برای خرید، فروش و قیمت روز نهال بادام  باقرشهر همچنین شما میتوانید برای احداث نهالستان بادام در باقرشهر با مجموعه در ارتباط باشید.

برتر نهال ( پالیزنهال )بزرگترین، معتبرترین و مجربترین تولید کننده نهال در ایران با پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا با بهترین امکانات و قیمت نهال گردو مناسب به همراه کارشناسان تخصصی در زمینه فروش با مشاوره رایگان تنها با یک تماس.

این نهالستان دارای گواهینامه بهداشت از جهاد کشاورزی و عاری از هرگونه بیماری ها می باشد.

همه نهال های این نهالستان گواهی بهداشت و شناسنامه دار هستند و با فاکتور به فروش می رسند و دارای ضمانت نامه کیفیت هستند که مشتریان با خیال راحت تری اقدام به خریدن نهال کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا