مجله حوادث

خسارت 4 هزار و 500 میلیارد تومانی سیلاب به کرمان/مشکلات در این مناطق ادامه دارد

کندوج/ کرمان ستاد مدیریت بحران اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده را بررسی کرد.

مصطفی آیت الله موسوی صبح امروز 13 بهمن ماه در ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان گفت: سیل 28 دی بر اساس برآوردها 4500 میلیارد تومان به بخش های زیربنایی و کشاورزی منطقه خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه 38 درصد خسارت سیل مربوط به بخش کشاورزی است، ادامه داد: سیلاب های اخیر 1700 میلیارد تومان در بخش کشاورزی و 2800 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با یادآوری اینکه سیل در نیمه اول دی ماه 2800 میلیارد تومان در منطقه کرمان خسارت وارد کرد، خاطرنشان کرد: کمیسیون هایی نیز در مناطق سیل زده در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: باید سهمیه سوخت ویژه به سیلاب ها داده شود و هزینه آن متقبل شده است.

رودبار جنوب از اورژانس

پرورش فرماندار رودبار جنوب نیز در این نشست گفت: 66 روستا نجات یافته و تمامی راه های اصلی، برون شهری و روستایی بازگشایی شده و مشکل آب اکثر مناطق حل شده است، فقط در برخی نقاط با مشکل مواجه هستیم. . در این راستا .. کامیون آبرسانی به این مناطق.

وی اولین طرح خسارت سیل در این شهرستان را 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه از وضعیت اضطراری خارج می شویم.

فرماندار رودبار جنوب به بیان مشکلات موجود پرداخت و تصریح کرد: احیای بهداشت و درمان باید هر چه سریعتر صورت گیرد.
وی ادامه داد: پس از وقوع سیل تعدادی از دام ها به دلیل کمبود خوراک دام تلف شدند که توجه ویژه به این موضوع می طلبد.
پرورش بیان کرد: با توجه به اینکه 16 روستا در منطقه تالاب جازموریان بر روی دشت سیلابی قرار دارند و زمینی برای سکونت در آن وجود ندارد، بنابراین ایجاد کمپ در این منطقه ضروری است، هرچند تلاش ما بر این است که این روستاها را درک نکنیم. چاه های کشاورزی و خندق های تخریب شده نیز باید در اسرع وقت تعمیر شوند.

وی افزود: نیروهای نظامی و سپاه در حال تعمیر و ساخت سد در این منطقه هستند.

سوخت 90 درصد پمپ بنزین های قلعه گنج تمام شده است

شهسواری فرماندار شهرستان قلعه گنج با بیان اینکه دو پل تخریب شده در محدوده این شهرستان در حال بازسازی است، گفت: سیل به 33 پل زیر پل که در حال بازسازی هستیم آسیب زد و سدهای حاجی آباد را تعمیر کرد. و روستاهای چراغ آباد در آن ایجاد می شود.

وی درباره مشکل سوخت در شهرستان قلعه گنج گفت: 90 درصد پمپ بنزین های این شهرستان سوخت ندارند و این مشکل به دلیل حمل و نقل است.

فرماندار شهرستان قلعه گنج بر تعمیق رودخانه هلیل تاکید کرد و گفت: هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان دچار آبگرفتگی شد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد نیز در این جلسه کمبود شارژر، رانش زمین، تخریب سیل بندها را از جمله مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت: لایروبی رودخانه ها باید هر چه سریعتر انجام شود.

روح الهی مدیر عامل ستاد اجرایی فرمان امام کرمان نیز در این نشست گفت: سه تعمیرکار در منطقه حضور دارند و هفته آینده 500 دستگاه لوازم خانگی و هزار راس دام در منطقه سیل زده توزیع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا