مجله علمی و سلامت

خطر تکرار فاجعه افزایش کرونا / زمان پایان پاندمی در دنیا و ایران

یکی از اعضای کمیته علمی مبارزه با تاج گذاری کارمندان دولت با بیان بیانیه های WHO گفت: “طبق WHO ، کشورهایی که محدودیت اعمال می کنند و واکسن زدن را جدی می گیرند تا پایان تابستان آینده به Covid-19 آلوده می شوند.” هستند. در کشور ما این زمان باید در پایان پاییز سال آینده پیش بینی شود.

در مصاحبه ای با کندوج ، دکتر مسعود مردانی وی در مورد وضعیت بیماری عروق ویروس کرونا قلب به دلیل آلودگی هوا گفت: هر رویدادی که در ارتباط با افزایش زنجیره انتقال عفونت عروق ویروس کرونا رخ دهد ، دو هفته بعد ، تأثیر خود را بر روی فراوانی و مرگ و میر نشان می دهد. “در عین حال ، به طور متوسط ​​5/5 روز طول می کشد. تا زمانی که علائم بالینی آنها تشخیص داده شود و در صورت تشدید بیماری ، دو هفته طول می کشد تا در بیمارستان بستری شود. در همان زمان ، اثرات این موارد در مرگ و میر چهار هفته بعد نشان می دهد.

وی افزود: در حال حاضر ، تقریباً هشت روز پیش آلودگی هوا افزایش یافته است و در حال حاضر تأثیر این آلودگی بر روی تاج ، در صورت وقوع ، حداقل دو هفته پس از شروع این رویداد رخ خواهد داد. توجه داشته باشید که افزایش تاج به دلیل آلودگی هوا در مقایسه با میلیونها نفری که به استانهای شمالی سفر کرده و منجر به فاجعه شده اند بسیار کمتر است.

گفته شد که وضعیت فعلی تاج در کشور به خوبی پیش می رود و ما روند نزولی داشته ایم ، وی گفت: البته ما این تجربه را در ماه مه داشتیم. در آن زمان ، هنگامی که روند تاجگذاری کند شد ، مردم تصور کردند که تاج گذاری به پایان رسیده است و این منجر به عدم رعایت پروتکل ها و محدودیت ها ، تجمع و سفر و در نتیجه افزایش بیماری می شود.

وی ادامه داد: “ما هنوز نشانه هایی از این مسئله را می بینیم.” هنگامی که مردم تقاضای سفر و رفتن به شمال و یا سفرهای خانوادگی و سرگرمی را دارند ، می توان زنجیره انتقال را تشدید کرد و فاجعه های فاجعه بار کرونا را تکرار کرد. امیدوارم این بار مردم بیدار باشند.

این افراد درباره زمان بسته شدن کرونا گفت: “سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است کشورهایی که این محدودیت ها را جدی گرفته و واکسیناسیون را جدی آغاز کرده اند ، تا پایان تابستان سال آینده دچار Covid-19 خواهند شد.” در کشور ما این زمان را باید در پایان پاییز سال آینده در نظر گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا