مجله بانوان

خواستار برابری امکانات با مردان هستیم / حضور بلاروس و شارلوا در ایران قطعی نیست

فاطمه علیپور می گوید هدف ایران از حضور در تورنمنت بلاروس شناسایی نقاط ضعف تیم ملی بود و آنها از باخت با اختلاف زیاد در این مسابقات ناراحت نیستند.

به گزارش کندوج ، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در ماه سپتامبر به مصاف مقدماتی آسیا می رود و باید خود را برای این اتفاق مهم آماده کند. در همین راستا سرانجام پس از یک وقفه دو ساله تاسیس شد و دو بازی تدارکاتی با تیم های بلاروس و ازبکستان برگزار شد. تیم ملی در بازی قبلی 6-0 به بلاروس و 5-0 به ازبکستان باخت.

فاطمه علیپور درباره حضور تیم ملی در مسابقات بلاروس به کندوج گفت: طبق برنامه ای که برای مقدماتی آسیا داشتیم ، به یک مغازه و یک مسابقه آموزشی نیاز داشتیم. این مسابقات به عنوان اولین گزینه ای که پذیرفتیم ارائه شد. البته ما انتظار نداشتیم که با دست پر برویم ، کار کنیم و برگردیم زیرا بعد از دو سال تیم ملی ما تشکیل شد. علی رغم اینکه فوتبال زنان از زمین دور نبود و لیگ برتر برگزار می شد ، ما مشخصات تیم ملی نداشتیم. در نتیجه ، ما با تیمی که یک ماه تشکیل شده بود و دو اردو و اردوی آموزشی را پشت سر گذاشته بود ، رفتیم. بلاروس چهار سال پیش تیمی نبود و خیلی پیشرفت کرده بود ، حتی رئیس فدراسیون در آن مهمانی گفت که از ما دعوت کرده که سه سال در اردو باشیم و هشت مسابقه تمرینی انجام دهیم و در تیم اروپا شش لژیون داشته باشیم. . به همین دلیل ، او چند سر از ما بلندتر بود. البته این قلب ما را خالی نکرد و بازیکنان هم بازی نکردند. آنها پس از اردو و روش های منحصر به فرد آنچه را که می توانستند امتحان کردند.

وی افزود: ما در این مسابقات نیز بدشانس بودیم زیرا خانم زهرا خواجوی دروازه بان اول تیم دو روز قبل از بازی دچار درجه دوم فشار ران شد. آنها طی سه هفته این بازیکن را به ما پس داده اند. . دروازه بان های دیگر تیم سعی کردند تمام تلاش خود را انجام دهند اما شاید برای آنها خیلی زود باشد که از نظر تجربه با یک تیم اروپایی برخورد کنند. نتیجه یک تیم بود و تکنسین ها بعد از بازی تصویر را ترک کردند و بازیکنان به نقاط ضعف خود در طول بازی پی بردند.

ما خواهان فرصت های برابر با مردان هستیم

سرپرست تیم ملی به بازی با ازبکستان اشاره کرد و گفت: ازبکستان در این فصل متوقف نشده و پیشرفت آن مشخص بود. بازیکنان ما به نظر می رسید که بیشتر علیه این تیم مبارزه می کنند ، به توصیه های مربی گوش می دهند ، از ارسال پاس های طولانی و توپ های فرعی خودداری می کنند و سعی می کنند برای رسیدن به هدف در زمین بازی کنند. البته هدف بردن نبود ، بلکه سطوح فنی بود که خوشبختانه سرمربی و تکنسین ها از اجرای آنها راضی بودند. اگرچه اگر دروازه بان باتجربه تری داشتیم شاید گل های کمتری می زدیم اما به هر حال این یک اردوی آماده سازی بود و باید نقاط ضعف تیم را برای برنامه ریزی بهتر و تقویت آنها پیدا می کردیم. ما از اینکه با این تفاضل گل زمین را ترک کردیم اصلاً نگران نیستیم ، حتی از اینکه با یک تیم اروپایی بازی کردیم خوشحالیم. من امیدوارم که در آینده شاهد فوتبال حرفه ای در بخش داخلی باشیم که بازیکنان را ملزم به هماهنگی لازم در اردوگاه طولانی مدت می کند ، یکدیگر را با چشم بند می یابند و برای به ثمر رساندن گل با یکدیگر همکاری می کنند.

وی با اشاره به وضعیت روحی بازیکنان در بازی ها گفت: وقتی با تیم های دیگر بازی می کنیم ، امکانات ، شرایط و فضای اختصاص داده شده به بانوان می تواند سهوا روی بازیکنان ما تأثیر بگذارد و آنها با دیدن رتبه تیم استرس می گیرند. “این یکی از مواردی بود که ناموفق بود ، اما در بحث فنی نقش عمده ای نداشت زیرا تیم ما به مدت یک ماه تشکیل شد و انتظار نداشتیم که با دست پر به مصاف رقبا برویم. از طرف دیگر ، ما از ابتدا فرصت های برابر با مردان را می خواستیم ، اما افراد حرفه ای یاد گرفته اند كه در قالب فدراسیون ها و انجمن های ایرانی كار كنند و این حداقل تسهیلاتی است كه می تواند در این شرایط به آنها اختصاص یابد. خانم موسوی و آقای عزیزی خادم برای توجه ویژه آنها. ممکن است شرایط ایده آل نباشد ، اما باید مرحله به مرحله از آن عبور کنیم. بازیکنان همچنین باید بپذیرند که یک دختر ایرانی با یک قاب ، پوشش و امکانات خاص باید از خود گذشته باشد ، خود را نشان دهد و کاری به امکانات نداشته باشد.

وجود بلاروس و شارلوا در ایران نامشخص است

علیپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حضور بلاروس در ایران برای بازی تیم ملی قبل از بازی تأیید شده است یا خیر ، گفت: من برنامه ای ندارم ، حضور پیدا کنم. ما همچنین قول دادیم که برای همکاری در بازی های آنها و استفاده از اطلاعات شخصی آنها با اتحادیه فوتبال کشور قرارداد خواهر خواهم بست. از طرف دیگر ، ما درخواست اردوی 10 روزه کردیم. البته شرایط آب و هوایی هند به عنوان میزبان ممنوعیت اضطراری با بلاروس مطابقت ندارد و باید برای تصمیم نهایی در مورد این اردو منتظر میزبان دور دوم مسابقات باشیم. به طور کلی ، تمام پیشنهادهایی که ارائه کردیم مورد استقبال قرار گرفت و از فدراسیون ایران خواسته شد که درخواست کتبی را ارائه دهد. آنها فوق العاده مهمان نواز بودند و چیزی را به حال خود واگذاشتند. ما همچنین قول می دهیم که آنها را به طور دائم در ایران دریافت کنیم.

برای پاسخ به این سوال که ماجرای بازی تدارکاتی مقابل شارلوا در بلژیک به کجا ختم شد؟ وی گفت: “آقای عزیز خادم به صورت شفاهی پیشنهاد ما را برای بازی در شارلوا پذیرفت و اعلام كرد كه پاسخ خواهد داد اما هنوز تأیید نشده است.” 30 میلیون تومان ، چرا این تیم به ایران نمی آید؟ خانم موسوی همچنین موافقت کرد که با عزیزی خادم درباره ارسال دعوت نامه به شارلوا صحبت کند. هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است ، مگر اینکه موضوع با فدراسیون بلژیک مطرح شود که هنوز جواب نهایی را نداده است.

تیم ملی دیگر تعطیل نخواهد شد

علیپور به درخواست فدرال برای حضور تیم ملی بزرگسالان در مسابقات کافا در رده سنی 23 سال اشاره کرد و گفت: ما به دلیل حضور تیم ملی بزرگسالان در این مسابقات به موسوی پیشنهاد داده ایم که با کفا ارتباط برقرار کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد ، گام مثبتی در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا است ، جایی که کفا از مسابقات مقدماتی مراقبت خواهد کرد. از طرف دیگر ، اگر می خواهیم در نیمه راه به تیم 23 ساله بپردازیم ، ظرف یک ماه ساختار تیم اصلی آزاد می شود.

سرمربی تیم ملی درباره برنامه های موقت فوتبال بانوان و نگرانی در مورد تعطیلی تیم ملی بعد از مسابقات آسیایی گفت: من نمی دانم این تعطیلی اتفاق خواهد افتاد ، مگر اینکه تغییرات دیگری در سیستم Go ایجاد شود . هیچ چیز غیرممکن نیست ، اما با پیگیری و برنامه بلند مدت خانم موسوی برای تیم ملی ، فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد. ما یک بار از این مسئله رنج برده ایم و در لیست فیفا نیستیم ، بنابراین مقامات بیشتر از قبل پاسخ می دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا