کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

درمان طب سنتی عفونت ادراری در کودکان

درمان کودکان با استفاده از نسخه ها و روش های طب سنتی

به نقل از بهترین دکتر طب سنتی در تهران شب ادراری نه فقط برای خانواده بلکه برای خود کودک نیز آزار دهنده است ؛شب ادراری کودکان مشکل شایع و آزار دهنده ای که در بیشتر کودکان مشاهده میشوددر دوره ای از کودکی ، یکی از مسائلی که باعث اذیت شدن والدین می شود شب ادراری فرزندشان است. اکثرخانواده ها برای درمان این مسئله به پزشک می روند چراکه درمان را لازم می بینند برخی هم از روش های گیاهی پیشنهاد شده توسط متخصصان طب سنتی استفاده می کنند, بهترین روش های سنتی و گیاهی درمان شب ادراری را در ادامه این بخش از برایتان آورده ایم.

درمان های خانگی و گیاهی شب ادراری کودکان با نسخه های طب سنتی

دارچین ساده ترین داروی خانگی برای از بین بردن شب ادراری

به نقل از سایت دکتر گویا اولین و ساده ترین داروی خانگی برای از بین بردن شب ادراری، دارچین است با گرم نگه داشتن بدن کودکان، احتمال شب ادراری را کاهش دهید.کمی شکر را با پودر ترکیب کنید و همراه با ،برای صبحانه آنها فراهم کنید.

ماساژ ساده ترین درمان برای شب ادراری

ساده ترین درمان خانگی برای شب ادراری، ماساژ است. شما می توانید کمی را داغ کنید و بعد با استفاده از آن، زیر شکم کودک را به آرامی، برای چند دقیقه دهید ،این کار را به دفعات تکرار کنید.

 درمان خانگی شب اداری در کودکان با قرقورت

این دارو احتمالاً یکی از داروهای مورد علاقه کودکان میباشد، که به شدت برای درمان شب ادراری توصیه شده است اگرچه هرگز نباید مدت کوتاهی قبل از خواب استفاده شود می توانید حداقل یک ساعت قبل از خواب، به کودکتان آب قره قروت بدهید . این درمان را یک روز در میان تکرار کنید و در صورت بروز عفونت ناشی از شب ادراری، یک دوم فنجان از آب قره قروت را سه بار در روز ،به کودکان تان بدهید،تا بنوشند.

گردو و از درمان های خوراکی برای شب ادراری

به کودکانتان قبل از خواب، 5 عدد کشمش و 2 عدد بدهید ؛ این کار را یک روز در میان تکرار کنید، تا زمانی که نتایج مثبت را بدست آورید.

مصرف قبل از خواب در درمان شب ادراری موثر است

کودکان باید قبل از خواب، یک قاشق چای خوری عسل مصرف کنند و همچنین می توانید مقداری عسل را با شیر مخلوط کنید و در صبحانه، برای آنها سرو کنید.

از درمان های گیاهی برای رفع شب ادراری

دو قاشق چایخوری را درون آب بریزید و مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید. این ترکیب را همراه با هر وعده غذایی ، بنوشید.

درمان شب ادراری کودکان با دانه های خردل

یک دوم قاشق چای خوری دانه خردل را به مقداری شیر گرم اضافه کنید این مایع را حداقل یک ساعت قبل از خواب بنوشید.

دانه های درمانی گیاهی برای شب ادراری

یک قاشق چای خوری دانه های رازیانه را با دو قاشق غذا خوری شربت و شیر گرم مخلوط کنید ،این ترکیب را هر روز بنوشید.

خلاص شدن از شب ادراری با مصرف موز

یکی دیگر از راه های خلاص شدن از شب ادراری این است که کودکانتان را تشویق کنید، تا روزانه 2 الی 3 عدد مصرف کنند.این امر میتواند به طور قابل توجهی به درمان شب ادراری در کودکان کمک کند.

 مصرف موز موجب رفع شب اداری در کودکان می شود

مصرف دانه های موجب درمان شب ادراری می شود

با مصرف این دانه ها دو بار در روز، مثانه ی تحریک شده شما را آرام می شود.

حمایت های والدین در هنگام مواجه شدن با شب ادراری کودکان

بسیار مهم است که در هنگام مواجه شدن با شب ادراری کودکان، آنها را سرزنش نکنید در عوض باید آرام باشید و به آنها توضیح دهید که این یک مشکل رایج است و خودشان میتوانند درمان کنند. پس از فهمیدن این موضوع، آنها آماده هستند تا برای رفع این مشکل از این داروهای خانگی استفاده کنند.

رفع مشکل شب ادراری با نوشیدن چای گیاهی

آیا تا به حال شنیده اید که چای، یکی از بهترین درمان های خانگی برای شب ادراری بوده است پس :یک قاشق غذا خوری چای گیاهی خشک شده را در 8 انس آب بریزید،برای گرفتن نتیجه بهتر ، اجازه دهید تا به مدت 20 دقیقه خیس بخورد که برای جلوگیری از جریان ادرار کودک در طول خواب موثر است. چای، اغلب برای سلامتی کودکان مناسب است اما نمیتوان آن را برای هر کودکی که زیر 2 سال است یا کسی که از داروهای ضد استفاده میکند، تجویز کرد.

محدود کردن مایعات یکی دیگر از راه های ساده و آسان برای درمان شب ادراری

یکی دیگر از راه های ساده و آسان برای درمان شب ادراری ، محدودیت مایعات است.یعنی اینکه باید نوشیدن مایعات را بعد از ظهر و شب برای کودکان خود کاهش دهید.و همچنین حتما قبل از خواب از کودکان خود بخواهید که به دستشویی بروند.همچنین به یاد داشته باشید که دستشویی رفتن در طول روز میتواند بسیار مهم باشد.

چنین چیزی کمک خواهد کرد تا کودک شما یک روال روتین را یاد بگیرد ، محدود کردن مایعات را نمیتوان به عنوان یک مجازات یا تنبیه در نظر گرفت.این کارنیاز به یک شیوه هوشمندانه دارد به طور مثال اطمینان حاصل کنید که در شب هنگام از لیوان کوچکتر از حد معمول استفاده کنند.

درمان شب ادراری کودکان با تشویق کردن و پاداش

کودکان به راحتی میتوانند خوشحال شوند.پس بهترین ها را برای تشویق و پاداش آنها امتحان کنید. به طور مثال بگویید،ما از این که این پوشک ها را در شب استفاده می کنید، به شما افتخار میکنیم این یکی از بهترین درمان های خانگی برای شب ادراری است. علاوه بر این میتوانید که قول دهید که اگر رخت خوابشان را خشک و تمیز نگه دارند، پاداش دریافت میکنند ، اگر خود کودکان مایل باشند تا رخت خوابشان را خیس نکنند، راحتتر میتوانید به هدف نزدیکتر شوید پس حتما آنها را مطلع کنید.

چند توصیه ساده ولی موثر برای درمان شب ادراری بدون دارو

 در برخی موارد ثابت شده است که دمکرده در درمان شب ادراری کودکان مفید است.

  • کودکان تا حد ممکن از خوردن ، مرکبات، ماست، دوغ و غذاهایی که خاصیت سرد دارند در شب خودداری شود.
  • ورزش هایی مثل درازونشست و بشین و پاشو نیز در تقویت عضلات شکم و مثانه تاثیر دارد.
  • یک توصیه ساده:در طول شب به ویژه چند ساعت قبل از خواب، کودک مایعات کمتری را بنوشد و حتماً قبل از خواب دست شویی برود.
  • خوردن محرک مانند ، فلفل، مواد دار، های گازدار، کنسروها، غذاهای آماده و برای افراد مبتلا به شب ادراری توصیه نمیشود.
  • هرگز در مورد مشکل شب ادراری کودک خود به دیگران، به خصوص هم سن و سالانش چیزی نگویید.
  • یک تمرین موثر برای درمان شب اداری :  به کودک خود بیاموزید عضلات شکم خود را منقبض و نفس خود را برای چند ثانیه حبس کند و این کار را پشت سر هم حدود 10 تا 20 بار و چند بار در روز انجام دهد. این ورزش نیز در تقویت عضلات نگه دارنده ادرار و مثانه بسیار موثر است.
  • و مشکلات عاطفی یکی از علت اصلی شب ادراری در کودکان است پس سعی کنید محیط آرام تری برای وی فراهم کنید

منبع : دکتر پیج

عناوین مطلب بستن
دکمه بازگشت به بالا