مجله بانوان

درمان فشارخون بالا در بارداری بی خطر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ساینس هر روزفشار خون بالا در دوران بارداری یکی از علل اصلی عوارض و مرگ مادر و جنین در دوران بارداری است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کوتاه مدت و طولانی مدت را در زنان افزایش می دهد.

داده های جدید از آزمایشات بالینی و مطالعات مشاهده ای از مزایا و ایمنی درمان ضد فشار خون در دوران بارداری حمایت می کند. تحقیقات مداوم برای تعیین اینکه چه مقدار فشار خون برای مادر مفید است و برای جنین بی خطر است، چه در دوران بارداری و چه پس از آن، چه برای شروع درمان یا برای اهداف درمانی، مهم است.

آخرین آمار انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که فشار خون در دوران بارداری فشار خون بالا نامیده می شود سیستولیک (بالاترین عدد در سایز گیر فشار خون (تعریف شده به عنوان 140 میلی متر جیوه یا بالاتر) دومین علت شایع مرگ و میر مادران در سراسر جهان است.

موارد شدید با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی در مادران بلافاصله پس از تولد و سال ها پس از بارداری همراه است.

فشار خون بالا در دوران بارداری خطر عوارضی مانند زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد را افزایش می دهد. فشار خون بالا در دوران بارداری در سراسر جهان افزایش می یابد.

اهداف درمان بارداری شامل جلوگیری از فشار خون بالا و جلوگیری از زایمان زودرس برای اطمینان از رشد جنین قبل از تولد است.

«و ژانویه. گارویچ», سرپرست این گروه تحقیقاتی از مرکز بهداشت لباس شنا در من سوتااو گفت: “برای دهه ها، مزایای درمان فشار خون بالا برای زنان باردار نامشخص بوده و نگرانی هایی در مورد سلامت جنین به دلیل قرار گرفتن در معرض داروهای ضد فشار خون وجود داشته است.” وی ادامه داد: دیدن شواهد جدیدی مبنی بر ایمن و موثر بودن درمان فشار خون بالا در دوران بارداری، مایه اطمینان است.

اگرچه تعریف فشار خون بالا برای عموم 130.80 میلی متر جیوه است، اما بیشتر دستورالعمل ها در سراسر جهان فشار خون بالا در دوران بارداری را 140.90 میلی متر جیوه تعریف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا