مجله فرهنگ

درهای موزه هنرهای معاصر بعد از ۲ سال باز شد

موزه هنرهای معاصر در تهران ، پس از بیش از دو سال تعطیلی به دلیل بازسازی ، سرانجام عصر پنجشنبه (8 بهمن) رسماً با مجموعه آثار اهدایی منیژه میرعمادی ، هنرمند معاصر ایران رسما افتتاح شد.

با توجه به از سرگیری فعالیت های کندوج در موزه هنرهای معاصر تهران عصر پنجشنبه 8 بهمن با حضور سید مجتبی حسینی (معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) ، هادی مظفری (مدیر دفتر هنرهای تجسمی) ، احسان آقایی (سرپرست) و سفارتخانه ها.

در ابتدای مراسم ، احسان آقایی _ مدیر موزه هنرهای معاصر تهران _ وی گفت: “من بسیار خوشحالم که پس از 30 ماه پیشرفت می توانم از شما استقبال کنم.” این تعطیلات منتظر بود و بسیاری از علاقه مندان به هنر را نگران کرده بود. امروزه باعث افتخار است که موزه در حال بازگشایی است ، که نزدیکترین به معماری اصلی آن است و حتی قطعات اضافه شده به موزه در این سالها در هنگام بازسازی حذف شدند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران فرصت خوبی برای تحقیق در مورد خزانه موزه وجود داشت و نتیجه این تحقیق شش کتاب است که چهار کتاب برای عید منتشر می شود. “همچنین برخی برنامه ها وجود دارد که به زودی اعلام خواهد شد.

مدیر موزه هنرهای معاصر تهران همچنین از همه کسانی که موزه را برای بازسازی و مرمت آن همراهی کردند تشکر کرد.

جمشید ناصری ، همسر فعلی منیژه میرعمادی وی که مجموعه شخصی خود را به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کرده است ، در سخنانی با بیان خاطراتی از چگونگی جمع آوری این مجموعه از هنرمندان مهم معاصر ایران گفت: همسرم همیشه می گفت من سرانجام این مجموعه معاصر را به هنر می دهم ، که متأسفانه او فرصتی نداشت و اکنون این امکان وجود دارد.

در ادامه مطلب بهرام کلهرنیا ، نماینده هنرمند و هنرمند در هیئت نظارت بر پروژه مرمت موزه وی در یک سخنرانی گفت: “من این فرصت را داشتم که یک جامعه بصری در نوسازی موزه حضور داشته باشم.” جامعه هنری تا حدی وسواس دارد و فکر می کند بخشی از حقیقت پنهان است. به یاد دارم روزهای اولیه جلسات بزرگی برگزار می شد و آنها در این مورد صحبت می کردند ، در طی این جلسات متوجه شدم افراد دیگری مسئول موزه هستند و از این بابت نگران هستند. احیای موزه رویای بزرگی بود که سالها وجود داشت ، اما محقق نشده بود. ما از کار این پروژه اطلاع داشتیم و حتی برخی از کسانی که مشاغل مدیریتی داشتند از ابتدا نمی دانستند که چقدر کار انجام شده است. کار بسیار سختی بود و ما به مرور کار را یاد گرفتیم.

کالرنیا با ذکر گام های برداشته شده در توسعه موزه هنرهای معاصر گفت: “متاسفم که حضور جامعه هنری امروز و در این مراسم کم است.” جامعه هنری با حساسیت ، تردید و کمبود اطلاعات درباره روند ساخت موزه فکر می کنند ، اما من به آنها اطلاع دادم که کار به درستی انجام شده است.

سپس سید مجتبی حسینی ، دستیار هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وی در سخنان خود خاطرنشان کرد: موزه هنرهای معاصر تهران جایگاه ویژه ای در جهان و کشور دارد. یکی از امتیازات این موزه منابع اجتماعی ارزشمند آن است ، یعنی دوستان و دوستداران این موزه که سرانجام در این سالها به هنر معاصر توجه کرده اند. موزه هنرهای معاصر تهران یادبودی از آثار معاصر ایران و جهان در قرن پر رنگ و پر حادثه است و همچنین یادبودی برای تماشاگران مشتاق و ماندگار است.

وی ادامه داد: در این سال ها موزه هنرهای معاصر تهران به دلیل تمرکز برنامه و فعالیت هایی که پیش نیاز خود در زمینه هنر می دانست ، میزبان بسیاری از رویدادها بود. در این میان ، از ابتدای دولت دوازدهم با دو گزینه روبرو شده ایم. دیگری ادامه اقدامات و قناعت با حداقل اصلاحات و دیگری پذیرش مسئولیت اقدامات بزرگتر است.

حسینی اظهار داشت: به طور كلی ، مقامات ممكن است بیش از نهاد به این نهاد علاقه مند باشند ، اما ما تصور كردیم كه ایجاد چنین بنایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است كه باید به آن بپردازیم. بنابراین ما راه سخت تر و بی قرارتری را انتخاب کردیم.

معاون مشاور هنری وزیر کشور ، در این باره که کار مرمت موزه خللی در فعالیت های محتوایی ایجاد نکرد ، در این رابطه توضیح داد: در طی 32 ماه کار تعمیراتی ، قلب فعالیت موزه بسته نشده بود. در این مدت ، آنها در ایجاد بخشهایی برای تنظیم آثار و اسناد و استفاده از تحقیقات فعالیت داشتند. شبکه و مقدمات انتشار آثار گنج و پیشرفت در جهت ارائه تقویم سالانه فعالیت های موزه نیز از دیگر اقدامات صحیح است.

وی گفت: “خبر اهدای مجموعه ارزشمندی از آثار هنرمندان معاصر ایران توسط ناصری و همسر فقید وی ، خانم میرعمادی و بررسی مداوم این روند از دیگر مواردی بود که در مرمت موزه با آن روبرو شدیم.” روح وطن پرستی و هنر را منعکس کرد و نشان داد که چگونه مجموعه دارها می توانند درباره فردا ، صرف نظر از سود و نوشابه ، فکر کنند.

حسینی تأکید کرد: این موزه بزرگ نه تنها برای موزه ها و تماشاگران در تهران بلکه برای شبکه ای از موزه های هنر معاصر کشور است.

در پایان ، نمایشگاه “ارمغان” به عنوان اولین نمایشگاه موزه پس از بازگشایی افتتاح شد. در این نمایشگاه 135 اثر از 42 هنرمند از آثار منیژه میرعمادی برای موزه هنرهای معاصر تهران و 26 اثر از 15 هنرمند از گنجینه های موزه که با آثاری که میر به موزه عمادی اهدا کرده مطابقت دارد ، هستند. بر روی صفحه نمایش.

در نمایشگاه “ارمغان” آثاری از ابوالقاسم سعیدی ، احمد اسفندیاری ، بهجت صدر ، پروانه اعتمادی ، پرویز تناولی ، پرویز کلانتری ، جعفر روحبخش ، حجت الله شکیبا ، حسین زنده رودی ، حسین کاظمی ، شوسه مهبیا ، حسین ربیع کبریست ، تبریزی ، تبریزی اکبر صادقی ، علیرضا گلستانه ، علیرضا اسپهبد ، غلامحسین نامی ، فرامرز پیلارام ، فرح اصولی ، فریده لاشایی ، فریدون آوو ، قاسم حاجیزارهیان ، کامارا محمد احسایی ، محمود یاوادانی ، محمود جواد ، مانیجه صعود ادیادی ، مهدی وعاوی ادیادی ، مهدی وعاوی ادیادی ، مهدی ویاعدی ، مهدی وعاوی ادیادی ، مهدی وعاوی ادیادی ، مهدی ویاعدی ، مهدی وعاوی ادیادی ، مهدی وعاشی ادیادی ، مهدی وعاشی ادیادی ، مهدی وعاشی ادیادی ، مهدی وعاشی اویضدی ، مهدی وعاشی ادیادی ، مهدی وعاشی ادیادی ، مهدی وعش ابیادی ، نصرت الله مسلم و رعنا فرنود

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا