مجله علمی و سلامت

درچه صورتی گوش‌درد و گلودرد شدید نشانه کرونا ست؟

طبق این گزارش شفافاین متخصص گوش و حلق و بینی گفت: طبق بررسی های بالینی ، علائم جدیدی در گلودرد و درد شدید یک طرفه در بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب یافت شده است.

دکتر. کامران خداکارمی با اشاره به معاینات بالینی تعدادی از چشم پزشکان ، اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت طبق مشاهدات بالینی ، تعداد چشم پزشکان معرفی شده در گروه های علمی یک علامت جدید در قالب اوتیت مدیا و دردهای شدید بوده است که یک طرف در یک بیمار دیده شده است. با تاج مشکوک.

وی افزود: این علائم ، که گاه با سردردهای بسیار شدید یا سایر علائم تاج همراه است ، بدون مشکلی مانند ریفلاکس اسید و زخم دهان مشاهده شده است. معاینه این افراد هیچ نشانه ای از قرمزی یا تورم گلو را نشان نداد ، یا قرمزی جزئی روی لوزه مشاهده شد که نمی تواند درد زیادی را توجیه کند.

خداکارمی ادامه داد: در بیش از نیمی از این بیماران آزمایشات قلبی قلب مثبت بوده و برخی از این افراد علائم دیگری مانند درد بدن ، سردرد ، علائم دستگاه گوارش و علائم سیستم عصبی مانند نوسانات خلقی را نیز نشان داده اند.

وی افزود: یکی دیگر از علائم بالینی که این روزها دیده می شود وجود تیروئیدیت (تیروئیدیت دردناک) در برخی است. از آنجا که تیروئیدیت در این زمان رایج نیست و بیمارانی که مورد بررسی قرار می گرفتند از نظر سن و جنس تمایل به تیروئیدیت ندارند ، تیروئیدیت می تواند به عنوان یک علائم بالقوه بیماری عروق بیماری کرونا در نظر گرفته شود.

یک متخصص گوش ، بینی و گلو توضیح داد: “اگر کسی دچار گلودرد و التهاب شدید گوش است ، بیش از چهار یا پنج روز ادامه دارد. و هیچ التهابی در دندانهای ترمینال یا فک و غیره وجود ندارد. ممکن است به تاج شک کنید.

خداکارمی با بیان اینکه مبتلایان به سردردهای یک طرفه و شدید و گلو درد باید محتاط تر باشند اظهار داشت: این افراد باید ماسک بپوشند و از تماس با دیگران خودداری کنند و توسط پزشک معالجه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا