مجله علمی و سلامت

در زندگی پساکرونا با عادی جدید مواجه خواهیم بود

کندوج / خراسان رضوی دانشمندان دریافته اند که در زندگی بعد از تاج ، ما به جای بازگشت عادی ، با یک بازگشت طبیعی جدید مواجه هستیم. بسیاری از کسانی که ارتباط خود را با دیگران قطع کرده اند دقیقاً مطمئن نیستند که چگونه و از چه زمانی می توانند شروع به معاشرت کنند.

طبق اخبار روانشناختی ، مشخص نیست که جهان پس از همه گیری چگونه خواهد بود ، اما به احتمال زیاد ما در وضعیت طبیعی جدیدی به سر خواهیم برد و بسیاری از آنها نگرانی ها و احساسات مختلفی را درباره شروع زندگی دوباره تجربه می کنند. در اینجا چند روش وجود دارد که از طریق آنها یک اپیدمی می تواند به مردم کمک کند تا با زندگی پس از اپیدمی کنار بیایند.

عوارض جانبی اپیدمی کوید – 19

افراد همه گیر را بدون هشدار و آماده سازی تجربه کردند ، بنابراین اکثر آنها وقت نداشتند تا وضعیت موجود را بررسی کنند ، بنابراین بیشتر عصبانیت ، گیجی و افزایش آدرنالین را تجربه کردند که منجر به استرس مزمن برای بیش از یک سال شد. طول کشید

رسانه های اجتماعی نیز به طور مداوم در مورد اثرات ویروس گزارش می دهند و بسیاری از آنها هنگام شنیدن خبر مرگ افراد و بعضا اعضای خانواده ، دوستان و آشنایان از بیماری Covid-19 احساس مرگ در نزدیکی مرگ می کنند.

گسترش این اپیدمی با خسارات سنگینی مانند از دست دادن شغل ، مرگ نزدیکان و فقدان ارتباطات اجتماعی همراه بود و بسیاری غم و اندوه بزرگی را احساس کردند. این اپیدمی منجر به بی خانمانی شد و کنار آمدن از حمایت اجتماعی از افراد دشوار بود. حتی در این مرحله ، بسیاری از مردم دوست نداشتند چنین زندگی را ترک کنند و با دیگران معاشرت کنند.

استرس ناشی از بیماری همه گیر Covid-19 عوامل استرس زای قبلی را تشدید می کند و مقابله با این شرایط دشوار به دلیل ناتوانی در برقراری ارتباط اجتماعی (روش های مدیریت استرس) دشوار بود. این بیماری نشان داد که زندگی در هر زمان می تواند با افزایش استرس و عدم کنترل بسیاری از جنبه های زندگی همراه باشد.

این اپیدمی بسیاری از گزینه های اجباری مانند “من باید کار کنم” برای “در خانه ماندن با بچه ها” را تغییر داد و مردم احساس کردند که آنها نمی توانند کار را به درستی انجام دهند. از ترس بیماری همه گیر ، والدین منابع کمتری برای تأمین حمایت عاطفی مورد نیاز فرزندان خود داشتند و در نتیجه ، بسیاری از کودکان و نوجوانان در برخی موارد با شروع یادگیری الکترونیکی و کمک به والدین مضطرب و غمگین می شوند.

بسیاری از کودکان و نوجوانان هنوز فرصت های خاص رشد ، مانند ایجاد روابط اجتماعی و تسلط بر چالش های ویژه یادگیری را از دست می دهند. همچنین برگزاری برخی از رویدادها مانند فارغ التحصیلی و تحصیل محدودیت هایی دارد و بسیاری از آنها ساختار و پشتیبانی لازم برای تحصیل در مدارس مجازی را ندارند.

اثرات مثبت اپیدمی

بسیاری از ما از زمان شیوع بیماری سرعت کمتری در زندگی و لذت های ساده مانند گذراندن وقت بیشتر با خانواده در خانه را تجربه کرده ایم و این منجر به تغییر در اولویت های ما شده است و افراد برخی از این تغییرات را در نظر دارند. مردم هنگام کار از خانه استرس کمتری داشتند و دیگر مجبور به مسافرت برای کار و ارتباط بیشتر با دیگران نبودند.

عواقب زندگی در یک سال گذشته

افرادی که از دست دادن دوستان ، خانواده ، همکاران و متخصصان مراقبت های بهداشتی را به دلیل این بیماری ها تجربه کرده اند ، نسبت به زنده ماندن احساس گناه می کنند و این احساس به عنوان “زنده ماندن در گناه” شناخته می شود و احساس زندگی در این وضعیت پایدار است. که بسیاری جان خود را از دست داده اند. بسیاری نیز بیکار هستند و غم بزرگی دارند. مردم در تلاشند بفهمند از آغاز این اپیدمی چه اتفاقی افتاده است. در حقیقت ، علائم اضطراب و افسردگی در میان کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان افزایش یافته است.

با بازگشت به زندگی عادی اضطراب خود را کنترل کنید

با توجه به تجربه این زمان و تغییرات چشمگیر آن ، ایده تجربه تغییرات دیگری ، حتی مثبت مانند بازگشت به مدرسه و کار و امکان تعامل اجتماعی ، می تواند ترسناک باشد و باید به آرامی انجام شود تا احساس شود کمتر مضطرب در زندگی بعد از کرونا ، شما باید از فرصت استفاده کنید و با شرایط کنار بیایید و برنامه هایی را برای فراموش کردن مانند جشن تولد یا جشن فارغ التحصیلی برنامه ریزی کنید.

بسیاری پس از بازگشت به خانه و بازگشت به محل کار خود نگران خواهند شد ، صبور هستند و در پایان هر روز سعی می کنند سرگرم شوند. استراحت کوتاه روزانه و همچنین نفس عمیق ، مدیتیشن کوتاه و پیاده روی برای استراحت.

افراد در مورد چگونگی مدیریت روابط اجتماعی مطمئن نیستند ، از جمله اینکه چه مدت باید دیگران را نقاب کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید و حتی آنها را در آغوش بگیرید. این باید واضح تر باشد و افراد باید بتوانند به راحتی خواسته های خود را با دیگران در میان بگذارند ، به آرامی شروع به معامله کنند و نگرانی ها و سایر مسائل را با خود حل کنند.

برخی از افراد از کاهش اهداف خود و بازگشت به حالت عادی راضی نیستند و احساسات دیگری دارند ، شما باید به خود فرصتی بدهید تا به روال قبلی خود برگردید. برخی افراد نگران رفع محدودیت ها هستند و پس از مدتی با رعایت فاصله جسمی و دستورالعمل های بهداشتی از خود و عزیزانشان محافظت می کنند ، از قرار گرفتن در گروه و بیمار شدن می ترسند. مهمترین نکات برای شروع دوره پس از تاج می تواند شامل ورزش روزانه ، تغذیه مناسب ، خواب کافی ، مطالعه ، مراقبه و تقسیم احساسات با افراد مورد اعتماد باشد. البته اگر افراد احساس اضطراب ، افسردگی یا ضعف زیادی دارند ، باید به یک مرکز بهداشتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا