کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

دشمن تمایلات جنسی

آيا شما يا همسرتان علاقه‌تان را به فعاليت زناشويي از دست‌داده‌ايد؟ پزشکان مي‌گويند عوامل بدني و رواني گوناگوني ممکن است بر ميل جنسي شما اثر گذاشته باشند. از شايع‌ترين اين عوامل مي‌توان به موارد زير اشاره کرد….

شایع ترین عوامل تاثیر گذار بر میل جنسی

1.استرس: ممکن است شما از آن افرادي باشيد که تحت شرايط استرس بسياري از کارها را به خوبي انجام مي‌دهند. اما تمايل جنسي مانند کارهاي ديگر نيست. استرس کاري، مشکلات مالي، مراقبت از يک عضو بيمار خانواده و ساير عوامل استرس‌زا مي‌تواند ميل جنسي را کاهش دهد. براي اينکه ميزان استرس خود را تحت کنترل داشته باشيد،‌ شيوه‌هاي مهار استرس را بياموزيد يا از توصيه‌هاي يک مشاور يا پزشک استفاده کنيد.

2.مشکل در روابط: مشکلات حل‌نشده در رابطه زن و شوهر يکي از شايع‌ترين کشنده‌هاي ميل جنسي هستند. براي زنان به خصوص نزديکي عاطفي يک جزء اصلي در ميل جنسي است. اختلاف پنهاني و نارضايتي بيان‌نشده،‌ اشکال در ارتباط برقرار کردن، خيانت کردن به اعتماد همسر و ساير موانع رابطه صميمي مي‌تواند ميل جنسي را از بين ببرد.

3.الکل و مواد مخدر : الکل مي‌تواند باعث خاموش شدن ميل جنسي شود و حتي اگر ميل جنسي شما از بين نرود، دائم‌الخمر بودن مي‌تواند ميل جنسي همسر شما را از بين ببرد. در مورد مصرف مواد مخدر و محرک نيز اين قضيه صادق است.

4.کم‌خوابي: اگر ميل جنسي‌تان را از دست‌داده‌ايد، شايد خيلي زود از خواب برمي‌خيزيد يا خيلي دير به خواب مي‌رويد. يا شايد دچار بي‌خوابي يا قطع تنفس حين خواب هستيد. اين مشکلات خواب مي‌توانند ميل جنسي را مختل کنند. کم خوابيدن به خستگي و فرسودگي منجر مي‌شود و خستگي ميل جنسي را از بين مي‌برد.

5.مراقبت از بچه: مراقبت از بچه به خودي خود ميل جنسي را از بين نمي‌برد. اما ممکن است زن و مرد به علت مشغوليت به بچه‌ها فرصتي براي رابطه صميمي پيدا نکنند. در اين موارد با كمك گرفتن از يک پرستار بچه يا فردي ديگر، براي ساعاتي از روز رابطه‌تان با همسرتان را تقويت کنيد. نوزاد تازه‌اي به خانه‌تان آمده است؟ روابط جنسي خود را در زمان خواب بودن نوزاد برنامه‌ريزي کنيد.

6.داروها: داروها به طور رايجي ممکن است ميل جنسي را از بين ببرند. از جمله اين داروها:

  • داروهاي ضدافسردگي
  • داروهاي ضدفشار خون
  • داروهاي آنتي‌هيستامين (ضد حساسيت)
  • داروهاي ضدبارداري خوراکي (برخي از بررسي‌ها اين اثر را نشان‌ داده‌اند و برخي ديگر نه)
  • داروهاي شيمي‌درماني
  • داروهاي ضد ايدز
  • فيناسترايد (داروي ضد هورمون جنسي مردان براي درمان بزرگي پروستات)
  • پروژسترون‌هاي مصنوعي مانند مدروکسي پروژسترون

تغيير نوع يا دوز دارو ممکن است مشکل جنسي ناشي از آن را حل کند. برخي از داروهايي ديگر هم ممکن است بر ميل جنسي اثر بگذارند. اگر پس از شروع مصرف يک داروي جديد ميل جنسي‌تان شروع به کاهش کرده است، با پزشكتان مشورت کنيد.  قبل از مصرف داروهای خوراکی از محصولات تیمار طب استفاده کنید . هرگز يک دارو را بدون مشاوره با پزشكتان قطع نکنيد.

7.تصوير ذهني از بدن: اگر به خاطر اينکه از تصوير بدني خود راضي نيستيد، عزت نفس‌تان جريحه‌دار شده،‌ ممکن است احساس جذابيت جنسي‌تان را از دست بدهيد. براي نمونه احساس شرمندگي از اضافه وزن بيش از حد (حتي در مواردي که واقعا اين‌گونه نيست)، ممکن است ميل جنسي شما را کاهش دهد. اگر همسرتان دچار اين احساسات است، با اطمينان بخشيدن در مورد جذابيتش مي‌توانيد به او کمک کنيد. بايد به طرف ديگر اين معادله هم توجه کرد: ورزش و فعاليت جسمي نه تنها عزت نفس شما را بالا مي‌برد، بلکه ميل جنسي شما هم را بالا مي‌برد.

8.چاقي: اضافه وزن داشتن يا چاقي با فقدان لذت و ميل جنسي و مشکلات در فعاليت جنسي همراهي دارد. دليل اين تاثير کاملا روشن نيست، اما ممکن است به کاهش عزت نفس، روابط غيررضايت‌بخش، انگ زني اجتماعي و ساير عوامل رواني هم مربوط باشد.

9.اختلال نعوظ: اختلال نعوظي (ED) نوع ديگري از اختلال جنسي مسبب کاهش ميل جنسي است. اما مرداني که مبتلا به اختلال نعوظي هستند، در مورد کارکرد جنسي خود نگران هستند ‌و اين نگراني دايمي به طور ثانوي ممکن است ميل جنسي آنها را هم مهار کند. برای مشکلات نعوظ سری به سایت amazon بزنید و براحتی مشکلات خود را برطرف کنید.

10.کمبود تستوسترون: افزايش تستوسترون ميل جنسي را مي‌افزايد. با افزايش سن مردان، ميزان تستوسترون به صورت تدريجي کاهش مي‌يابد. اما همه مرداني که ميل جنسي‌شان را ازدست مي‌دهند، دچار پايين آمدن تستوسترون نيستند، هر چند که بسياري از آنها هم کمبود هورموني دارند. تستوسترون با ميل جنسي در زنان هم مربوط است. اما تعادل هورموني در زنان بسيار پيچيده‌تر از مردان است و عوامل بسياري در آن نقش دارند. در حال حاضر معلوم نيست که آيا درمان با تستوسترون مانند مردان روشي موثر و بي‌خطر براي افزايش ميل جنسي در زنان هم مي‌تواند باشد يا نه.

11.افسردگي: شايد خيلي منصفانه به نظر نرسد. اما بسياري از داروهاي ضدافسردگي- و خود بيماري افسردگي – ميل جنسي را مهار مي‌کنند. اما به هم ريختن ميل جنسي‌ شما ممکن است نشانه‌اي از افسردگي‌تان باشد. افسردگي باليني يک بيماري جدي اما درمان‌پذير است.

12.يائسگي: حدود نيمي از زنان حدود زمان يائسه‌شدن (قطع قاعدگي) دچار کاهش ميل جنسي مي‌شوند،‌ هر چند که اعتقاد داشته باشند که بايد زندگي جنسي فعال‌شان را ادامه دهند. علائم يائسگي مانند خشکي واژن هنگام مقاربت، ممکن است آميزش جنسي را مشکل کند. اما تغييرات هورموني هنگام يائسگي تنها بخشي از اين مشكل هستند. زني که سنش بالا مي‌رود و نگران کاهش ميل جنسي‌اش است، بايد به کيفيت روابط با همسر،‌ تصوير ذهني از بدن و عزت‌ نفس،‌ داروهاي مصرفي و سلامت کلي جسمي‌اش هم توجه داشته باشد.

13.نبود صميميت: آميزش جنسي بدون صميميت، ميل جنسي را از بين مي‌برد. صميميت تنها کلمه كليدي براي انجام فعاليت جنسي نيست. اگر زندگي جنسي شما سرد شده، ‌سعي کنيد زمان بيشتري را براي ايجاد صميميت غيرجنسي در همراهي با همسرتان صرف کنيد. با همسرتان صحبت کنيد،‌ پيامك رد و بدل کنيد،‌ او را در آغوش بگيريد. باید به خاطر داشته باشید رابطه جنسی بدون صمیمیت باعث کاهش میل جنسی می‌شود و درواقع صمیمیت تاثیر بسزایی در جلا بخشیدن به این فعالیت دارد.

اگر احساس می‌کنید که صمیمیت و ارتباط عاطفی شما رو به افول است، بهتر است کمی زمان صرف کنید تا نزدیکی عاطفی بیشتری احساس کنید. بهتر است یاد بگیرید که چگونه می‌توان بدون داشتن مقاربت، صمیمیت خود را ابراز کرد. در چنین شرایطی گفت‌وگو، قرار گرفتن در آغوش یکدیگر و نوازش می‌تواند موثر باشد.

از طرفی بروز مشکلات و اختلافات در زندگی مشترک نیز می‌تواند باعث کاهش میل جنسی بعد از ازدواج شود. در مورد زنان به‌خصوص، صمیمیت عاطفی یکی از اساسی‌ترین عوامل موثر در میل جنسی است. جدل‌ها و جر‌و‌بحث‌های مداوم، ارتباطات ضعیف عاطفی و خیانت در وفاداری از جمله موانع موثر در ایجاد صمیمیت است و می‌تواند میل جنسی را به شدت تحت‌تاثیر قرار دهد.

جهت خرید و آگاهی  قیمت های محصولات داروخانه تیمار طب می توانید با شماره تماس 09024865544 در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا