مجله عمومی

دغدغه شیرین علی دایی – کندوج

پس از کریستیانو رونالدو، حالا لیونل مسی، دیگر اسطوره تاریخ فوتبال جهان به علی دایی رسیده و رکورد او را تهدید می کند. این موضوع جدیدی است که باعث شد دوباره نام علی دایی بر سر زبان ها بیفتد.

به گزارش روزنامه کندوج شرق وی نوشت: «نام علی دایی اسطوره فوتبال ایران در چند روز گذشته بارها شنیده شده است. دلیل آن البته ربطی به فوتبال ندارد و پس از اتفاقات مختلف در ایران، نام او نیز مطرح شده است. در واقع نام علی دایی از زمان درگذشت مهسا امینی تا کنون در فضای مجازی و واقعی مطرح شده و کمتر کسی در این زمان شخصیت ورزشی او را قضاوت کرده است… از جمله اتفاقاتی که در چند وقت اخیر برای علی دایی افتاده است. در گذشته نام او به دلایل صرفا فوتبالی بار دیگر در رسانه های جهان مطرح شد. مردی که چند هفته پیش پیشنهاد قطر برای جام جهانی را رد کرد، حالا در همان جام دوباره به تیتر خبرها بازگشته است تا ارزش کاری را که در این سال ها در پیراهن تیم ملی ایران انجام داده است، نشان دهد.

داستان جدید حکایت گل های ملی فراوان علی دایی است. این آمار و افتخاری که دایی سال ها با پیراهن ایران به نام خود ثبت کرده بود، او را به برترین گلزن تاریخ ملت تبدیل کرده بود. در این دیدار علی دایی 109 بار دروازه حریف را باز کرد تا حداکثر امتیاز خود را به نمایش بگذارد. اگرچه این آمار مدت ها در اختیار این اسطوره ایرانی بود اما سرانجام توسط کریستیانو رونالدو، مهاجم تیم ملی پرتغال و یکی از بهترین های تاریخ فوتبال شکسته شد. رونالدو با عبور از علی دایی به اوج رسید و در حال حاضر با 118 گل از علی دایی جلوتر است. از آنجایی که دایی مدت هاست دنیای فوتبال را ترک کرده، بدیهی است که قرار است برای همیشه با همان عدد 109 بماند، اما رونالدو همچنان شانس افزایش رکورد را دارد.

این پایان کار نیست. چرا که پس از کریستیانو رونالدو، حالا لیونل مسی، یکی دیگر از اسطوره های تاریخ فوتبال جهان، چند قدمی علی دایی را به دست آورده و رکورد او را تهدید می کند. این موضوع جدیدی است که باعث شد دوباره نام علی دایی بر سر زبان ها بیفتد. در واقع پنج گلی که لیونل مسی تاکنون در جام جهانی 2022 به ثمر رسانده، تعداد اسطوره آرژانتینی را به 96 رسانده است. لئو اکنون به 13 گل دیگر نیاز دارد تا با رکورد علی دایی برابری کند. درست مثل همان داستان کریستیانو رونالدو و علی دایی، این روزها گلزنی مسی برای رسیدن به اسطوره فوتبال ایران آغاز شده است و هر بازی که مسی گل می زند، فرصت می یابد تا دوباره نام علی دایی را مطرح کند. لئو یک دیدار در فینال جام جهانی پیش رو دارد که به او فرصت خوبی می دهد تا قبل از پایان سال یک قدم به علی دایی نزدیک شود.

با ایجاد این شایعه که قطر آخرین جام جهانی او خواهد بود، موضوع خداحافظی او از تیم ملی آرژانتین پس از این جام دور از ذهن است و او می خواهد حداقل یکی دو سال دیگر با پیراهن آرژانتین بازی کند. با توجه به سطح آمادگی مسی، البته بعید نیست که این سال ها افزایش پیدا کند. بدیهی است که حتی اگر تنها دو سال دیگر فاصله داشته باشد، مسی همچنان توانایی شکستن رکورد علی دایی را دارد.

پیش از این علی دایی در ماجرای شکستن رکورد توسط کریستیانو رونالدو از این موضوع به عنوان افتخاری مهم برای خود یاد کرده بود و گفته بود وقتی بازیکن بزرگی مانند رونالدو چنین کاری را تکرار می کند، اهمیت کار او بیشتر نمایان می شود. در چنین شرایطی رویکرد لیونل مسی به علی دایی دغدغه شیرینی برای این اسطوره ایرانی خواهد بود. مردی که البته در خارج از ایران قابل احترام است، در داخل با دشمنی مواجه شده است…

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا