مجله علمی و سلامت

دلار بخریم یا نه؟ – کندوج

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، ارز ، دلار و مسکن به سقف قیمت رسیده اند ، گفت: ممکن است قیمت دلار تا مرز 23 هزار تومان سقوط کند. نرخ واقعی دلار 20 هزار تومان بود اما نوسانات آنها می تواند بین 17 هزار تومان تا 23 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: بودجه سال آینده 11 هزار و 500 تومان و بازار آزاد آن حدود 20 درصد بیشتر از این درصد است. دلارهای زیر 15 هزار تومان توجیهی ندارند.

وی گفت: با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین به پایان دسامبر و ابتدای ژانویه و چرخش سال ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند. در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. همچنین اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده توضیح داد: باید منتظر سقوط قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان امسال باشیم. به نظر می رسد انتخابات امسال در ایران مانع رشد دلار در پایان سال شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به شرایط مثبت در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، انتظار داریم تحولات خوبی برای بازار سرمایه در ماه های دسامبر و ژانویه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نیز نادیده بگیریم که پیش بینی توسعه همه سهام بورس امکان پذیر نیست.

کریم زاده سرانجام گفت: خرید دلار تا پایان سال اصلاً توصیه نمی شود. زیرا اکنون ثبات در این بازار وجود ندارد. محصولات متعلق به ارز 4200 اکنون در حال حذف هستند. تنها تولید روغن که قیمت آن افزایش نیافته است ، روغن گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بورس سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین ، شاهد تورم خواهیم بود.

223224

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا