دیدار رئیس هلال احمربا سفیر ایران درسوئیس/نحوه ارسال محموله های اهدایی مردم به لبنان، محور گفت وگوها

دیدار رئیس هلال‌احمربا سفیر ایران درسوئیس/نحوه ارسال محموله‌های اهدایی مردم به لبنان، محور گفت‌وگوها

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو دیدار و در خصوص نحوه ارسال ایمن کمک های اهدایی مردم ایران به لبنان گفت وگو کرد.

به گزارش کندوج دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت در حاشیه سی و چهارمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو با سفیر جمهوری اسلامی ایران و کارکنان سفارت ایران در سوئیس دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار کولیوند با اشاره به شرایط جنگی منطقه و همچنین وضعیت مجروحان و آوارگان ناشی از جنگ در لبنان و سوریه به تشریح اقدامات بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آوارگان و ارسال اقلام زیستی امدادی و دارویی به لبنان پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات بشردوستانه هلال احمر و برپایی بیمارستان صحرایی با ظرفیت خدمت به بیش از ۱۰۰ هزار آواره بر لزوم تداوم کمک های بشردوستانه به لبنان که جزو اهداف ۴ گانه نهضت بین المللی جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ است تاکید کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در ادامه با بیان اینکه خیرین و مردم نوع دوست ایران برای کمک به مردم جنگ زده لبنان همدل هستند افزود: استقبال خیرین برای کمک بسیار خوب بوده و هلال احمر تلاش دارد که محموله های اهدایی مردم ایران به لبنان را از طریق دریا و به وسیله کشتی ارسال کند اما به دنبال راه های ارسال ایمن و تحت نظارت نهادهای بشردوستانه بین المللی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ گفتنی است هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از شروع جنگ لبنان و در ۵ محموله اقلام زیستی امدادی و درمانی مورد نیاز را برای کمک به افراد جنگ زده در لبنان ارسال کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا