مجله عمومی

«رادیو مقاومت» راه‌اندازی شد

مراسم راه اندازی مقاومت رادیویی با حضور مسئولان لشکری ​​و کشوری و همچنین روز جانباز و خانواده های معظم شهدا امروز سه شنبه 30 آذرماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی بخشی زاده معاون مدیرکل صدای رسانه ملی طی سخنانی گفت: دی ماه، ماه مقاومت مردم ایران است. از 28 دی که یک اتفاق تاریخی در سال 1356 رخ داد و 18 دی و همچنین 22 دی که سردار رشید اسلام به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت شهادت نوشید. .

وی افزود: معاون وزیر امور خارجه تصمیم گرفته است صدای دل امت اسلامی را به گوش جهانیان برساند. مهم ترین محورها را برای برنامه سازی در 14 شبکه رادیویی و در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و مقاومت صداوسیما تعیین کرده ایم. ما سعی کردیم از تمام سیستم های برنامه نویسی استفاده کنیم.

بخشی زاده گفت: تبیین الگوی عقیدتی مقاومت در اندیشه امام، تبیین شعارهای انقلاب اسلامی و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فرهنگ مکتب شهید سلیمانی و شناخت شخصیت وی مورد توجه برنامه سازان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بازنمایی نقش رهبر شهید و شهید ابومهدی المهندس در دستور کار است.

نایب رئیس مجلس به دیگر ابعاد برنامه سازی در طول فعالیت صداوسیما اشاره کرد و گفت: نقش شهید سلیمانی در امنیت نظامی جمهوری اسلامی، تأثیر فرهنگی مدرسه و مطالبات آن در برنامه های مختلف تبیین می شود. مروری داریم بر حفاظت مقدس و شهید، الگوی این شهید برای جوانان بررسی می شود. مقاومت دیپلماتیک نیز ممکن است.

مدیر صدا و سیما: به نمایندگی از شهدا به رسانه ملی تبریک می گوییم

در ادامه این مراسم پیمان جبلی رئیس سازمان رسانه در سخنانی با اشاره به آغاز به کار صداوسیما تاکید کرد: این رادیو برای تبریک به شهدای مقاومت است. اگر خداوند متعال به ما توفیق دهد، رسانه ملی را به نام آنها، به عنوان دوستان آنها و به عنوان کسانی که می خواهیم دنبال کنیم، برکت خواهیم داد.

وی افزود: مقاومتی که شامل همرزمان شهدا تا یمن و سوریه و حتی شهدایی است که در دو سال گذشته از حریم سلامت خود دفاع کرده اند و برای همه این شهدا بهشت ​​آرزو می کنیم.

جبلی گفت: اقدام مبارک و درستی از سوی دوستان در رادیو انجام شده است و آن این است که در روزهایی که عطر شهید در جامعه دمیده می شود، رادیو مقاومت را راه اندازی می کنند.

رئیس صدا و سیما گفت: شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی بهترین نماد مقاومت و مقاومت مجاهدین در جهان است. همه سران مقاومت برای حاج قاسم گریه کردند و زیر پرچم او جنگیدند. فاطمیون و زینب و همه عوامل سرافراز مقاومت به نوعی خود را مستکبر و تحت سلطه او می دانستند. ما نیز باید خود را تابع و سرباز سردار شهید بدانیم. چون انسان نیست، شهید هم نیست و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مکتب مستمری است که ادامه خواهد داشت.

وی به نقل از سردار شهید سلیمانی ادامه داد: شهدا با چشمانی مضطرب ما را تماشا می کنند و منتظر ما هستند که به آنها رسیده ایم یا نه. سردار سلیمانی یکی از آن شهدای امروز است. امیدواریم این گام های کوچک و راه اندازی رادیو مقاومت ما را به مقصدی برساند که شهدا برای ما تعیین کرده اند.

جبلی افزود: برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهید چه نکته ای را می خواهیم بیان کنیم؟ آیا ما سردار را فقط یک فرمانده عزیز نظامی، ذخیره و سرمایه ای بزرگ برای کشور و جهان می دانیم که ظالمانه دست ما را از ما گرفت؟ یا دنبال چیز دیگری هستیم؟ اگر در دنیا به عنوان نمونه نگاه کنیم و به عنوان مکتب به آن نگاه نکنیم، نتیجه این است که فقط پشیمان می شویم. این در حالی است که حضور سردار سلیمانی در همه جا و مکتب و حرکت است. او مدرسه ای است که ادامه دارد. اگر امروز شاهد فرار متجاوزان آمریکایی از افغانستان و عراق و بازگشت به وطن بودیم، تا زمانی که آن را از اعمال مبارک شهید مقاومت ندانیم، شاهد این ذلت نبودیم.

این گزارش در حال بروز رسانی است…

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا