کسب و کار ایرانیمجله عمومی

راهنمای سفر ارزان به دبی

دبی بزرگ‌ترین شهر امارات است و حتی از ابوظبی، پایتخت سیاسی امارات، پرجمعیت‌تر و مشهورتر است. این روزها با افزایش هزینه‌های سفر، سفر به دبی بسیار گران‌تر از گذشته شده و برای گروهی از گردشگران غیرقابل دسترس گردیده است. اگرچه بخشی از این گرانی ناشی از نگاه لوکس دبی به صنعت گردشگری است. اما راه‌هایی وجود دارد که بتوانیم سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه به دبی داشته باشیم بدون این‌که کیفیت سفر ما کاهش زیادی پیدا کند. حالا ارزان‌ترین راه برای سفر به دبی چیست؟ در این مقاله کمی بیشتر به این موضوع می‌پردازیم تا با ارزان ترین راه سفر به دبی آشنا شویم.

در ماه‌های ارزان سال به دبی سفر کنید

گردشگران زیادی از سراسر جهان به شهر دبی سفر می‌کنند. به همین دلیل هتل‌ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی زیادی در آن‌جا ساخته شده است. اما در فصولی که تعداد بازدیدکنندگان دبی زیاد است، هزینه‌های روزانه مانند قیمت تور دبی، رزرو هتل، غذا و … زیاد و حتی گاهی غیرمنطقی خواهد بود. ارزان ترین زمان سفر به دبی در فصل بهار و تابستان است.

در دبی تابستان و بهار فصل ارزانی هستند و شما می‌توانید تمام خدمات را با تخفیف‌های عالی پیدا کنید. در این دو فصل هتل‌ها برای جذب گردشگر تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهند، حتی برخی از آن‌ها وعده‌های غذایی خود را رایگان می‌کنند. اگر به خرید در دبی علاقه دارید و تابستان را برای سفر خود انتخاب کردید، لازم است بدانید که در این زمان مراکز خرید دبی تخفیف‌های خوبی را بر روی اجناس‌شان ارائه می‌دهند. در نهایت می‌بایست گفت که در بهار و تابستان هزینه تور دبی و تفریحات داخلی آن بسیار ارزان است.

ممکن است این سوال برای‌تان مطرح شود که سفر به دبی در کدام ماه گران است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آبان، آذر و بهمن را می‌توان گران‌ترین فصل سفر به دبی دانست. تمام این ماه‌ها گران‌ترین ماه‌ها برای سفر به دبی هستند.

بهترین راه اقامت ارزان در سفر به دبی چیست؟

دبی در واقع شهری لوکس با هتل‌های مجلل و درخشان است. اما این بدان معنا نیست که همه مسافران باید در چنین اقامتگاه‌های گران‌قیمتی بمانند. دبی هاستل‌ها و هتل‌های ارزان‌تری دارد که می‌توانید رزرو کنید و با اقامت در آن‌ها سفر ارزان به دبی را تجربه کنید. این هاستل‌ها و هتل‌ها می‌توانند اقامتی نسبتاً ارزان با سطح خدمات قابل قبولی را به شما ارائه دهند. در میان هتل‌های دو ستاره دبی، می‌توانید گزینه‌هایی را نیز بیابید که با هتل‌های سه یا چهار ستاره برخی از کشورها برابری می‌کنند.

رستوران‌های ارزان دبی کدامند؟

رستوران‌های دبی نیز سطوح مختلفی دارند و در کنار رستوران‌های لوکس و گران، رستوران‌های ارزان‌تری نیز در دبی وجود دارند که می‌توانند تجربه غذا خوردن در رستوران‌های باکیفیت و زیبا را بدون تحمیل هزینه‌های زیادی به شما هدیه دهند. در سطح شهر، به خصوص در نقاط غیرتوریستی شهر، می‌توانید خواربارفروشی‌هایی نیز پیدا کنید که فست‌فود یا غذاهای سنتی عربی را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند. برخی از رستوران‌های به عنوان ارزان ترین راه سفر به دبی عبارتند از:

  • Fish Hut
  • Amritsr
  • Wokyo Noodle Bar
  • Special Ostadi
  • Mama’Esh
  • Ravi
  • Bu Qtair
  • Zaatar W. Zeit
  • IKEA
  • Zaroob

ارزان‌ترین راه برای پرواز به دبی چیست؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به دبی، خرید بلیط هواپیما است. برای یافتن بلیط ارزان دبی می‌توانید چندین کار انجام دهید. به عنوان مثال، خرید یک پرواز مستقیم و بدون توقف معمولاً هم سریع‌تر و هم ارزان‌تر خواهد بود. خرید بلیط رفت و برگشت به دبی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. ایرلاین‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی از پروازهای دبی رائه می‌دهند که شما بر روی سایت سه کلیک به راحتی می‌توانید قیمت پروازهای ایرلاین‌های موجود را بررسی نموده و بهترین قیمت پرواز را آنلاین خریداری کنید. با این کار می‌توانید ارزان ترین راه سفر به دبی را تجربه کنید.

خرید ارزان در سفر به دبی

یکی از راه‌های کاهش سفر ارزان به دبی، یافتن مراکز خرید ارزان در شهر است. خرید بخشی از هر سفر است، به خصوص به یک کشور تجاری مانند امارات یا دبی. دبی یکی از آن شهرهایی است که مقصدی ایده‌آل برای خرید خواهد بود. اما یک تفاوت عمده دبی با سایر شهرهای مناسب برای خرید مانند استانبول، اصالت برندها و البته سطح قیمت‌های بالاتر در دبی است که خرید را سخت می‌کند. اما راه‌حل این مشکل ارزان ترین زمان سفر به دبی در فصل حراجی‌ها است.

همه برندها و فروشگاه‌های بزرگ حراج‌های فصلی دارند که در پایان هر فصل به صورت هماهنگ و در سراسر جهان برگزار می‌شود. این حراجی‌ها قیمت برندهای بزرگ دنیا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. دبی همچنین دارای جشنواره فروش سراسری است که در آستانه سال نو، حدود ژانویه در تمام مراکز خرید بزرگ کشور برگزار می‌شود. ارزان‌ترین مراکز خرید، فروشگاه‌ها و بازارهای دبی عبارتند از:

  • The Dragon Mart
  • Wafi Mall
  • City Centre, Deira
  • Al karama
  • Global Village
  • Dubai Outlet Mall
  • The Outlet Village
  • Bur Dubai Souk Market
  • Naif Souq
  • Al Fahidi Street

تاکسی یا مترو در سفر به دبی ارزان‌تر است؟

در میان راه‌های مختلف حمل‌و‌نقل عمومی در دبی، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه برای گشت‌وگذار، مترو است. اما متروها به مناطق ساحلی و گردشگری دبی دسترسی ندارند. کرایه‌های تاکسی در دبی به اندازه‌ای پایین است که می‌توانید از طریق تلفن، اینترنت یا حضوری آن‌را سفارش دهید. اما یکی از چالش‌های اسفاده از تاکسی این است که اکثر رانندگان تاکسی در دبی مهاجران قدیمی هستند، به این معنی که بسیاری از آن‌ها ممکن است انگلیسی را روان صحبت نکنند. در نتیجه، ارتباط برای شما سخت خواهد بود.

همچنین باید توجه داشته باشید که خوردن، نوشیدن و سیگار کشیدن در تاکسی‌های دبی ممنوع است. هزینه تاکسی‌های فرودگاه بیشتر از تاکسی‌های شهری است. جدا از هزینه بالای تاکسی، قوانین متعددی برای تاکسی‌های دبی اعمال می‌شود. برای مثال، یک تاکسی در شب و بعدازظهر گران‌تر از روز است. پس می‌توان گفت بعد از مترو ارزان ترین راه سفر اجاره ماشین کیا در دبی است.

روش‌های سفر ارزان به دبی

انتخاب ارزانترین زمان سفر به دبی، رزرو هاستل ارزان در دبی، استفاده از تفریحات رایگان دبی، کاهش هزینه‌های خورد و خوراک، از ساده‌ترین روش‌های سفر ارزان به دبی هستند. انتخاب حداقل سه تا از این روش‌ها به شما کمک می‌کند برای جنبه‌های دیگر سفرتان بودجه بیشتری داشته باشید. فراموش نکنید که روش‌های حذف هزینه‌های اضافی سفر به دبی لایه پنهان‌تری هم دارد که در ادامه این مطلب از هر کدامشان را مفصل شرح می‌دهیم.

سفر ارزان به دبی

انتخاب ارزانترین زمان سفر به دبی

دبی هم مثل هر مقصد دیگری در جهان، در فصول پربازدیدش همه‌جوره گران‌تر می‌شود. از آنجایی که آب‌وهوای گرم دبی بیش از هر چیز دیگری بر انتخاب زمان سفر به این شهر تأثیر می‌گذارد، تابستان و بهار، ارزانترین زمان سفر به دبی هستند؛ به همین دلیل، قیمت با تور دبی زمستان زمین تا آسمان فرق دارد. در تابستان، خدمات مراکز گردشگری و اجناس فروشگاه‌ها تخفیف‌های چشم‌گیری را شامل می‌شوند. از این رو، انتخاب ارزانترین زمان سفر به دبی از هر لحاظ در کاهش هزینه‌های سفر به دبی مؤثر خواهد بود.

دمای آب و هوای دبی در ماه‌های مختلف

رزرو هتل ارزان در دبی

استانداردهای خدمات هتل‌ها در دبی نسبت به سایر مقاصد معروف گردشگری جهان سطح بالاتری دارند و این موضوع بر قیمت هتل‌های دبی هم تأثیر زیادی داشته است؛ مثلاً برخی از خدمات و امکانات یک هتل 3 ستاره در دبی ممکن است با خدمات و امکانات یک هتل 4 ستاره در سایر کشورها برابری کند. در بررسی امکانات هتل، دقت داشته باشید که اقامتگاه مدنظرتان امکاناتی مثل آشپزخانه هم داشته باشد تا با آشپزی در آن، از هزینه‌های اضافی بابت کاسته شود.

برای رزرو هتل ارزان در دبی، فارغ از تعداد ستاره‌هایش، به موقعیت هتل مدنظرتان توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ چراکه هر چقدر به ساحل نزدیک‌تر شوید، باید پول بیشتری بابت اقامت بپردازید. علاوه بر هتل و هتل‌آپارتمان، هاستل‌های مختلفی هم در دبی پیدا می‌شود که به کاهش هزینه‌های سفرتان به دبی کمک می‌کند. اقامت در یک هاستل ارزان در دبی به شما این امکان را می‌دهد که روزهای بیشتری در این شهر اقامت داشته باشید.

رفت‌وآمد ارزان در دبی

همان‌طور که انتظار می‌رود، اجاره ماشین و استفاده از تاکسی از روش‌های گران رفت‌وآمد در دبی هستند و قطعاً با انتخاب‌های مسافرانی که دنبال سفر ارزان به دبی هستند، سازگاری ندارد. اما جای نگرانی نیست؛ چراکه دبی شهری کوچک است و در  اکثر مواقع اصلاً نیازی به استفاده از وسایل نقلیه ندارید. از طرفی سیستم حمل‌ونقل عمومی دبی کاملاً کارآمد، راحت و سریع است و در عین حال قیمت پایین‌تری نسبت به تاکسی دارد. برای استفاده از مترو و اتوبوس در دبی، باید اول از همه یک تهیه کنید. جالب است بدانید که با این کارت می‌توانید از تخفیفات بعضی از فروشگاه‌های دبی هم استفاده کنید.

خوردوخوراک ارزان در دبی

خوشبختانه رستوران‌های دبی از نظر سطح اقتصادی، بسیار متنوع هستند و امکان انتخاب ارزان را به گردشگران می‌دهند؛ اما واقعیت این است که برای یک سفر ارزان به دبی، حتی رستوران‌های ارزان هم ممکن است در اولویت‌های دوم یا سوم مسافران باشند و اکثرا ترجیح دهند که خودشان برای غذا درست‌کردن دست به کار شوند یا چندروزی را با غذای خیابانی و حاضری سر کنند. فراموش نکنید که یک سری از هم از غذاهای خیابانی این شهر محسوب می‌شوند که از بین آن‌ها می‌توانیم به فلافل و سمبوسه اشاره کنیم. با امتحان کردن چنین غذاهایی، ضمن اینکه در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید، فرصت امتحان کردن برخی از غذاهای محلی دبی هم برایتان فراهم می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا