مجله ورزشی

رد لایحه‌اول‌ایران علیه غرامت۱۱۵میلیاردی ویلموتس درفیفا

در پی شکست تیم ملی برابر عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی ، اتحادیه فوتبال ایران و مارک ویلتوتس ، مربی بلژیکی و پیشین تیم ملی ، به طور غیر دوستانه به همکاری خود پایان دادند و این پایان دوستانه باعث شد هر دو طرف از فیفا شکایت کنند.

طبق این گزارش شفافویلموتس بیمیلی از فدراسیون فوتبال ایران با استناد به دلیل فسخ قرارداد و مطالبه خسارت 6 میلیون دلاری ، با افزایش مسائل مالی و تأخیر در پرداخت مطالبات خود ، به همکاری خود ادامه داد. ایران و عراق برای استقرار روی نیمکت ایران آماده نبودند و تمایلی به همکاری نداشتند. در همین حال ، هر دو طرف اسناد خود را به فیفا ارائه دادند ، اما همانطور که شواهد نشان داد و تجربه دادخواست علیه ایران در فیفا ، ایران پرونده را از دست داد.

بسیاری از افراد سعی نمی کنند درباره اعلامیه نزدیک رای گیری فیفا در این باره اظهار نظر کنند ، یا اظهار نظر آنها مثبت و خوش بینانه است ، به طوری که می توانند از چنین افکار عمومی بخرند! البته 2 روز پیش اولین خبر بد در این رابطه توسط مهدی تاج داده شد ، اما کسی به آن توجه نکرد. وی گفت فیفا اولین لایحه دفاعی ایران علیه ویلموتس را تأیید نکرد و رد کرد! این بدان معناست که این هشدار برای ایالت فدرال شنیده شده است.

رد اولین لایحه ایران در برابر سود ویلوت 115 میلیارد دلاری فیفا

البته این روابط در وهله اول صلاحیت فیفا را برای انجام این کار نداشت. با این حال ، شرایط اتحادیه فوتبال هر روز پیچیده تر می شود. مقامات فعلی اتحادیه فوتبال ایران در زمان استعفا ، به مارك ویلموتس 2 میلیون یورو داد. دو میلیون یورو از شرکتهای دولتی وام گرفته شده است که تاکنون بازپرداخت نشده اند. در مقابل ، ویلموت و وکلای وی خواستار خسارت 6 میلیون یورویی در پرونده حقوقی علیه ایران هستند.

به عبارت دیگر ، براساس بازار ارز آزاد 19200 دلاری ، که این روزها بسیار متورم و فرار است ، ویلتوتس از ایران 115 میلیارد تومان پول می خواهد و اگر این موفقیت حاصل شود ، فدراسیون فوتبال تاریخ را رقم می زند ، زیرا این رقم دستمزد و مربیان غرامت را پرداخت می کند. . ، بی سابقه است. اگرچه اخیراً با 15 هزار یورو احتمالی ، مزایای احتمالی 103 میلیارد تومان بود ، اما اکنون با نوسانات نرخ ارز و بی ثباتی بازار ، این رقم به این لایحه اضافه شده است.

اگر اتحادیه فوتبال محکوم شود ، 115 میلیارد تنها بخشی از جبران خسارت و خسارت عظیمی خواهد بود که فوتبال ایران وارد کرده است. به دلیل عدم انگیزه ویلموت ، تیم ملی در دور اول رقابتهای انتخابی جام جهانی 2022 دو بازی مهم را از دست داد و به بحرین و عراق باخت. رقبای اصلی آن شش مرحله مهم را برای پایان یافتن سوم در سری C از دست دادند و این فرصت را دارند تا به مرحله بعدی راه یابند. کاهش در جام جهانی قطر. این بدان معناست که ایران در آستانه از دست دادن جام جهانی است و اگر این کار را انجام دهد ، دولت 10 میلیون دلار دیگر نیز از دست می دهد ، این حداقل دستمزدی است که تیم ها می توانند از پیش بروند و در جام جهانی شرکت کنند. این 175 میلیارد تومان ارزش دارد!

اگر هر دو اتفاق ناگوار در فوتبال در ایران رخ دهد ، ایران با خسارت مالی در حدود 290 میلیارد تومان متحمل می شود ، درمجموع 114 میلیارد ویلوت و 175 میلیارد پاداش جهانی از دست داده و آسیب های سنگین و جبران ناپذیری را از نظر روحی و فنی متحمل می شود.

منبع: خراسان ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا