مجله فرهنگ

رمان «هادس» منتشر شد – کندوج

رمان «هادس» نوشته مریم نفیسی‌راد راهی بازار کتاب شد.

به گزارش کندوج، این کتاب در 354 صفحه با قیمت 119 هزار و 900 تومان در انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: این کتاب یک رمان تریلر روانشناختی است که در ژانر ادبیات پست مدرن قرار دارد. هادس در اساطیر یونانی فرمانروای مردگان و عالم اموات است.

داستان به قبل از جنگ سوریه برمی گردد. و زندگی یک نوجوان شانزده ساله که به تازگی از سرطان بهبود یافته و با نام های میریام و پاندورا به زندگی بازگشته است. میریام یا پاندورا یک نوجوان زیباست که یک استکر دارد اما هیچکس حرفه او را باور نمی کند و او را یک شخصیت دوگانه می دانند. راوی این داستان مردی غیر قابل اعتماد است.
میریام یا پاندورا از کودکی عاشق همکلاسی هایش به نام اسکندر بوده است، اما اسکندر که به دلیل ترک مادر و پدر و برادر کوچکترش استفان در کودکی پر از پیچیدگی است، از زن ها راضی نیست.
یک روز در یک دعوای خیابانی که اسکندر شاهد آن بود، میریام یا پاندورا رازی ماگو را به خاطر دوست قلدرش به نام فهد سرزنش می کنند. همزمان سرطان در میریام یا پاندورا تشخیص داده می شود. فهد خودکشی می کند و اسکندر به تیم فوتبال انگلیس می پیوندد. میریام 21 ماه دیگه به ​​مدرسه برمیگرده. اسکندر برای تعطیلات به دمشق بازمی گردد و مشکلات میریام آغاز می شود. پدر و مادر میریام هر دو پزشکان معروفی هستند که در بیمارستان عباسی کار می کنند، اما پدر میریام یک متعصب کاتولیک است. عده ای دیگر از این تعصبات بی مورد پدر میریام سوء استفاده می کنند و با اتهامات واهی به میریام می گویند تا خانواده او را طرد کنند و در نهایت اتفاق بدی برای میریام می افتد…
بر اساس این گزارش، شخصیت های اصلی این داستان میریام، اسکندر، یاکوب برنووارگور و فهد قلدر هستند. و شخصیت های فرعی شاهزاده حمدان، ایوان قول میریام، دختر همسایه نرم که بی هدف و نقش مصرف کننده دارد، مازن پسری از طبقه متوسط ​​سخت کوش و دوست داشتنی است که نورمین را دوست دارد. بدری شماس در نقش مشاور فردی قابل اعتماد است. سرآشپز آنتونی بوردین و …
در طول داستان، بلاتکلیفی و بلاتکلیفی وجود دارد، میریام همیشه سعی می‌کند تا گرهی را در داستان زندگی‌اش و علت آزاری که می‌بیند، پیدا کند، اما داستان چیزی بیش از یک انتقام ساده برای خودکشی فهد است… و عجیب و غریب و اتفاقات غیر ممکن بر سر میریام می افتد.
همه جاهایی که در داستان ذکر شده واقعی است، نویسنده از تجربیات زیستی خود بهره برده است و این یک کتاب چندصدایی است، یعنی با تاکید و چند صدا نوشته شده است. در متن از لهجه سوری استفاده شده و نویسنده معنای پاورقی را آورده است. قسمت ها با شخصیت های یونانی از هم جدا شده اند که بی ارتباط با نام داستان و رمز و راز رمان نیستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا