کسب و کار ایرانیمجله عمومی

روش های جالب تدریس زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از سرگرم کننده ترین و آسان ترین زبان های زندگی در جهان است و طرفداران زیادی دارد. اگرچه یادگیری این زبان کار سختی نیست، اما آموزش آن به ویژه به کودکان چالش هایی دارد که آن را دشوار می کند. در واقع کسانی که این زبان را به کودکان آموزش می دهند، علاوه بر صحبت روان انگلیسی، از روش ها و تکنیک های جالبی برای خلق چیزهایی استفاده می کنند تا کودک را در حین یادگیری زبان به زبان انگلیسی علاقه مند کرده و “سرگرم” کند.

حال اگر شما هم علاقه مند به آموزش زبان انگلیسی به کودکان هستید و آماده شروع تدریس هستید، در این مقاله 6 بهترین روش خلاقانه برای کلاس خصوصی زبان سخن برتر به کودکان را به شما می گوییم تا بتوانید دانش آموزان خود را عاشق آن کنید. انگلیسی را با ما تمرین کنید.

چگونه روش مناسبی را برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان انتخاب می کنید؟

در طول سال ها تحقیق و آزمایش، صدها سبک یادگیری مختلف در آموزش زبان های خارجی ایجاد و توسعه یافته است. پس صادق باشید؛ شما بهترین راه را برای آموزش به همه کودکان یا بزرگسالان پیدا نخواهید کرد! زیرا انتخاب سبک آموزشی مناسب به توانایی های دانش آموزان شما بستگی دارد و ممکن است بیش از صد دانش آموز به عنوان معلم داشته باشید که هر کدام سبک یادگیری متفاوتی دارند. بنابراین، همیشه به یاد داشته باشید که روش های تدریس خود را با توجه به علایق و نیازهای دانش آموزان خود تطبیق دهید.

علاوه بر این، زبان آموزان باید انگیزه کافی برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشند تا در آن موفق شوند. بنابراین، برای انتخاب روش صحیح آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان یا کودکان، بهتر است با درک اینکه چرا یک فرد نیاز به یادگیری زبان دارد، شروع کنید و سپس بر روی بهترین تکنیک ها برای رسیدن به هدف خود تمرکز کنید.

توصیه‌های ما از وبلاگ زبان‌شناس در این مقاله درباره روش‌های خلاقانه برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان شامل برخی از همان رویکردهای آشنا و همچنین برخی از رویکردهای جدید است که ممکن است برای کودکان جذاب باشد.

چرا کودکان باید از راه های ساده و خلاقانه برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنند؟

فرقی نمی کند شما، والدین یا معلم زبان، بخواهید به فرزندتان انگلیسی آموزش دهید، در هر صورت می توانید از خود بپرسید که آیا روش خاصی برای آموزش زبان به کودکان وجود دارد یا خیر. و آیا روش های خاصی برای آموزش کودکان طراحی شده است؟ باید بگویم بله و نه.

انتخاب یک راه ساده و جایگزین برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان سودمند است. اول اینکه کودکان خردسال در تمرکز مشکل دارند. بنابراین انتخاب یک روش تدریس کلاسی ساده که دانش آموزان باید پشت میز بنشینند و به صحبت های معلم گوش دهند برای آموزش زبان انگلیسی مناسب نیست. در واقع معلمان باید بدانند که حداکثر فاصله توجه کودک 2 تا 3 برابر بیشتر از سن کودک در نظر گرفته می شود. یعنی اگر دانش آموز شما 5 ساله باشد حداکثر 15 دقیقه به شما توجه کرده و به حرف شما گوش می دهد.

دوم، کودکان پیش دبستانی اطلاعات را متفاوت از بزرگسالان حفظ می کنند. آنها دارای یک کیفیت ذهنی عالی به نام حافظه غیر ارادی هستند که تنها زمانی فعال است که درگیر بازی و فعالیت های خلاقانه باشند.

در نهایت، عامل سوم این است که طرز فکر کودکان نیز متفاوت است. دو ویژگی و نقطه قوت آنها بیانگر بودن و تقلید است. کودکان اغلب جذب چیزهایی مانند رنگ‌های روشن، اشکال غیرعادی، بازی‌ها و پازل‌هایی می‌شوند که آنها را مورد علاقه و سرگرمی قرار می‌دهد.

با توجه به تمام فاکتورهایی که گفتم، معلمان ساندانی باید از روش های خلاقانه برای آموزش زبان سوندی به کودکان استفاده کنند تا بتوانند مطالب را منتقل کنند و بچه ها یاد بگیرند و به خاطر بسپارند. در واقع باید روشی را انتخاب کنید که نیازهای فیزیولوژیکی و روانی کودک را برآورده کند.

اکنون که با اصول اولیه و نیازهای آموزش زبان به کودکان آشنا شدید، وقت آن است که به سراغ چند نمونه از بهترین روش های خلاقانه آموزش زبان انگلیسی به کودکان برویم.

رویکردی مدرن برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

همانطور که گفتیم روش های زیادی برای آموزش زبان یا هر موضوع دیگری وجود دارد که باید با توجه به نیاز دانش آموزان خود از آنها استفاده کنید. در زیر چند نمونه از رویکردهای آموزشی جدید را ارائه می کنیم.

یک رویکرد وظیفه محور

رویکرد تکلیف‌محور برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان، روشی است که مهارت‌ها و شایستگی‌های فردی را جدا می‌کند تا به دانش‌آموزان آنچه را که برای دستیابی به اهداف و مقاصد خود باید بدانند، آموزش می‌دهد. تکالیف در این روش باید بر اساس موقعیت های واقعی زندگی باشد که دانش آموزان ممکن است با آن مواجه شوند.

به عنوان مثال، باید به این فکر کنید که کودک شما چه زمانی به زبان انگلیسی نیاز دارد. به عنوان مثال، در مواقعی مانند تعطیلات، هنگام صحبت با افراد غریبه در هتل، فرودگاه یا رستوران، ممکن است نیاز به زبان داشته باشد. از نظر نظم کاری، بنابراین آموزش شما باید شامل نحوه سفارش غذا در رستوران، نحوه رزرو اتاق هتل یا کارهای پیچیده تری مانند نقد، داستان خنده دار باشد.

برای اینکه این روش کار کند، معلمان باید نیازها و انتظارات دانش آموزان خود را درک کنند. معلمانی که تصمیم به استفاده از رویکرد تکلیف محور دارند باید همیشه از خود بپرسند که چرا دانش آموزان من انگلیسی یاد می گیرند؟ سپس با توجه به پاسخ به این سوال می توانند یک برنامه مناسب و قدرتمند طراحی کنند.

یک رویکرد بازی محور یا گیمیفیکیشن

بازی‌ها یکی از رایج‌ترین ابزارهای درگیر کردن کودکان و تسهیل یادگیری هستند. بازی برای کودکان هم از نظر سازماندهی و هم از نظر محتوا بسیار جذاب است.

می دانید، هر بازی قوانینی دارد و همه بچه ها می دانند که باید قوانین بازی را رعایت کنند بازی‌ها همچنین به کودکان اجازه می‌دهند حرکت کنند، با یکدیگر تعامل داشته باشند، چیزهایی مبادله کنند، که کودک را پرانرژی و با انگیزه نگه می‌دارد.

بازی ها از نظر محتوا نیز مفید هستند زیرا می توان از آنها برای یادگیری هر نوع محتوایی استفاده کرد. بنابراین یادگیری از طریق بازی برای کودکان آسان‌تر و جذاب‌تر خواهد بود، زیرا به این ترتیب کلمات را سریع‌تر به خاطر می‌سپارند و حتی به‌طور خودکار در مکالمات بین بازی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

فراموش نکنید که بازی برای کودکان شبیه به زندگی واقعی است! و این به شما بستگی دارد که چقدر می توانید خلاق باشید و یادگیری را در بازی بگنجانید.

آموزش آنلاین

رایج ترین روش آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در قرن بیست و یکم، یادگیری آنلاین است. انواع مختلفی از فناوری آنلاین وجود دارد، از جمله تورهای مجازی، جستجوهای اینترنتی، فیلم های آموزشی و البته بسیاری از برنامه های آموزش زبان مانند برنامه Linguist که می توانید از آنها برای آموزش به فرزندان خود استفاده کنید.

برنامه‌های آموزش زبان مانند Linguistics ویژگی‌های زیادی مانند انجمن‌ها، بازی‌ها، پرسش‌ها و پاسخ‌ها و گزینه‌های زیادی را برای زبان‌آموزان شما ارائه می‌دهند تا با شما ارتباط برقرار کنند و زبان‌ها را از هر کجا بیاموزند.

روش تعامل

یادگیری تعاملی بخش ضروری آموزش زبان انگلیسی به کودکان و بزرگسالان است. معلمان زبان می توانند فعالیت های مختلفی را با کودک انجام دهند و به روشی جدید آموزش دهند. رویکرد تعاملی که یکی از روش های خلاقانه آموزش زبان انگلیسی به کودکان محسوب می شود، تنها چیزی است که نیاز به نوآوری و خلاقیت دارد. برای آموزش با این رویکرد می توانید پوستر درست کنید، کاردستی درست کنید، کارگاهی انجام دهید، مثلا سالاد تهیه کنید یا پیتزا بپزید، بازی های نرم بسازید یا هر فعالیتی را با دانش آموزان انجام دهید.

ارتباط به زبان انگلیسی بین معلم (یا والدین) و کودک باید همیشه پر جنب و جوش و فعال باشد. چنین رویکردی به کودکان و بزرگسالان کمک می کند تا با شرکت در فعالیت های مختلف زبان انگلیسی را به طور غیر مستقیم یاد بگیرند.

6 روش خلاقانه برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بسیاری از معلمانی که با سخنرانان کودکان کار می کنند، دروس پایه مانند روش سنتی را تدریس می کنند، برنامه درسی را رعایت می کنند، تست می دهند و در نهایت خلاقیت را به تدریس خود اضافه می کنند. اما این در آموزش به کودکان کاملا اشتباه است! منظور از آموزش خلاق این نیست.

یک عنصر خلاقیت باید در آنچه که آموزش می‌دهید و نحوه آموزش آن تأثیر بگذارد و در آن گنجانده شود. اما چگونه؟ روش های زیر را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه روش تدریس خود را بهبود ببخشید.

استفاده از اشعار و آهنگ های کودکانه

اگر از شما بخواهند الفبای انگلیسی را بگویید، باید آن را با قافیه ای که یاد گرفتید بگویید که همان قافیه معروف یا ABCD است. خیلی از ما حتی وقتی در ترتیب حروف شک داریم باز هم به این شعر رجوع می کنیم و یک بار در ذهنمان می خوانیم و به راستی که این شعر به انگلیسی مرجع برای همه تبدیل شده است.

در واقع با تلفیق زبان انگلیسی و موسیقی از ویژگی اصلی موسیقی که یادگیری آسان آن است بهره مند خواهید شد. پس از گوش دادن به موسیقی یا ملودی خاصی، همه آن را در حافظه شنوایی خود ثبت می کنند که به خاطر سپردن آن آسان نیست. از طرفی چون روح بچه ها باهوش تر است و با موسیقی ارتباط بهتری برقرار می کند، این روش بسیار موثر است. بنابراین آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک آهنگ های کودکانه و قافیه های مختلف، نه تنها برداشت های جدیدی در ذهن آنها ایجاد می کند، بلکه اشتیاق آنها را برای یادگیری افزایش می دهد.

استفاده از بازی ها برای آموزش گرامر

وقتی صحبت از روش‌های خلاقانه برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان می‌شود، استفاده از ابزارهای کمکی حافظه، به خاطر سپردن کلمات برای املای سخت یا نکات گرامری پیچیده را آسان‌تر می‌کند. نحوه ترکیب کلمات را به خاطر بسپارید، مانند زمانی که یک ردیف از جدول مندلیف را با کنار هم قرار دادن عناصر برای ساختن یک کلمه حفظ کردیم. حال باید بگوییم که این یک راه عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است! فرقی نمی‌کند این کار را به زبان مادری دانش‌آموزان انجام دهید یا کلمه را به کلمات ساده‌تر انگلیسی تقسیم کنید، مهم‌ترین چیز تقویت حافظه کودک است.

برخی از بازی های یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

Memory Game: Memory یک بازی عالی برای یادگیری لغات است. در این بازی شما باید چند کلمه را روی کارت بنویسید و شکل آنها را روی کارت های دیگر بکشید. سپس از کودکان بخواهید کلمه را با شکل مطابقت دهند.

بازی Mother May I: این بازی برای کودکان پیش دبستانی مناسب است و برای تمرین مهارت های گفتاری و یادگیری عبارات جدید استفاده می شود.

تشویق به کار گروهی و گفتگوهای خودجوش

خوب است کلاس های خود را با یک سوال روزانه جالب مانند “این هفته چه کردید” یا هر سوالی که بچه ها را خوشحال می کند شروع کنید. وقتی کلاس را با یک سوال شروع می کنید، به دانش آموزان این پیام را می دهید که قبل از کلاس در مورد آنچه می خواهند بگویند فکر کنند. مکالمه طبیعی با کودکان کلمات روزمره مرتبط با زندگی و علایق آنها را به آنها آموزش می دهد و آنها را به زبان انگلیسی علاقه مند می کند.

اگر با یک کلاس کار می کنید، می توانید در برخی از مکالمات دانش آموزان شرکت کنید و اشتباهات آنها را اصلاح کنید.

آموزش واژگان انگلیسی از طریق ایفای نقش

یکی از روش های خلاقانه برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان، نقش آفرینی است. به یک کلاس زبان فکر کنید که در آن دانش آموزان بازیگر هستند. از دانش آموزان بخواهید که نقشی را انتخاب کرده و به زبان انگلیسی بازی کنند. به این ترتیب وقتی بچه ها نقش خود را ایفا می کنند استرس کمتری به آنها وارد می شود و از اشتباه کردن نمی ترسند.

چند کلاه گیس، عینک آفتابی و کلاه کافی است تا به دانش‌آموزان کمک کند شخصیت خود را پیدا کنند و احساس کنند که به جای صحبت کردن، دارند عمل می‌کنند. هنگامی که آنها واقعاً شخصیت انتخابی خود را انتخاب کردند، خواهید دید که پلیس های کوچک چقدر می توانند با واژگان جدیدی که یاد گرفته اند خلاق باشند.

ارائه آموزش در طبیعت

دلیل اینکه نمی توانید روش های خلاقانه ای برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در تدریس خود پیدا کنید، ممکن است به این دلیل باشد که شما در کلاس درس محدود هستید. البته، اگر این اولین تجربه شما به عنوان یک معلم انگلیسی است، باید در اینجا ذکر کنیم که ایده بردن بچه ها به دنیای بزرگ و وسیع خارج از دیوارهای یک کلاس امن ممکن است ایده خوبی نباشد.

با این حال، اگر به صورت حضوری به فرزندان خود انگلیسی آموزش می دهید و مجاز است، بهتر است آنها را در سفر همراهی کنید. تغییر فضا موقعیت های جدید و جالبی ایجاد می کند و به شما امکان می دهد بسته به خلاقیت خود واژگان جدیدی را تمرین کنید.

استفاده از فیلم برای یادگیری زبان

کودکان عاشق تماشای کارتون و ویدئو هستند، بنابراین فیلم ها و کارتون ها می توانند یکی از بهترین راه های خلاقانه برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان باشند. در نظر داشته باشید که فیلم های انتخابی باید کوتاه و متناسب با سطح زبان کودک باشد تا حوصله او سر نرود. بهتر است فیلم را بیش از یک بار به کودکان نشان دهید تا کلمات و جملات را به خوبی یاد بگیرند. همچنین برای سهولت کار می توانید از فیلم هایی با زیرنویس انگلیسی کمک بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا