کسب و کار ایرانیمجله عمومی

روغن موتور ایرانی را بیشتر بشناسید!

همه برای به دست آوردن قطعات و مواد مصرفی با کیفیت در بازار به یک راهنمای جامع نیاز دارند. انواع مختلفی از روغن موتور ایرانی در بازار وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بهترین انواع روغن موتور ایرانی می پردازیم تا در انتخاب دچار مشکل نشوید.

در مورد روغن موتور خودرو بیشتر بدانید!

روغن موتور یا روان کننده موتور خودرو ماده ای است که شاخص ویسکوزیته در روغن پایه را همراه با افزودنی های مختلف مانند مواد ضد استهلاک و ضد سایش، شوینده های مصنوعی، دیسپرس کننده ها و روغن ها و مواد چند درجه یا چند درجه بهبود می بخشد. نقش اصلی روغن موتور روانکاری قسمت های مختلف موتور خودرو است. روغن موتور با کاهش سایش قطعات متحرک نیروهای فنی خودرو و همچنین پاکسازی موتور از لجن و رسوب و صیقل دادن سطح داخلی بدنه مسئولیت خود را انجام می دهد. علاوه بر این، نقش مهم دیگر روغن موتور خنثی سازی سوخت و اسیدها در اثر اکسیداسیون، بهبود آب بندی رینگ پیستون و کاهش دما و کارایی کلی موتور است. همه اینها با استفاده از مخلوطی از مواد شوینده مصنوعی، پخش کننده ها و مواد افزودنی انجام می شود. امروزه تقریباً تمام روغن موتورها حاوی مواد افزودنی ضد سایش و ضد اکسیداسیون هستند. روغن موتور را می توان تنها بر روی روغن پایه روغن خام (به عنوان مثال، نمونه های قدیمی) یا مخلوطی از روغن پایه و مواد افزودنی مختلف برای بهبود خواص شستشو، حفظ عملکرد در شرایط رانندگی با فشار بالا و

انواع روغن موتور از نظر روش تولید

البته روغن موتور انواع مختلفی دارد که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. اما طبقه بندی این محصول بر اساس معیارهای مختلفی انجام می شود. یکی از بزرگترین عوامل در قیمت و کیفیت روغن موتور، نحوه تولید آن در کارخانه است. روش تولید روغن موتور بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید. در ادامه به بررسی انواع روغن موتور از نظر تولید می پردازیم.

روغن موتور سنتتیک

یکی از بهترین محصولات موجود در بازار در حال حاضر روغن موتور مصنوعی است. این روغن با کیفیت ترین محصولی است که می توانید تهیه کنید. با نگاهی به ویژگی های این محصول می توان متوجه شد که بدون شک بهترین محصول روغنی برای تمامی خودروها می باشد. این روغن در شرایط آزمایشگاهی تولید می شود و به همین دلیل یکی از بهترین محصولات ساخته شده است. عملکرد این روغن موتور در خودروی امروزی بهبود یافته است و با کمک آن می توانید بهترین نتیجه ممکن را با چشمان خود ببینید.

سازگاری این روغن با موتور بسیار بالاست و به همین دلیل راندمان موتور بسیار بالاتر از حد معمول است. این روغن بیشتر در مدل های خودروهای جدید و باکیفیت استفاده می شود که قیمت بالای آن را توضیح می دهد. با توجه به هزینه بالای قطعات یدکی خودروهای مدل بالا، استفاده از روغن موتور مصنوعی میزان خسارت را در این بخش کاهش می دهد. البته اگر می خواهید از این محصول بی نظیر لذت ببرید، باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

قیمت یک محصول همیشه با کیفیت آن سنجیده می شود که در این شرایط نیز صدق می کند. بزرگترین مزیتی که می توان با این محصول خاص مشاهده کرد، قیمت متغیر آن است. در واقع این روغن بر اساس شرایط دمایی حاکم، تغییرات ویسکوزیته را تجربه خواهد کرد. به لطف این موتور بهتر کار می کند و تا حد امکان از رانندگی در جاده ها و شهرها لذت خواهید برد. در سال های اخیر تکنولوژی تولید روغن مصنوعی بیش از پیش پیشرفت کرده است که نوید ورود محصولات جدید و قدرتمند را در این حوزه خواهد داد.

روغن موتور معمولی

استفاده از روغن معمولی از گذشته های دور رایج بوده و عرضه آن همچنان ادامه دارد. روغن معدنی برای اکثر خودروهای قدیمی مناسب است، زیرا بیشترین سازگاری را با ساختار آنها دارد. همانطور که از نام این روغن پیداست، مواد تشکیل دهنده آن روغن هایی هستند که از نفت خام به دست می آیند. کیفیت این روغن از تمامی محصولات موجود در صنعت پایین تر است و به همین دلیل قیمت کمتری برای آن خواهید پرداخت. اگر به دنبال محصولات ارزان قیمت هستید، بهترین گزینه استفاده از روغن معدنی و روغن موتور معمولی است. ماده اولیه تولید این روغن نفت خام است که پس از طی چند مرحله از روغن معدنی استخراج خواهد شد.

ویسکوزیته این محصول ثابت است و در شرایط مختلف تغییر نمی کند. به دلیل ساختار روغن معمولی، امروزه نمی توان از آن در بسیاری از انواع خودروها استفاده کرد. با این حال، می توان از آن برای وسایل نقلیه بزرگ یا قدیمی استفاده کرد. در حال حاضر استفاده عموم مردم از این روغن کاهش یافته و افراد زیادی به دنبال محصولات تخصصی مانند روغن های مصنوعی هستند. لطفا پس از بررسی نوع روغن موتور طبق توضیحات اقدام به خرید نمایید.

روغن موتور نیمه سنتتیک

در حال حاضر اکثر روغن های موتور موجود در بازار از نوع نیمه سنتتیک هستند. در واقع این روغن ها با ترکیب دو روش معمولی و مصنوعی تولید می شوند و ارزش بالایی دارند. محققان برای تولید حرفه ای و صحیح این محصول، مواد اولیه روغن را با محصولات آزمایشگاهی مخلوط می کنند تا ترکیبی جدید با خواص عالی ایجاد کنند. این روغن موتور برای اکثر خودروها مناسب است. خوشبختانه این محصول از قیمت مناسبی برخوردار است تا افراد بیشتری بتوانند آن را به راحتی خریداری کنند.

در این محصول افزودنی های متعددی برای افزایش کارایی موتور به آن اضافه شده است. کیفیت این محصول متوسط ​​است و به همین دلیل افراد زیادی از آن استفاده می کنند. اگر احساس می کنید که قیمت روغن مصنوعی برای شما بسیار گران است، می توانید به طور ویژه از این گزینه استفاده کنید. برای اینکه روغن خودرو به خوبی کار کند، باید موتور را حدود 10 دقیقه روشن و روشن کنید. در این مدت موتور گرم می شود و روغن به بهترین شکل ممکن گردش می کند.

جلوگیری از استهلاک در بخشهای مختلف نیروهای محرکه. روغن‌های موتور مدرن از روغن‌های پایه ساخته می‌شوند که مخلوطی از نفت خام، هیدروکربن‌ها و پلی‌اولفین‌ها (PAO) و گاهی 20 درصد استرها هستند. تاریخچه مختصری از روغن موتور در سال 1866، دکتر. جان الیس شرکت پالایش نفت مداوم را تأسیس کرد. الیس ابتدا فکر کرد که نفت خام ممکن است توانایی ویژه ای برای مبارزه با بیماری ها داشته باشد. وقتی تحقیقات او در این زمینه بی نتیجه ماند، دکتر. الیس به خواص نرم کنندگی و روان کنندگی این ماده علاقه مند شد. پس از تحقیقات طولانی، دکتر. الیس کار اصلی خود را ترک کرد تا تمام وقت و انرژی خود را صرف تولید یک روغن ویژه با ویسکوزیته بالا برای موتورهای بخار کند. پس از آزمایش‌های فراوان روی روغن‌ها، که مخلوطی از روغن‌های نفتی، حیوانی و گیاهی هستند، دکتر. الیس در نهایت روغن مناسبی تولید کرد که در مقابل دمای بالای موتور بخار مقاومت کند و از سایش قطعات، بسته شدن سوپاپ ها و نشتی سیلندرها نیز جلوگیری کند. پس از اختراع موتورهای احتراق داخلی، توسعه و تولید روغن‌های موتور با سرعت زیادی پیشرفت کرد.

اهمیت انتخاب روغن موتور

امروزه بزرگترین دغدغه صاحبان خودروهای ایرانی، انتخاب روغن موتور بنز یا سایر برندهای خودرو با کیفیت است. با این حال، تعداد کمی از رانندگان اهمیت انتخاب بهترین روغن موتور را برای خود درک می کنند و این کار را آگاهانه انجام می دهند.

راندمان روغن موتور

روغن موتور ماده ای است که در خودروها استفاده می شود که در موتور خودرو ریخته می شود و وظیفه روانکاری و نفوذ به تمام منافذ باز محیط داخلی را بر عهده دارد. راندمان روغن موتور به ویژه به دلیل تماس مستقیم و طولانی مدت روغن موتور با قطعات فلزی موتور خودرو بر عملکرد خودرو تأثیر می گذارد. به این ترتیب خودرو کاملا تحت تاثیر روغن موتور استفاده شده قرار می گیرد و متناسب با آن حرکت می کند. اگر از روغن موتور باکیفیت در خودروی خود استفاده نکنید، ممکن است متوجه کاهش قابل توجهی در عملکرد و راندمان خودرو شوید و هنگام تعویض روغن موتور خودرو با مشکلات زیادی مواجه شوید.

بنابراین توصیه می کنیم اکثر رانندگان از روغن موتور ایرانی یا خارجی با بالاترین کیفیت موجود در بازار ایران استفاده کنند تا تحت تاثیر کیفیت عملکرد خود را افزایش دهند. البته قدرت و دید روغن موتور از نظر کیفیت نیز بسیار مهم است. هر راننده ای باید این موضوع را در نظر بگیرد و بهترین روغن موتور را برای خود انتخاب کند. در قسمت بعدی تمامی معیارهایی که می تواند به شما در انتخاب روغن موتور ایرانی با کیفیت و مناسب کمک کند را توضیح خواهیم داد.

روغن موتور ایرانی بهتره؟

بی شک مردم ایران ثروت عظیم کشورمان که به طلای سیاه معروف است را می شناسند. خزانه چند میلیارد دلاری قادر است بسیاری از نیازهای روزانه رانندگان ایرانی را برطرف کند. اما یکی از سوالات متداولی که کاربران می پرسند این است که آیا روغن موتور ایرانی کیفیت خوبی دارد؟ با توجه به سابقه کم تولیدکنندگان ایرانی در تولید محصولات داخلی، مالکان خودرو این حق را دارند که روغن موتور ایرانی را به تنهایی جستجو کنند. در غیر این صورت چاره ای جز خرید روغن موتور خارجی نیست. به دارندگان خودرو در ایران توصیه می کنیم در مورد انواع روغن موتور ایرانی اظهار نظر اغراق آمیز و گمراه کننده نکنند. روغن موتور بنز ایرانی با کیفیت و بی کیفیت در بازار وجود دارد که نمی توان آنها را دست کم گرفت.

مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که بهترین روغن موتورهای ایرانی عموماً از مواد پایه روغن موتور یکسان استفاده می کنند. همه این اسانس ها از روغن خام مرغوب ایران استخراج می شوند. مهمترین ویژگی روغن موتور با کیفیت ایرانی که باعث تفاوت بین محصولات می شود، افزودنی های موجود در این اسانس است. پس از یافتن بهترین روغن موتور ایرانی که از بهترین مواد افزودنی روغن موتور بهره مند است، برای خرید آن تنبلی نکنید.

برند ایرانی روغن موتور : محصولی ایرانی بارای ایرانیان

اکنون بیایید با آشنایی با استانداردهای روغن موتور با کیفیت، به تعدادی از بهترین های موجود در بازار نگاهی بیندازیم. با بررسی این موارد می توانید مناسب ترین روغن موتور را نیز انتخاب کنید. در اینجا بهترین نمونه از بهترین روغن موتور بنز موجود در بازار ایران را مشاهده می کنید.

روغن موتور آدینول مدل Super Light 0540

اولین انتخاب در لیست بهترین روغن موتور، محصولات آدینول است. برند Super Light 0450 محصولی منحصر به فرد ساخت کشور آلمان می باشد. چون ادینول می گوید با جدیدترین تکنولوژی و بهترین طراحی ساخته شده است. شاخص API روغن موتور SN است که در زمره بهترین روغن موتورهای جهان قرار دارد. روغن موتور Adinol Cold 5W-40 برای ایرانی ها مناسب است. باز هم این روش تهیه روغن موتور کاملا مصنوعی است تا خود را به عنوان یک محصول کامل و سالم معرفی کند. این محصول در بطری های 4 لیتری به فروش می رسد و در اکثر کشورها 4 یا 5 یورو قیمت دارد، در ایران به دلایل مختلف گران است. لازم به ذکر است که این محصول باعث کاهش مصرف سوخت در خودروهای با تکنولوژی و امکانات می شود. یعنی از یک طرف قیمت نسبتا بالایی دارد، از طرف دیگر از هزینه های اضافی جلوگیری می کند. با استفاده از روغن موتور هرگز نگران آسیب دیدن روغن موتور نخواهید بود. چون زیبایی اش در دنیا شناخته شده است و واقعا خوب است

روغن موتور Redlobe F3FML

روغن موتورهای Redlob همیشه از کیفیت بالایی برخوردار هستند تا رضایت مشتریان را جلب کنند. Redlobe F3FML در حال حاضر بسیار محبوب و در ایران موجود است. این روغن موتور به صورت نیمه سنتتیک تولید می شود و برای بسیاری از خودروها در تمام فصول سال مناسب است. شاخص ویسکوزیته آن 10W-40 نقش بسیار مهمی را برای خودروهای متوسط ​​و رده بالا در ایران ایفا کرده است. همچنین شاخص API آن SL است و با توجه به مشخصات آن به خوبی می توان فهمید که یک روغن موتور متوسط ​​و درجه یک است. این روغن موتور در بطری های 4 لیتری نیز در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

روغن موتور Evolution 700ST مدل A

یکی از بهترین روغن موتورهای ایرانی در این لیست موتور الف است. مدل A Evolution 700ST در خودروهایی مانند A L90 و Megane استفاده می شود و به طور کلی می تواند رضایت مشتریان را جلب کند. زیرا روش تولید نیمه مصنوعی دارد و با استفاده از آخرین و بهترین تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید می شود. روغن موتور گرانول Evolution 700ST 10W-40 بیشتر برای ایرانی ها مناسب است. خودروهای بنزینی یا دیزلی می توانند از این روغن موتور نهایت استفاده را ببرند. زیرا علاوه بر افزایش قدرت موتور، مصرف سوخت را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. شاخص API این محصول SN می باشد و می توان گفت یکی از بهترین روغن موتورهای دنیا می باشد. قیمت این روغن موتور در حال حاضر حدود 550000 تومان است که مانند اکثر محصولات مشابه در بسته بندی های 4 لیتری موجود می باشد.

روغن موتور توتال کوارتز 7000

شرکت سازنده موتور توتال کوارتز 7000 توانسته است رضایت بسیاری از شرکت های بزرگ خودروسازی مانند بی ام و، مرسدس بنز و فولکس واگن را جلب کند. این محصول در واقع یک روغن موتور استاندارد موجود در بازار است. ویسکوزیته این محصول 10W-40 می باشد که برای استفاده در تمام فصول مناسب می باشد. استاندارد API دارای شاخص CN است که باز هم کیفیت بالا را نشان می دهد. این روغن موتور برای موتورهای دیزلی، بنزینی و توربوشارژ مناسب است. با وجود این ویژگی ها، قیمت آن بالاتر از سایر روغن موتورها نیست و با قیمتی کمتر از 550 هزار تن قابل خریداری است. البته مردم پس از استفاده متوجه خواهند شد که چرا این محصول توسط شرکت های بزرگ اروپایی به رسمیت شناخته شده است.

روغن موتور مدل Castrol Magnatec

برای خودروهای با موتور بنزینی، ریو L90، پژو 206، 207، 405 و غیره. روغن موتور با کیفیت بالا مانند همیشه، روغن موتور کاسترول برای رفع تعدادی از مشکلات این خودروها، محصولی با کیفیت طراحی و تولید کرده است. Castrol Magnatec در حال حاضر در بازار ایران موجود است. این محصول دارای شاخص ویسکوزیته 10W-40 می باشد، بنابراین مانند تمامی محصولات ذکر شده برای استفاده در تمام فصول سال مناسب می باشد. ضمناً API این محصول SM است که بهترین روغن موتور دنیا محسوب می شود. جالب اینجاست که این روغن موتور منحصر به فرد را می توان با قیمتی در حدود 400000 divi یافت که برای این خواص غیرعادی است.

روغن موتور پترونوم سهند مدل پارانوکس

از بین برندهای روغن موتور ایرلندی، پترونام سهند در تلاش است تا بهترین روغن موتور را با بهترین قیمت تولید کند و اکنون با تحقیق در مورد محصولات پارانوکس می توان گفت که پترونام سهند به هدف خود رسیده است. در زیر به مشخصات و ویژگی های محصولات پارانوکس پرداخته شده است. استفاده از روغن موتور پارانوکس یک لایه محافظ بر روی موتور ایجاد می کند که می تواند باعث افزایش عمر موتور، کاهش مصرف سوخت، کاهش صدای موتور و … شود. با این مزایا، آلایندگی موتور به حداقل می رسد و مزایای زیست محیطی قابل توجهی دارد. افزودنی های نانو فقط در محصولات پارانوئیدی استفاده می شود که شرکت های بزرگ خارجی تاکنون می توانند از آنها استفاده کنند. استفاده همزمان از این مواد افزودنی نانو کیفیت روغن موتور پارانوکس را به شدت افزایش می دهد و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین روغن موتورهای خاورمیانه و جهان شناخته می شود. با خرید روغن موتور پارانوکس می توانید مشکلات موتور را به حداقل برسانید.

دکمه بازگشت به بالا