مجله علمی و سلامت

روند صعودی کرونا در ۹ استان ایران

اخبار آفتاب:

براساس آخرین آمار ، تعداد قربانیان بیماری قلبی عروق جدید در جهان به 567.734 رسیده و تاکنون (22 ژوئیه) تأیید شده است که 12 میلیون و 847 هزار و 288 نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

در ایران ، از دیروز (12 ژوئیه) ، تعداد کل بیماران مبتلا به Qovid به 19255،117 نفر رسیده است که از این تعداد 12.635 نفر درگذشت.

توسعه رو به رشد Corona در 9 استان ایران

روش محاسبه شاخص ها

براساس گزارش کمیته پیشگیری از اپیدمیولوژیک وزارت بهداشت ، منتشر شده توسط پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، در پردازش محاسبات ، در این گزارش و گزارش های آینده ، تعداد موارد جدید در بخش های بستری و سرپایی بررسی خواهد شد.

در حال رشد توسعه Corona در 9 استان ایران

برای ارزیابی شیوع بیماری Covid 19 در مناطق مختلف کشور ، از تجزیه و تحلیل تغییرات شیوع و میزان مرگ و میر گزارش شده در روز استفاده شد.

برای محاسبه سیر تحول در میزان مرگ و میر و مرگ و میر طی سه روز گذشته ، میانگین میانگین تعداد سه روزه گزارش عفونت و مرگ هر روز با استفاده از میانگین داده ها در همان روز ، روز قبل و روز بعد محاسبه شد. میزان افزایش هر روز نسبت به روز قبل محاسبه شد.

سرانجام ، تغییر میانگین بیماری و مرگ و میر هفته گذشته با میانگین تعداد روزهای دریافتی محاسبه شد.

تجزیه و تحلیل احتمالی از وضعیت همه گیر

موارد زیر برای تجزیه و تحلیل احتمالی وضعیت منحنی اپیدمی در نظر گرفته شده است:

در مواردی که هر دو عوارض و مرگ و میر در روزهای اخیر افزایش یافته است ، احتمالاً تاریخچه اپیدمی افزایش می یابد.

در مواردی که میزان عوارض در حال کاهش است اما میزان مرگ و میر رو به افزایش است ، اوج بیماری همه گیر ممکن است اخیراً رد شده باشد.

در مواردی که روند اپیدمی پایان یابد ، وضعیت پایدار است و تغییرات کوتاه و نامنظم است. لازم به ذکر است که هر لحظه از این روند به یک قله متفاوت حساس است.

در مواردی که هر دو عوارض و مرگ و میر در روزهای اخیر رو به کاهش بوده است ، احتمالاً چرخه اپیدمی در حال کاهش است.

ناسازگاری داده ها به این معنی است که ایجاد مرگ و میر و داده های عفونی از الگوی تفسیری پیروی نمی کند و می توان در تغییرات مختلف در تکامل مرگ و میرها مشاهده کرد. در این موارد ، شما می توانید با داده های دقیق تر تجزیه و تحلیل بهتری در روزهای آینده ارائه دهید. اختلاف داده ها به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. دلایل ناسازگاری شامل ثبت نادرست روزانه داده ها از ولسوالی ها و وجود خطاها در ثبت داده ها ، وجود ترکیبی از چندین الگوی اپیدمی در ولسوالی (شروع اپیدمی در یک قسمت از ولسوالی و بسته شدن اپیدمی دیگر در جای دیگر) ، بیماری یا ضایعات گسترده در ولسوالی است. زمان مشخص شده

تقسیم ولسوالی ها از نظر گزارش

ولسوالیها به سه دسته گزارشات بالا ، گزارشگری متوسط ​​و گزارشگری کم براساس شیوع انباشته شده در موارد بیماری تقسیم شدند و پیشرفت بیماری در آنها در جداول و نمودارهای مربوط بررسی شد.

در مناطق با فرکانس پایین ، تغییرات جزئی در داده ها می تواند باعث ایجاد تغییرات سریع در شاخص ها شود ، بنابراین تفسیر داده ها در این مناطق دشوارتر و نامشخص تر است.

تجزیه و تحلیل مبتنی بر این شاخص ها امکان پذیر است و انتظار می رود تیم کمیته اپیدمیولوژی ناحیه نشانه های بهتری از پیشرفت همه گیر بیماری در ولسوالی ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور و همچنین سایر شاخص ها و تجزیه و تحلیل های دقیق تر ارائه دهد.

Corona در 9 استان ایران افزایش می یابد

تجزیه و تحلیل روند بیماری در هفته منتهی به 11 ژوئیه

طبق گزارش اپیدمیولوژی وزارت بهداشت و تحلیل منطقه ای Covid 19 در هفته منتهی به 11 ژوئیه 2016 که در بانک اطلاعات اطلاعات وزارت بهداشت منتشر شده است ، گرچه شیوع و بیماری این بیماری نسبتاً زیاد است ، اما ثبات و تغییرات جزئی در آن وجود دارد. می توانید ببینید فراوانی بالا و ایجاد تغییرات جزئی و ثبات در یک استان (لرستان) مشاهده شد. توسعه ثبات با تغییرات جزئی در دو استان (تهران و خراسان جنوبی) و با تغییرات کوچک و نامنظم در سه استان (بوشهر ، همدان و سیستان و بلوچستان) مشاهده شد. تکامل یا منشأ قله در 9 استان (کرمانشاه ، اردبیل ، اصفهان ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی ، یزد ، کرمان ، کهگیلویه ، بویراحمد و مازندران) مشاهده شده است.

براساس این گزارش ، اخیراً پنج استان (آذربایجان غربی ، هرمزگان ، زنجان ، آذربایجان شرقی و مرکزی) به اوج این بیماری همه گیر رسیده اند. در یک ولسوالی (خوزستان) ، با وجود بستری در بیمارستان و مرگ و میر هنوز هم زیاد است ، کاهش قابل توجهی مشاهده شده است. در ده استان (ایلام ، کردستان ، فارس ، سمنان ، قزوین ، چهارمحال و بختیاری ، گلستان ، قم ، البرز و گلستان) ، ناسازگاری های داده ها اجازه نمی دهد تا وضعیت اپیدمی به درستی تجزیه و تحلیل شود. لازم به ذکر است که منطقه می تواند برخی از قله های خمیده را تجربه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های کار و کسب اطلاعات بیشتر در مورد توسعه این منطقه در روزهای اخیر می توانید در وب سایت کمیته اپیدمیولوژی Kovid-19 به آدرس https://candouj.ir//corona.behdasht.gov.ir پیدا کنید.

به گفته کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت ، ایالات متحده ، برزیل ، هند ، روسیه ، پرو ، شیلی ، اسپانیا ، مکزیک ، انگلستان ، ایران ، آفریقای جنوبی ، پاکستان ، ایتالیا ، عربستان سعودی و ترکیه 15 کشور برتر هستند. دنیا از نظر عفونت 19 است.

توسعه رو به رشد Corona در 9 استان ایران

خلاصه پاسخ سازمان بهداشت جهانی به اپیدمی Covid-19:

بیش از شش ماه پیش ، دفتر سازمان بهداشت جهانی در چین گزارشی از بیماری حاد تنفسی نشات گرفته از ویروس جدید ناشناخته در ووهان چین ، در تاریخ 31 دسامبر 2019 ، به همراه 31 دسامبر سال 2017 گزارش داد. در همان روزهای اول ، تحقیق در مورد دلایل و پیامدهای این بیماری جدید آغاز شد. از 20 تا 22 ژانویه ، یک بسته راهنمایی جامع در مورد مباحث جدید مدیریت بیماری ، از جمله پیشگیری و نظارت بر بیماری ، آزمایش آزمایشگاهی ، ابزار بررسی ، قابلیت های ملی منتشر شده و منتشر شده ، عوامل خطر ، مدیریت و مدیریت بیماری و الزامات مدیریت بیماری.

از آن زمان تاکنون ، مدیرکل و مدیر برنامه جهانی فوریت های پزشکی 75 کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده اند. 23 جلسه توجیهی و توجیهی با کشورهای عضو انجام شده است. سازمان بهداشت جهانی از اوایل ماه ژانویه شبکه ای از متخصصان بین المللی را تشکیل داده است تا موضوعاتی مانند مدیریت بیماری های بالینی ، آزمایش و ویروس شناسی ، پیشگیری و کنترل عفونت ، مدل سازی ریاضی ، سرواپیدمیولوژی و تحقیق و توسعه را در بر بگیرد. این شبکه هزاران دانشمند ، پزشک و متخصص بهداشت و درمان از سراسر جهان را در بر می گیرد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) 60 وبینار فنی همه جانبه را راه اندازی کرده است و 287 صفحه تخصصی را برای بیش از 13،500 شرکت کننده از بیش از 120 کشور جهان ، به نمایندگی از 460 سازمان ارائه داده است.

بستر های نرم افزاری جهانی WHO بیش از 3.7 میلیون ثبت نام دارد که بیش از 80٪ دوره های Covid-19 هستند. دوره های رایگان در مورد 13 محتوای مختلف در مورد Quaid-19 به 31 زبان ترجمه شده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) از ارزیابی 17 واکسن پیشنهادی و 132 روش تشخیصی و پزشکی دیگر در برنامه های آینده خود خبر داده است.

تیم های مشاوره استراتژیک و فنی این سازمان 35 بار برای بحث در مورد خطر ابتلا به این بیماری همه گیر برای ارائه مشاوره و تجزیه و تحلیل مستقل از خطر بیماری همه گیری ، که می تواند امنیت بهداشت جهانی را تهدید کند ، به سازمان بهداشت جهانی و کشورهایی در سراسر جهان ملاقات کرده اند.

علی رغم تمام اقدامات انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی و کشورهای مختلف ، گزارش روزانه موارد در سراسر جهان در این شش ماه هنوز در حال افزایش است. با این حال ، این تعداد موارد گزارش شده از کشورها به دلیل محدودیت در تست های تشخیصی بسیار کمتر از تعداد واقعی موارد کووید 19 است.

توسعه رو به رشد Corona در 9 استان ایران

تجربه کشورها در پرتو Quaid-19: بلاروس

بلاروس کشوری در اروپای شرقی با مساحت 202.910 کیلومتر مربع و با جمعیت 9،449،246 است. موارد Covid-19 از تاریخ 30 مارس 2017 در ایسلند گزارش شده است. بلاروس نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی اقدامات محدودکننده و محدود کننده کمتری دارد و اکنون از نظر جمعیت با Quaid-19 در رتبه 28 جهان قرار دارد. تاکنون 64411 مورد مرگ و میر تایید شده و 449 مرگ در این کشور تاکنون وجود داشته است.

برخی از تجربیات و اقدامات انجام شده در این کشور به شرح زیر است:

جدایی بیماران مبتلا به مشکلات اساسی از بیماری عروق کرونا قلب

کلیه خدمات پزشکی Quaid-19 را بصورت رایگان ارائه دهید

حقوق ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را بالا ببرید

برای کمک به پزشکان و پیراپزشکان در خرید تجهیزات پزشکی ، یک کمپین جمع آوری کمک های عمومی ایجاد کنید

همکاری تحقیقاتی مشترک با چین برای مقابله با این بیماری

قیمت های کالا را در سه ماهه دوم سال پایدار نگه دارید تا فشار اقتصادی کاهش یابد

ادامه بازی ها و مسابقات ورزشی ، شامل فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا