مجله عمومی

ریزش مکرر در بازار موبایل

طی ماه گذشته ، حداقل به دو دلیل خاص – انتظارات تورمی پایین و تأثیر مستقیم تغییرات نرخ ارز – قیمت تلفن های همراه پرفروش 12 تا 18 درصد کاهش یافته است.

به گزارش کندوج ، این روزنامه دنیای اقتصاد وی نوشت: نوسانات نرخ ارز در بازار تلفن همراه همچنین منجر به تعدیل مکرر قیمت شده است. اصلاح نسبی قیمت ها در این بازار فناوری در حالی صورت گرفت که انتظار می رفت قیمت ها در این بخش در اواخر سال گذشته افزایش یابد ، اما ماه گذشته حداقل به دو دلیل خاص – کاهش انتظارات تورمی و تأثیر مستقیم تغییرات نرخ ارز – قیمت های این بخش 12 تلفن همراه پرفروش 18 درصد افت کردند.

بازار تلفن همراه در هزارتوی قیمت های نامشخص ارز در ماه های اخیر با تعدیل مکرر قیمت روبرو شده است. تعدیل قیمت در زمانی انجام شد که انتظار می رفت اواخر سال گذشته تورم به دلیل افزایش شارژ تلفن همراه به بالای 600 دلار افزایش یابد ، اما در واقع ، در آغاز سال جدید ، وضعیت تاج مغازه ها و مراکز خرید ادامه دارد ماه رمضان تقریباً کاهش تقاضا و قیمت ها در این بازار علاوه بر این عوامل ، ادامه شرایط مذاکرات برجامی و انتخابات عدم قطعیت در مورد اوضاع را افزایش داده است.

محسن بهنامی ، کارشناس بازار تلفن همراه معتقد است که تقاضا برای تلفن های همراه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. وی همچنین معتقد است که کاهش قیمت تلفن همراه با کاهش قیمت ارز همخوانی ندارد و اگرچه این روزها قیمت ارز چندین درصد کاهش می یابد ، اما قیمت تلفن های همراه درصد بیشتری کاهش یافته است.

براساس گزارش ها ، قیمت تلفن های همراه در پایین ترین سطح نسبت به دو ماه گذشته قرار دارد و بررسی های بازار و مقایسه قیمت ها و مارک های مختلف نشان می دهد که گوشی های پرچمدار بیشترین افت قیمت را داشته اند. به حدی که برخی از مدل های آیفون و سامسونگ طی روزهای اخیر یک تا یک میلیون نفر کاهش قیمت داشته اند. به عنوان مثال ، آیفون 12 پرومکس فقط در یک هفته یک میلیون و 550 هزار تومان ارزان شده است.

از سوی دیگر ، سال 1999 با برخی مصوبه های بحث برانگیز برای بازار تلفن همراه و محصولات دیجیتالی کشور به پایان رسید که به نظر می رسید با ارائه این قانون قیمت اکثر محصولات دیجیتالی را در سال جدید افزایش دهد. برخی از نمونه های این مصوبات شامل بالا بردن عوارض واردات برای تلفن های بیش از 600 دلار از 6 به 12 درصد ، توقف محاسبه حقوق ورودی با ارز 4200 تومانی و الزام به اجرای طرح ثبت تجهیزات برای تبلت ها ، تلفن های هوشمند ، بارکد خوانندگان و غیره با این وجود ، در سال جدید علاوه بر کاهش قیمت تلفن های همراه ، رئیس انجمن دانشمندان رایانه ای در مصاحبه با کندوج گفت که از ابتدای ماه مه سال جاری ، سقوط دلار و سایر ارزها باعث قیمت تمام اقلام وارداتی سقوط می کند. به گفته وی ، قیمت دستگاه های نمابر ، مودم ، چاپگر ، تبلت ، قطعات مختلف رایانه و غیره. در یک ماه 15 تا 40 درصد و به طور متوسط ​​25 درصد کاهش می یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا