مجله عمومی

زبان هنر بهترین گزینه برای معرفی حاج قاسم

به گزارش وزارت آموزش و پرورش و رهنمودهای اسلامی، طرح پاسداشت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تقدیر از فعالان عرصه موسیقی از ویژه برنامه های 37. جشنواره موسیقی فجر روز سه شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی، بهداشت. در تالار رودکی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی در این مراسم به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و گرامیداشت میلاد حضرت علی (ع) گفت: برگزاری این برنامه اقدام خوبی از سوی دفتر جشنواره موسیقی فجر است که سزاوار ستایش است.”

وی افزود: امسال در تمامی جشنواره های فجر جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری اعم از کتاب، جایزه جلال، جشنواره های سینمایی، تئاتر، موسیقی و… برای تبلیغ و تجلیل از آثار قابل ساخت برگزار شد. عالی. شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی، منصوب شد.

توجه به هنر در جامعه ای که از آسیب های اجتماعی رنج می برد، مهم است، زیرا وقتی جامعه ای از هویت خود دور می شود، قطعا آسیب می بیند و می گریزد; بنابراین وقتی جامعه فرهنگی و هنری ما به شخصیت حاج قاسم سلیمانی می پردازد، با توجه به جنبه های نمادین و قومیتی است که به آن پرداخته می شود.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی مظهر هویت ایرانی و اسلامی است. حاج قاسم قهرمان ایران و جهان اسلام است و کمتر مولفه ای توانسته است حوزه ایرانی و اسلامی را به هم پیوند دهد.

استاندار دولت سیزدهم ادامه داد: در زندگی حاج قاسم سلیمانی عشق به ایران و ایران و علاقه به اسلام و اهل بیت(ع) انقلابی است و این موضوع طبیعی نیست و توجه به آن مهم است. به آن

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادامه راه حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدرسه اشاره کردند، این نشان دهنده نماد ایرانی-اسلامی شخصیت حاج قاسم است و هیچ زبانی مانند زبان هنر نمی تواند به این موضوع بپردازد.

اسماعیلی با اشاره به موزیکال «حاج قاسم زنده است» با نوای غلامرضا صنعتگر گفت: این موسیقی در اوایل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دل و ذهن همه مردم بود و معنایی داشت. عشق بی پایان مردم به حاج قاسم «حاج قاسم هنوز زنده است و با تمام مفاهیم قرآنی ما پیوند دارد و این نشان دهنده قدرت موسیقی و شعر اصیل است.

وی همچنین گفت: بنابراین فلسفه هنر باید به گونه ای باشد که بتواند مردم را به سوی خدا سوق دهد.

در این مراسم علیرضا افتخاری وزیر آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی صادق آهنگران، علی محمد مودب، غلامرضا صنعتگر، قاسم صرافان، علیرضا قزوه، امیرحسین سمیعی، محمدرضا چراغعلی، عبدالجبار میلادیر میلادیر میلادیر میلادیر مفیر. مهدی سیار حشمتی، آرش امینی، آرمان مهربان، امیر حقیقت، محسن حسینی، حسین ستاری فر، علی چراغی، حسین صیامی، محمد رسولی، میلاد هارونی، بهرام پاییز، امیرحسین زاده، سعید اسلامی، بهشان، احسان، بیله به عنوان هنرمند بزرگ و جوان فعال در عرصه موسیقی با موضوع حاج قاسم سلیمانی تجلیل شد.

جشنواره موسیقی فجر از 22 بهمن ماه به دبیری حسن ریاحی آغاز شد و چهارشنبه 26 بهمن ماه به کار خود پایان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا