مجله حوادث

زمانی برای مستی اتوبوس‌ها – کندوج

تعداد کل قربانیان دو حادثه “گردش اتوبوس روزنامه نگاران محیط زیست” و “تصادفات رانندگی نظامی” که طی 24 ساعت بین دوم و سوم ژوئیه سال جاری رخ داده است بیش از تعداد کل قربانیان حوادث مربوط به اتوبوس است در ژوئیه 1999. این موردی است که نشان می دهد حوادث اتوبوس افزایش می یابد و البته به نظر نمی رسد مقامات مربوطه خیلی نگران این موضوع باشند.

به گزارش کندوجاواخر ژوئن 1400 بود که آژانس محیط زیست خبرنگاران این منطقه را برای تهیه اخبار و بازدید از فعالیتهای ستاد دریاچه ارومیه دعوت کرد و پس از آن حدود 20 روزنامه نگار به میزبانی این سازمان در تاریخ 2 ژوئیه به منطقه آذربایجان غربی رفتند.

چند ساعت پس از شروع پروژه ، یک اتوبوس غیراستاندارد که توسط سازمان محیط زیست از کارخانه سیمان تهیه شده بود ، سقوط کرد و به دلیل آنچه پلیس گفته نقص سیستم ترمز بود ، انتخاب شد. در این حادثه ، مهشاد کریمی خبرنگار 25 ساله کندوج و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا 27 ساله کشته شدند.

هنوز یک ساعت از این حادثه نگذشته بود و در حالی که جامعه خبری از دست دادن دو روزنامه نگار جوان شوکه شده بود ، گزارش شد که یک اتوبوس حامل معلمان از سیستان و بلوچستان به شیراز در مقابل بنزین دهشیر نقص فنی دارد. ایستگاه در استان یزد. وی در یک مسیر مخالف با یک تریلی برخورد کرد. در این حادثه حداقل پنج سرباز کشته شدند.

99 نفر در سال 1999 در حوادث اتوبوس جان خود را از دست دادند

دو تصادف با اتوبوس در طی یک روز با حضور حداقل هفت قربانی در محل ، نگرانی در مورد افزایش تصادفات مربوط به اتوبوس را افزایش داده است. البته این موضوع توسط مقام مسئول پیگیری کندوج تأیید نشده و وی معتقد است چون خبرنگاران همکاران خود را از دست داده اند ، حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع دارند. اگرچه آمارهای رسمی داستان دیگری دارند.

طبق آماری که کندوج ارائه داده است ، در مجموع 94 نفر در سال 1999 در حوادث مربوط به اتوبوس جان خود را از دست داده اند ، بیشتر آنها با 16 مرگ مربوط به اسفند 99 و کمترین افراد با سه مرگ مربوط به آوریل همان سال است.

در اردیبهشت ماه 14 مورد ، در ماه ژوئن و ژوئیه 4 مورد ، در آگوست 6 مورد ، در سپتامبر 12 مورد ، در ماه اکتبر 5 مورد ، در ماه نوامبر و دسامبر هر پرونده 9 مورد ، در ژانویه 5 پرونده و در فوریه 7 پرونده وجود دارد. داده شده.

تعداد مرگ در اتوبوس در یک روز بیشتر از جولای 1400 نسبت به روز 31 ژوئیه 1999 است

هنگام مقایسه چهار مرگ در 31 روز از ژوئیه 1399 و هفت مرگ در یک روز از هفته اول تیر ماه 1400 ، مشخص می شود که تعداد قربانیان حوادث اتوبوس افزایش یافته است و مشخص نیست که در پایان تیر و آمار نهایی کشته شدگان تصادفات اتوبوس در تیرماه امسال به تصویر اضافه می شود.

سهم استانها از تعداد تلفات اتوبوس در سال 1399 نیز نشان می دهد که بیشترین تعداد با 16 کشته مربوط به حوادث استان اصفهان و سپس استانهای خراسان جنوبی و البرز با 13 و 11 فوت است.

آذربایجان شرقی با هشت مورد ، تهران با چهار مورد ، چهارمحال و بختیاری با دو مورد ، خراسان رضوی با دو پرونده ، خراسان شمالی و زنجان با هر مورد ، سمنان با سه پرونده ، فارس با چهار مورد ، قزوین با یک مورد ، قم با دو کرد ، کرمانشاه با یک پرونده ، کرمان با شش پرونده ، گیلان با یک پرونده ، لرستان با پنج پرونده ، مازندران و مرکزی با هر دو پرونده ، هرمزگان با هفت پرونده و یزد با یک پرونده. نسبت دیگری از قربانیان تصادف در این مناطق رخ داده است.

در سال 1999 ، هیچ اتفاقی در استانهای آذربایجان غربی ، اردبیل ، ایلام ، بوشهر ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، گلستان و همدان رخ داده است.

توسعه سینوسی قربانیان مربوط به اتوبوس در آوریل و مه 1400

مروری بر اسناد رسمی دادگاه در آوریل و مه 1400 همچنین نشان می دهد که در آوریل و مه سال جاری هشت و شش نفر در تصادفات مربوط به اتوبوس جان خود را از دست داده اند. آماری که در مقایسه با آوریل 1999 افزایش یافته و در مقایسه با مه 1999 کاهش یافته و وضعیت بی ثباتی و سینوسی را در آمار مرگ و میر اتوبوس ها نشان می دهد.

در دو ماه نخست امسال ، استان اصفهان با چهار مورد کشته همچنان در جایگاه نخست قرار دارد و پس از آن استان های تهران ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان با هر دو پرونده و کرمان ، قم ، فارس و چهارمحال و بختیاری با هر یک پرونده. آنها در ردیف های بعدی قرار دارند.

باید دید که روند نزولی در تصادفات تاج ، که پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر آژانس های مرتبط در زمینه حمل و نقل آن را به عملکرد خود در سال 1999 نسبت می دهند ، با کاهش گسترش تاج در کشور یا روند رو به رشد تصادفات ادامه خواهد یافت. در سال 1400 ادامه دهید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا