زمین پرزرق‌وبرق ناصرالدین‌شاه – کندوج

یک منطقه جغرافیایی وجود دارد که با تمام سیاراتی که قبلاً دیدیم متفاوت است و اطلاعات مربوط به آن با سایر سیارات روی زمین متفاوت است. معروف به “صنعت جواهرات” ، سالها پیش به دستور ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده و پر از جواهرات طلایی و رنگارنگ است.

زمین پرزرق‌وبرق ناصرالدین‌شاه - ایسنا

به گزارش کندوج ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “همه ما از زمان کودکی مدل های مختلفی از کره زمین را مشاهده کرده ایم ، کوچک و بزرگ ، که وظیفه نشان دادن مکان کشورهای جهان روی کره زمین را دارند.” برخی از آنها از کاغذ ساخته شده ، برخی از آنها از جنس شیشه و برخی از آنها از فلز ساخته شده است ، اما همه آنها دارای اطلاعات یکسانی هستند ، مکان دریاها ، کوه ها ، شهرک ها و غیره برای همه یکسان است. در عین حال ، یک دنیای جغرافیایی وجود دارد که از نظر ظاهری با تمام سیاراتی که قبلاً دیدیم متفاوت است و اطلاعات مربوط به آن با سایر سیارات روی زمین متفاوت است. معروف به “صنعت جواهرات” ، سالها پیش به دستور ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده و پر از طلا و جواهرات رنگارنگ است. در این سیاره متفاوت کوه دماوند و شهر تهران با رنگ قرمز مشخص شده اند و الماس ها نمایانگر ایران هستند. جالب اینجاست که علاوه بر موقعیت قاره ها ، می توانید نام های ناصرالدین شاه را نیز در این سیاره مشاهده کنید. اگر می خواهید در مورد یکی از معروف ترین و باشکوه ترین جواهرات جهان بیشتر بدانید ، این گزارش را از دست ندهید.

38 کیلوگرم کره

منحصر به فرد ترین ، عجیب ترین ، گران ترین سیاره جغرافیایی جهان وزن حدود 38 کیلوگرم و قطر 66 سانتی متر دارد. صنعت جواهرات از مجموع 34 کیلوگرم طلای خالص ساخته شده است و 51 هزار و 366 قطعه جواهرات متنوعی از جمله زمرد ، یاقوت ، سرخک و الماس بر روی آن قرار داده شده است. هیچ کس در دنیا نتوانسته است قیمت این جواهرات را محاسبه کند و این بنای تاریخی به عنوان یکی از خاص ترین و منحصر به فرد ترین موارد موزه جواهرات ملی کشورمان در دوران شجاع به حساب می آید.

ابتکار ناصرالدین شاه برای جواهرات عابر پیاده

سنگهای قیمتی که روی هیچ جسم قرار نمی گیرند “جواهرات راه رفتن” نامیده می شوند. یعنی این زمردها ، زمردها ، یاقوت ها ، فیروزه ها و الماس ها نه گردنبند ، گوشواره و نه دستبند هستند و همچنین در تاج پادشاهان و سایر اشیاء مهم زمان خود مورد استفاده قرار نگرفته اند. در حال حاضر ، اگر به موزه جواهرات ملی می روید ، تعداد زیادی از این جواهرات تعبیه شده در ظروف کوچک و بزرگ پشت پنجره های مغازه را مشاهده خواهید کرد. گفته می شود که این جواهرات به اصطلاح backstory بوده است ، در زمان سلطنت ناصرالدین شاه ، حسابدار چهارم اعصاب شاه قاجار. به همین دلیل او به جواهرات ایرانی سفارش داد تا یک شیء ایجاد کنند و از همه امکانات ممکن برای ساخت جواهرات در خزانه استفاده کنند. بنابراین ، در سال 1291 ، گروهی از جواهرسازان ایرانی به سرپرستی زارونی مسیحیان معروف به ابراهیم زرگرباش ، ساخت صنعت جواهرات خود را آغاز کردند و در ساخت آن بیش از 51000 قطعه جواهرات استفاده کردند.

قاره های دریای زمرد ، سرخک و سرخچه

این دنیای جغرافیایی که سالهاست مانند هر دنیای جغرافیایی دیگری در موزه ملی جواهرات نگهداری می شود ، دارای قاره ها ، اقیانوس ها ، دریاها و موارد دیگر است. تنها تفاوت این است که نقاط مختلف جهان با جواهرات رنگارنگ در جهان به تصویر کشیده شده است. به عنوان مثال ، تمام آبهای زمین از جمله اقیانوس ها ، دریاها و اقیانوس ها از زمرد ساخته شده اند. علاوه بر این ، قاره های جهان که شامل آسیا ، اروپا ، آمریکا ، آفریقا و اقیانوسیه و همچنین قطب جنوب است با سرخک و یاقوت ساخته شدند. در عین حال ، مرزهای این قاره ها با الماس مشخص می شوند. همچنین Shown با یک علامت زودیاک و یک حلقه (دایره الماس بر روی آنها) با یک الماس تزئین شده است. گفته می شود که در ساخت این حلقه الماس به تنهایی 244 الماس با وزن بیش از 58 قیراط استفاده شده است. باید افزود که در جغرافیای باشکوه ناصرالدین شاه نقشه های جزایر ماداگاسکار ، بخش هایی از ایران ، انگلیس ، فرانسه ، آسیای جنوب شرقی و جزیره ماداگاسکار نیز با الماس مشخص شده اند. قسمتهای مرکزی و جنوبی قاره آفریقا نیز از یاقوت کبود ساخته شده است.

ما به کشور گنجینه های ایران دعوت شده ایم

در حال حاضر موزه ها به دلیل خطر تاج ویروس بسته شده اند ، اما به محض افتتاح موزه ها ، همه ما به گنجینه موزه ملی جواهرات دعوت می شویم. اگر می خواهید جواهرات کره ای و سایر جواهرات با ارزش را از گنجینه جواهرات ملی ببینید ، از سه شنبه تا سه شنبه چهاردهم امکان پذیر است. 00 تا 17 00 اقلام گران قیمت گنجینه ملی جواهرات ، از جمله جواهرات ، الماس دریای سبک ، زینت نادر ، تخت طاووس ، تاج پهلوی ، تاج کیان و غیره ، تنها 6000 دلار هزینه برای دیدن دارد. مزیت! اگر قصد دارید بعد از پایان کورونا از موزه جواهرات ملی دیدن کنید ، بد نیست بدانید که این موزه در میدان امام خمینی ، خیابان فردوسی ، نه چندان دور از تقاطع استانبول ، در گوشه خیابان کوچه بانک مرکزی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واقع شده است. . شماره های 64463030 و 64463799 نیز به سوالات شما پاسخ می دهند.

قدیمی ترین عکس در صنعت جواهرات آنها

عکس و فیلم از دنیای جواهرات وجود دارد که دوست دارید؛ عکس ها و فیلم هایی که می توانید با جزئیات ببنید ، تا تمام جزئیات کار این دنیای جغرافیایی شگفت انگیز را ببینید. اما یکی از جذاب ترین عکسهای صنعت جواهرات آنها عکس سیاه و سفید ناصرالدین شاه است که در کنار صنعت جواهرات خود ایستاده و با آن عکس های سوغاتی گرفته است. این قدیمی ترین عکس جهان پر از جواهرات است که مربوط به حدود 140 سال پیش است.

کره طلای جواهرات آنها تبدیل به کتاب شد

ممکن است شما علاقه مند باشید که صنعت جواهرات آنها از اهمیت زیادی برخوردار باشد که در سال 2017 یکی از اعضای دانشکده تاریخ دانشگاه اصفهان کتاب کامل و کاملی درباره آن نوشت. دکتر سید مسعود سید بنادزر درباره ایجاد این کتاب صحبت می کند ، که در مارس 1995 توسط رئیس جمهور حسن روحانی افتتاح شد و در بهار بعد توسط بانک مرکزی منتشر شد. “ناصر به خاطر جواهرات شگفت انگیز و باشکوه خود در جهان شناخته شده بود ، که نتیجه تلاش دانشمندان و نخبگان علمی و فرهنگی دوره ناصریت است.” این کتاب زیبا که در سال 1397 توسط بانک مرکزی به کتابخانه شمارش آستانه رضوی اهدا شده است ، در حقیقت توضیحی دقیق و دقیق از جواهرات مورد استفاده در صنعت جواهرات آنها است.

به نام شاه کجار.

اگرچه این منطقه جغرافیایی توجه چندانی به موقعیت کشورهای مختلف نمی کند اما یافتن مکانی برای آن کار ساده ای نیست ، اما صنعت جواهرات آنها اساساً با سایر سیارات جهان متفاوت است و به نام شاه کاجر نامگذاری شده است. اگر از نزدیک به این سیاره پر از جواهرات نگاه کنید ، می توانید عناوین و عناوین داخلی ناصرالدین شاه را در همه جا مشاهده کنید.

غنایم جنگ نادر شاه افشار ، نشانگر شهر تهران است

از آنجایی که این کره بنا به درخواست ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد ، در آن زمان تهران پایتخت ایران بود ، سازندگان کره جغرافیایی کره سنگ های بسیاری را برای تهران و نماد آن برای نمایش کوه دماوند بنا کردند. تنها مکانی در جهان که می توانید روبل معروف “آرون زیبا” را ببینید ، منطقه تهران است که توسط این گوهر معروف مشخص شده است. گفته می شود که این روبل زیبا و مشهور یکی از نگین های نادر بود ، “نادر شاه افشار پس از مبارزات انتخاباتی خود در هند ، آن را به همراه خود به ایران آورد. در دنیای این جواهرات ، کوه دماوند نیز با روبل های بزرگی به نمایش در آمده است.

بناهای تاریخی پادشاهان از صفوی تا کجار

یکی از ویژگی های منحصر به فرد جواهرات کره ای این است که می توانید بناهای تاریخی بسیاری از پادشاهان ایران را ببینید. تمام جواهرات به کار رفته در دنیای جواهرات سنگهای قیمتی هستند که از دوره صفویه جمع آوری شده اند. هدایایی که توسط پادشاهان خارجی و شاهزادگان محلی به پادشاهان داده می شود ، غرفه هایی که توسط اکسپدیشن ها خریداری شده اند ، مانند حمله نادر شاه افشار به هند و هند. گردشگران اروپایی از هند ، امپراتوری عثمانی ، ایتالیا و فرانسه همه را می توان در این کره زمین دید.

5 گنجینه گرانبهای الماس

زیباترین شیء موزه جواهرات ملی شامل 51 هزار و 366 قطعه جواهرات است که در کنار هم حدود 3 کیلو و 656 گرم وزن دارند. اما نکته جالب در مورد صنعت جواهرات آنها این است که این کشور گرانترین جغرافیایی جهان است – مجموعه ای از 5 الماس گران قیمت. الماس ، زمرد ، سرخک ، یاقوت کبود و سرخچه سنگهای بسیار با ارزش هستند که برای ساخت جواهرات به کار می روند.

نگاهی به گنجینه های جواهرات معروف ملی بیندازید

طلای ، مایل به قرمز ، زمرد ، فیروزه ای ، قرمز و الماس از هم برجسته است که بسیاری از آنها روی اشیاء مختلف به تصویر کشیده شده و بخشی از تاریخ و فرهنگ منطقه را در خود جای داده است. این جواهرات علاوه بر زیبایی خیره کننده آنها ، از پول ملی ما نیز پشتیبانی می کنند ، به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار هستند!

در ادامه با برخی از اشیاء با شکوه دیگر موزه جواهرات ملی بیشتر آشنا می شویم.

الماس سبک

الماس سبک

بزرگترین الماس صورتی در جهان 182 قیراط وزن دارد و داستانهای زیادی درباره آن نقل شده است. یکی از جواهرات تاج بزرگ کوروش روزی بر شمشیر افراساب گذاشته شد ، نادر شاه افشار آن را روی تاج خود قرار داد و سرانجام در زمان سلطنت ناصرالدین شاه ، در وسط یکی از صندلی های سلطنتی و بعداً به عنوان روسری. واقع شده:

تاج کیانی

تاج کیانی

تاج کیانی تاجی بود که پادشاهان کجار در مراسم عروسی خود از آن استفاده می کردند. شجاع فتحعلی شاه دستور داد كه این تاج گل با الماس ، سرخك ، زمرد و مروارید ساخته شود و تزئین شود. جالب اینجاست که تاج کیان اولین تاج ساخته شده پس از امپراتوری ساسانی است. پس از دوره ساسانیان ، قبل از دوره قاجار ، پادشاهان به جای تاج از ژاکت یا کلاه استفاده می کردند.

به ندرت

به ندرت

یکی از جواهرات سلطنتی موزه ملی جواهرات یک قطعه نادر از جواهرات است. این ژله که در قرن دوازدهم ساخته شده است با الماس و زمرد تزئین شده است. وزن آن در وزن پهلوی اول قرار دارد و 33 پوند وزن دارد (19 نخود) و از دانه های درشت زمرد ، 5 آویز زمرد و صدها الماس شعله ور کوچک و بزرگ ساخته شده است.

تخت طاووس

تخت طاووس

این عرش در سال 1216 پیش از میلاد ساخته شده است. به دستور شجاع فتحعلی شاه ، با استفاده از جواهرات گران قیمت در خزانه داری سلطنتی. در ابتدا به دلیل ایفای نقش در تخت سلطنت ، Ar یا پرسپولیس خوانده می شد ، اما وقتی فتحعلی شاه با تاج التاج الدولا ازدواج کرد و تاج و تخت را به او داد ، نام او به تخت طاووس تغییر یافت.

تاج پهلوی

تاج پهلوی

این تاج که هر دو رضاخان و محمدرضا پهلوی پوشیده شده اند ، در سال 1304 با 3،380 الماس ، 5 زمرد ، 2 یاقوت کبود و 368 مروارید ساخته شده است. این تاج از 4 کنوانسیون ، ساخته شده به سبک و سبک تاج های امپراطورهای ساسانی ، دارای وزن 2 کیلو و 80 گرم است و در موزه ملی جواهرات نگهداری می شود.

کمربند طلایی

کمربند طلایی

مورد دیگری که در موزه ملی جواهرات به نمایش گذاشته می شود یک کمربند طلایی است که توسط ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده و از طلا ساخته شده است. این کمربند طلایی دارای یک قطعه زمرد بزرگ به وزن 176 قیراط است که با 60 الماس و 145 الماس فلامنکو تزئین شده است. “طول کمربند طلای 119 سانتی متر است.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا