مجله فرهنگ

۴۰ هزار نفر لحظه تحویل سال در حافظیه بودند

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه نوروز 1401 سفرهای زیادی را پشت سر گذاشته است، گفت: تنها در مراسم امسال بیش از 40 هزار نفر از این بنای تاریخی (شیراز) بازدید کردند.

به گزارش کندوج، علی دارابی در جلسه ستاد هماهنگی گردشگری کشور که با حضور رئیس هلال احمر برگزار شد، گفت: فعالیت روسای سازمان های گردشگری پس از نوروز و در طول سال ادامه دارد. انشاالله با واکسیناسیونی که در کشور انجام شده است در تمام طول سال شاهد سفر خواهیم بود.

دارابی افزود: ما با حجم عظیمی از سفر مواجه هستیم و با توجه به اینکه دولت سیزدهم یک دولت ملی است و ملاک غذا ارائه خدمات و رضایت مردم است امیدواریم خدمتگزاران خوبی باشیم.

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به حضور پرشور مردم در ایام نوروز در پایگاه های میراث فرهنگی ملی و جهانی گفت: 26 مرکز ثبت جهانی و 100 مرکز ملی داریم که مقصد سفر مردم هستند. حدود 790 موزه در کشور داریم که 264 موزه وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که این موزه ها آماده خدمت رسانی به مردم نوروزی هستند.

دارابی با اشاره به اقدامات انجام شده در نوروز برای آماده سازی مراکز ملی و جهانی میراث فرهنگی، افزود: در زمان ارسال تحویل بیش از 40 هزار نفر تنها به یادگار از این مجموعه بازدید کردند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: با انتصاب مهندس ضرغامی – وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی – سعی کردیم جمعیت برای تهیه بلیط شلوغ نشود.

دارابی همچنین گفت: بیش از 2000 برنامه مختلف در پایگاه ها و بناهای تاریخی زیر نظر این وزارتخانه برگزار شده است. ما از شاگردان، اساتید و معلمان برای راهنما استفاده کردیم، مثلاً در نوروز 150 راهنما در تخت جمشید وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا