کسب و کار ایرانیمجله عمومی

سئو داخلی چیست + مهم ترین تکنیک های (on-page-seo)

قبل از شروع مبحث جذاب سئو داخلی، اول ببینیم ویژگی یک مطلب خوب چیست.

مسلماً اولین مساله داشتن یک موضوع جذاب برای مخاطب و یک محتوای عالی است. اما چرا گاهی یک پست وبلاگی بسیار فوق‌العاده و جذاب تولید می‌کنید ولی خوانندگان زیادی سراغ آن نمی‌آیند؟ مشکل دقیقاً از کجاست؟

ساده است: شما باید کاری کنید که مخاطبان به راحتی بتوانند مطلب شما را در موتورهای جستجوگر پیدا کنند. یا به قول معروف محتوای شما باید سئو شود. بنابراین باید اصول استاندارد سئو داخلی برای یک مطلب را رعایت کنید و بدین وسیله به موتورهای جستجو کمک کنید تا رتبه بهتری به مطلب شما بدهند.

بدون سئو و بهینه‌سازی هرچقدرم که خوب باشید، شاید هیچوقت دیده نشوید؛ یادتان هست در مقاله «» گفتیم که سایتی که سئو نشده، مثل انسانی است که تهِ چاهی تاریک گیر افتاده و هرچقدر فریاد می‌زند کسی صدایش را نمی‌شنود. الان هم ماجرا همان است، برای این‌که از فرش به عرش گوگل برسید، باید ابتدا قسمتی از کارهای بهینه‌سازی را در صفحات خودتان انجام دهید، و بقیه کارها را خارج از سایت!

اگر سایت شما با اصول سئوی داخلی بهینه شده باشد، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را درک می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می‌شناسند.

حالا که هم برای گوگل بهینه‌اید و هم برای کاربر مفیدید، حق شماست که رتبه‌های بالای گوگل مال شما باشد؛ عجله نکنید؛ فعلا داشتیم آخر قصه را برایتان فاش می‌کردیم ولی هنوز اول داستان یعنی شروع بهینه‌سازی با سئو داخلی است.

سئو کردن صفحات داخلی کار زیاد سختی نیست، فقط کافی است چند نکته ساده را رعایت کنید و در محتوای خود لحاظ کنید. در ادامه لیستی از اصول و نکات سئو داخلی را برایتان آورده‌ایم.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

تکنیک‌های سئو داخلی سایت

در این بخش نکات سئوی داخلی را برای شما لیست کردیم که برای سال 2022 بروزرسانی شده‌اند و بیشترین تأثیر را در بهینه‌سازی سایت دارند.

  1. آدرس (URL) تمام صفحات سایت خود را بهینه کنید

اولین چیزی که نظر گوگل را جلب می‌کند، آدرس صفحات سایت است؛ آدرس سایت شما باید کوتاه، مرتبط به محتوای داخلش و شامل کلمات کلیدی باشد تا بیشترین تاثیر را روی سئو داشته باشد. پس:

از آدرس‌های پیچیده دوری کنید:

در عوض یک آدرس کوتاه داشته باشید و از کلمه کلیدی خود استفاده کنید:

در مقالۀ «» می‌توانید بهینه‌سازی URLها را بخوانید.

با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید بفهمید که کاربران در حوزه کاری شما به دنبال چه چیزی هستند؛ چه چیزی برایشان بیشتر اهمیت دارد و چه کلماتی را بیشتر جستجو می‎کنند! حتی می‌توانید بررسی کنید که آیا روند تعداد جستجو در حال افزایش هست یا نه؟

بعد از این تحقیق، کلماتی که قرار است برایتان مخاطب جذب کند و ترافیک سایتتان را افزایش دهد را می‌شناسید! حالا شاه‌کلید دنیای سئو در دست شماست! بنابراین با توجه به این کلمات محتوای سایت خود را تولید کنید یا آن‌ها را بهبود ببخشید. اگر تحقیق کلمات کلیدی را درست انجام دهید، می‌توانید امیدوار باشید که اولین آجر سئو داخلی را درست گذاشته‌اید و دیوارتان قرار نیست تا ثریا کج ساخته شود.

توجه: تحقیق کلمات کلیدی به منظور جذب بازدیدکننده برای سایت انجام نمی‌شود، بلکه هدف از آن، جذب آن دسته بازدیدکنندگانی است که محتوای سایت شما برایشان سودمند بوده و دقیقاً به دنبال محتوا یا محصول شما هستند.

ما در نوین یک مقالۀ خوب در مورد داریم و صفر تا صد این مبحث را آن‌جا توضیح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مقاله را بخوانید. یا اگر به دنبال یک آموزش عملی و کامل هستید و می‌خواهید به صورت عملی و حرفه‌ای این مهارت را یاد بگیرید، سری به بزنید!

عنوان سئو یا متا تایتل همان عبارتی است که کاربران در نتایج گوگل می‌بینند. در متا تایتل باید چند نکته را رعایت کنید تا برای موتور جستجو بهینه شود:

  • سعی کنید  عنوان سئوی شما از 60 کاراکتر بیشتر نباشد، اگر از این تعداد بیشتر باشد، عنوان شما در گوگل ناقص نشان داده می‌شود.
  • در عنوان سئو، حداقل از یک کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • تا جای امکان سعی کنید، کلمۀ کلیدی هدف را در ابتدای عنوان سئوی صفحه قرار دهید و سپس به آن جزئیاتی اضافه کنید که کاربر ترغیب شود روی لینک شما کلیک کند؛ برای مثال افـزودن کلمـاتـی از قبیل «2022»، «بهترین»، «راهنما» و «نقد و بررسی» می‌تواند در رتبه بهتر برای کلمات کلیدی دم بلند موثر واقع شود.
  1. زیرعنوان‌ها (تگ‌های H1، H2 و H3) را درست بچینید

یک محتوای خوب، باید ساختار درستی داشته باشد تا خواننده گیج نشود و با خود بگوید این تیتر چه ربطی با تیتر قبلی دارد! برای رعایت ساختار، عنوان اصلی محتوا که بالای مقاله مثل سر در خودنمایی می‌کند را با تیتر یک (تگ H1)، تیترهای اصلی را با تگ H2  و زیر شاخه‌های آن‌ها را با H3، H4 ومشخص کنید.

اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا (مثل وردپرس) به صورت خودکار این تگ‌ها را به پست اضافه می‌کنند. اما ممکن است بعضی از قالب‌ها این تنظیمات را دستکاری کنند. کد وب‌سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید تیترهای شما تگ‌های مناسب داشته باشند.

این کار هم گوگل را برای ایندکس کردن مطلبتان بهتر راهنمایی می‌کند و هم کاربران به راحتی مطلبتان را می‌خوانند و درک می‌کنند.

و نکته سئویی آخر هم اینکه آوردن کلمات کلیدی در عناوین اصلی سئوی شما را بهبود خواهد داد.

  1. در محتوای خود از محتوای چندرسانه‌ای استفاده کنید

استفاده از تصویر، ویدئو، نمودار و … می‌تواند نرخ پرش شما را کاهش دهد و کاربر را بیشتر در صفحه نگه دارد. این‌ دو از اصلی‌ترین معیارها در تعامل با کاربر هستند که در رتبه وب‌سایت شما تأثیر مستقیم می‌گذارند.

  1. لینک‌سازی داخلی کنید

لینک‌سازی داخلی در سایت به دو روش انجام می‌شود:

  • لینک‌دهی به سایر مطالب یا محصولات خودتان

در هر پستی که می‌گذارید دو یا سه لینک به سایر مطالبتان داشته باشید. این کار برای شما دو فایده دارد، اول اینکه می‌توانید از صفحاتی که اعتبار بیشتری دارند، برای پست‌های جدید اعتبار بگیرید؛ دوم اینکه اگر خواننده‌ها روی لینک‌های شما کلیک کند و به صفحات دیگر سایتتان سر بزنند، باعث می‌شود زمان بیشتری را در سایت شما بمانند و به گوگل این پیام را برسانند که سایت شما را دوست دارند! گوگل هم که عاشق سایت‌های کاربرپسند است که به آن‌ها اعتبار بدهد.

سعی کنید که لینک‌های بی‌ربط به موضوع نداشته باشید؛ همیشه نفع کاربر را درنظر بگیرید که آیا این لینک، اینجا به درد کاربر میخورد یا نه؟ مثلاً اگر درباره سئو داخلی می‌نویسید، لینک به می‌تواند برای کاربر مفید باشد. ولی در مطلب سئوی داخلی لینک به «شگفتی‌های کائنات» شاید زیاد منطقی به نظر نمی‌رسد؛ الکی گوگل را هم گیج نکنید!

تجربه نشان داده که این کار در بین وبمستران و کارشناسان محتوا زیاد رسم نیست و تا دلتان بخواهد در این یک مورد آب هم از دستشان نمی‌چکد، لینک که اصلاً! چون فکر می‌کنند با لینک دادن، ارزش سایت رقیب بالاتر می‌رود؛ بله درست فکر می‌کنند ولی این یک معامله برد-برد است. چطور؟

اول اینکه لینک‌دهی به سایت‌های مرتبط و همکار، به گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر از موضوع فعالیت صفحه شما مطلع شود و بداند که در کدام میدان رقابت به شما رتبه بدهد. همچنین با این کار گوگل سایت شما را به عنوان منبع اطلاعاتی موثق شناسایی می‌کند که همپای رقبا مطالب کامل تولید می‌کنید. پس لینک خارجی هم در سئوی شما تاثیرگذار است.

  1. تصاویر سایت را بهینه کنید

یکی از نکات مهم سئو داخلی عکس‌هاست؛ تصاویر شما باید از دو جهت بهینه شده باشند:

  1. حتماٌ تگ alt داشته باشند و از کلمه کلیدی در آن‌ها استفاده شده باشد.
  1. حجم آن‌ها بهینه و استاندارد باشد

قبلاٌ گفتیم که کاربران حوصله سایت‌های کند را ندارند و خیلی زود صفحه را ترک می‌کنند؛ با بهینه کردن حجم عکس‌ها می‌توانیم سرعت بارگذاری را بهبود دهیم. توصیه می‌کنم برای اینکه بتوانید حجم تصاویر سایتتان را بدون افت کیفیت کاهش دهید، از وب‌سایت  کمک بگیرید.

  1. چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید

کلمات کلیدی باید در همه متن شما به تعداد لازم وجود داشته باشد، فقط یادتان باشد که در استفاده از این کلمات زیاده‌روی نکنید که از بار معنایی آن کم شود؛ چون در الگوریتم‌های گوگل مثل   و  این کار اسپم تلقی شده و به ضرر سئوی سایت شما خواهد بود.

بسیاری از متخصصات سئو معتقدند که چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد از کل محتوای یک صفحه باشد. اگر تعداد کلمات کلیدی محتوای شما از این مقدار بیش‌تر شود، گوگل آن صفحه را به عنوان اسپم شناسایی می‌کند. مقاله این بحث را کامل توضیح داده است.

  1. کلمات کلیدی LSI را در پست خود پخش کنید

برای اینکه کلمات کلیدی اصلی در محتوای شما تکرار نشوند، می‌توانید از LSI ها استفاده کنید. کلمات کلیدی LSI لغات هم معنی با کلمه کلیدی شما هستند که گوگل برای مشخص کردن موضوع صفحه از آن‌ها استفاده می‌کند.

  1.  انکرتکست‌ها را بهینه کنید

  • در انکرتکست‌ها از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • انکر تکست باید به صفحه‌ای که به آن لینک شده مرتبط باشد.
  • در استفاده از انکرتکست Excat match (کلمه کلیدی اصلی) زیاده‌روی نکنید و سعی کنید متن لینک‌هایتان متنوع باشد.

(برای آشنایی کامل با نحوۀ بهینه‌سازی انکر تکست‌ها مقالۀ «» را بخوانید)

  1. محتوای با کیفیت تولید کنید

مهمترین بخش از سئوی داخلی یک محتوای خوب و با کیفیت است؛ می‌گوییم مهم‌ترین، چون اگر تمام نکات سئو تا اینجا مو به مو رعایت شده باشد، اما محتوای شما به درد کاربر نخورد، برای گوگل هم هیچ ارزشی ندارد!

بگذارید توضیح دهیم که چرا این اتفاق می‌افتد:

شما با رعایت نکات سئو به لینک یک و دو گوگل می‌رسید و در پوست خود نمی‌گنجید؛ اما بعد از مدتی گوگل متوجه می‌شود که هر کاربری که روی سایت شما کلیک می‌کند، خیلی سریع از آن خارج شده و نتیجه دیگری را باز می‌کند! این یعنی محتوای شما نتوانسته نیاز کاربر را برطرف کند، پس رتبه شما را کاهش داده و لینکتان را به نتایج پایین‌تر میفرستد!

پس همین اول کار سعی کنید محتوای خود را طوری بنویسید که موضوع را کامل توضیح داده باشد و در عین حال کاربر از خواندن آن لذت ببرد.

3 تکنیک سئو داخلی که تکنیکال هستند

سه تکنیک زیر بخشی از است ولی چون در داخل سایت خودتان انجام می‌شود جزو سئوی داخلی هم محسوب می‌شود پس بد نیست که این تکنیک‌ها را هم یاد بگیریم.

  1. سرعت سایت را بهینه کنید

گوگل اعلام کرده است که سرعت سایت یکی از معیارهای رتـبه‌بندی است. هیچکس دوست ندارد که زمان زیادی پای باز شدن و لود شدن صفحات یک سایت بگذارد؛ به‌خصوص الان که از هر سایتی چندتا وجود دارد و کاربر می‌تواند به‌راحتی سراغ سایت‌های دیگر برود.

بنابراین تأخیر در بارگذاری سایت می‌تواند باعث از دست رفتن بازدیدکننده‌ها و کاهش نرخ تبدیل شود. اگر باورتان نمی‌شود بد نیست بدانید که طبق تحقیقاتی که شرکت آمازون انجام داده، هر ۱۰۰ میلی‌ثانیه (0.1 ثانیه) تأخیر در بارگذاری سایت، ۱٪ از فروش کم می‌کند.

اگر می‌خواهید درباره سرعت سایت و راه‌های افزایش سرعت بدانید به مقاله نوین سر بزنید.

  1. سایت خود را ریسپانسیو (واکنش‌گرا) طراحی کنید

اگر سری به آمار کاربران اینترنتی زده باشید، می‌بینید که کاربران موبایلی چندین برابر سیستمی‌ها هستند. گوگل این را در سال 2015 فهمید که استفاده از موبایل روز به روز بیشتر می‌شود، و کاربران با دستگاه موبایل به سایت‌ها سر می‌زنند. بنابراین در سال 2016 اعلام کرد به سایت‌های ریسپانسیو رتبه‌های بهتری اختصاص می‌دهد و به اصطلاح سیگنال موبایل‌ فرندلی را تقویت کرد.

ریسپانسیو بودن به این معنی است که وقتی در دستگاه‌های دیگری مثل موبایل و تبلت سایت را باز می‌کنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد.

اگر می‌خواهید رتبه سایت شما افزایش پیدا کند، لازم است از طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا) استفاده کنید.

  1. با کدهای اسکیما نشانه‌گذاری کنید

اسکیما مجموعه‌ای از کدهاست که شما در سایت خود قرار می‌دهید تا به گوگل بفهمانید که این این بخش از سایت شما راجع به چه چیزی صحبت می‌کنید. با این کار گوگل بهتر می‌تواند شما را در نتایج مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده قرار دهد.

برای اینکه جواب سوالتان را پیدا کنید همین حالا یک تب جدید در مروگرتان باز کنید و نام یک شخصیت یا فیلم معروف را در گوگل جستجو کنید. حالا در سمت راست صفحه نتایج چه می‌بینید؟ به احتمال زیاد در سمت راست صفحه یک سری اطلاعات طبقه‌بندی شده را می‌بینید. خب شاید فکر کنید که اطلاعات فقط از سایت‌های خارجی گرفته می‌شوند پس تاثیری روی سایت ما ندارد. اگر نظرتان این است خوب به تصاویر زیر نگاه کنید.

در تصویر سمت راست یک لینک فارسی را به صورت دانلود رایگان نرم‌افزار مشاهده می‌کنید که مقصد آن سایت ایرانی soft98.ir است. در تصویر سمت چپ اما سه لینک فارسی به سایت‌های دیجی‌کالا، بازی سنتر و زومجی چشم می‌خورد! پس می‌توان نتیجه گرفت که گوگل به سایت‌های ایرانی هم توجه دارد و با تولید محتوای ارزشمند و رعایت اصول سئو می‌توان به جایگاه اطلاعات طبقه‌بندی شده نفوذ کرد.

درک کدهای اسکیما و چگونگی استفاده از آنها شاید کمی پیچیده به نظر برسد به همین دلیل در مقاله دیگری درباره از آن کامل توضیح دادیم.

شما رتبه یک هستید اگر….

درست است که بازار تبلیغات سئو و فتح کردن قله‌های گوگل داغ است و همه از رتبه‌های بالا حرف می‌زند اما واقعیت این است که سئو نه یک چیز افسانه‌ای است نه رمز و راز خاصی دارد. فقط کافی است وقتی در حال ایجاد صفحات سایت خود هستید، حواستان به چک لیست سئو داخلی که در بالا گفتیم باشد و مرحله به مرحله رعایت کنید. بقیه‌اش را به گوگل و رفتار کاربران بسپارید.

برای اینکه کاتالیزور این رقابت باشید و به این راه سرعت بدهید، به سراغ بروید تا زودتر صفحاتتان به دست کاربران برسد و دیده شود. همه‌اش همین است؛ حبا توجه به این که این روش سئو به موتور جستجو کمک می کند محتوای هر قسمت از سایت را بهتر درک کند، پس قرار گرفتن در رتبه های بالاتر و به دست آوردن ترافیک بیشتر در گرو روش هایی است که باید جهت بهینه سازی داخلی صفحات خود پیاده سازی کنید. پس بهتر است راهنمایی های این مقاله آموزشی را از دست ندهید:

همانطور که اسم آن مشخص است، سئو داخلی به فرآیندی گفته می شود که طی آن، محتوا، تگ ها، لینک های داخلی صفحه بهینه می شوند و هدف از این بهینه سازی، افزایش رتبه و ترافیک سایت است.

اگر فاکتورهای تاثیر گذار در سئو آن پیج را جدی بگیرید و در کنار انتشار محتوای باکیفیت، بهینه سازی های مربوط به تگ های HTML، تصاویر و … را هم درست انجام دهید، موتورهای جستجو درک بهتری از وبسایت شما خواهند داشت و این شروعی برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر، نرخ کلیک بیشتر و در نتیجه افزایش ترافیک خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنبه های مختلف سئو، توصیه می کنیم که مقاله فوق العاده “” را هم مطالعه کنید.

چرا سئو داخلی هنوز هم خیلی مهم است؟

با این که موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل، هوشمندانه تر از قبل عمل می کنند و با استفاده از بروزرسانی ها و های هوش مصنوعی در تلاش هستند که جلوی پیشرفت برخی از سایت های نامعتبر و ضعیف را بگیرند و زمینه لازم برای درخشیدن سایت هایی با محتوای باکیفیت را فراهم کند، اما هنوز هم یک سری اصول قدیمی، مثل جستجوی یک کلمه کلیدی خاص در صفحه را در دستور کار خود نگه داشته اند.

کافی است به این گفته گوگل توجه کنید:

” اصلی ترین سیگنال مرتبط بودن اطلاعات، زمانی دریافت می شود که محتوا حاوی کلمات کلیدی موجود در عبارت جستجوی کاربر باشد.”

  1. URL

URL همان آدرسی است که با استفاده از آن می توانیم به صفحه موجود در اینترنت دسترسی پیدا کنیم. استفاده از اصطلاحات و کلمه کلیدی به جای یک رشته طولانی از کاراکترهای نامرتب، باعث می شود که هم کاربران و هم موتور جستجو، درک بهتری از موضوعات صفحه شما داشته باشند و همین باعث شده است که آدرس URL هم در سئو داخلی نقش داشته باشد.

  1. عنوان سئو

این بخش از سئو داخلی قوانین ساده ای دارد؛ مثلا! یک عنوان باید کمتر از 60 کاراکتر باشد و برای اینکه گوگل نتواند عنوان شما را بازنویسی کند بهتر است طول این بخش را بین 51 تا 55 کاراکتر نگه دارید.

با توجه به این که کاربران قبل از ورود به صفحه، اول عنوان را می خوانند تا ببیند که محتوای این صفحه چقدر با پرس و جوی آنها مرتبط است، پس کاملاً طبیعی است که این تگ به عنوان یک عامل رتبه بندی تلقی شود و در سئو داخلی نقش داشته باشد.

  1. توضیحات متا

البته، جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که گوگل در برخی مواقع به خاطر هدف جستجوی کاربر، تغییراتی را در عنوان سئو و توضیحات متا ایجاد می کند تا کاربران درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشند.

  1. هدینگ ها

درست مثل عنوان سئو، هدینگ ها هم باید جذاب، قانع کننده و حاوی کلمه کلیدی باشند. با توجه به این که استفاه از یک متن بهینه در هدینگ تاثیر بیشتری نسبت به متن ساده دارد، پس هدینگ ها هم یکی از فاکتور های سئو داخلی محسوب می شوند.

مخصوصاً تگ های H2 و H3 که احتمال نادیده گرفتن و بهینه نکردن آنها در بعضی سایت ها زیاد است، یک فرصت عالی برای سئوکارهای حرفه ای هستند چون در این صورت می توانند امتیازهای مثبتی را برای محتوای سایت خود کسب کنند.

استفاده درست از هدینگ ها به گوگل نشان می دهد که محتوای شما حالت سلسه مراتبی دارد. سازماندهی و ترتیب بندی بهینه و درست محتوا به گوگل کمک می کند که درک کامل و واضحی از صفحه شما داشته باشد.

  1. محتوا

آینده سئو داخلی در جستجوی معنایی و پردازش زبان طبیعی خلاصه می شود پس هر چقدر محتوای شما از لحاظ چگالی کلمه کلیدی و بررسی عمیق موضوع، عملکرد خوبی داشته باشد و همچین با ارائه یک پاسخ درست به سوال کاربران، رضایت آنها را هم جلب کند، مطمئن باشید که گوگل شما را در رتبه ای قرار می دهد که لایق شماست.

با این که گوگل هوشمندانه تر از قبل به راه خود ادامه می دهد، اما هنوز هم چگالی کلمه کلیدی در داخل محتوا یکی از فاکتورهای مهم سئو داخلی است. در واقع، این بخش از بررسی با رویکردهای جدید مثل وزن دهی به عبارت ها با ابزار WDF*IDF و خوشه بندی عبارات و اصطلاحات مرتبط توسعه داده شده است. پس یک محتوای خوب علاوه بر کلمه کلیدی، باید ترکیبی از اصطلاحات کلیدی و مترادف ها را هم پوشش دهد.

  1. لینک داخلی و خارجی

همچنین، کاربری هم که در حال مطالعه محتوای صفحه است، هنگام برخورد با یک مبحث جدید و ناآشنا به راحتی می تواند محتوای موردنظر خودش را از سایت شما کشف کند و نیاز به خارج شدن از صفحه و سرچ دوباره در مورد آن موضوع فرعی نداشته باشد. پس یک خوب هم یکی از مهم ترین اصول سئو داخلی است چون حرکت در را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو راحت تر می کنند.

استفاده درست از استراتژی پیوند داخلی تاثیر زیادی در کاهش نرخ پرش و همچنین معیارهای دیگری مثل نرخ تبدیل و مدت زمان حضور در سایت دارد.

  1. بهینه سازی تصاویر

در واقع، با اضافه کردن متن به تصاویر خود، این امکان را فراهم می کنید که موتور جستجو و کاربرانی که قادر به مشاهده عکس ها نیستند از موضوع و محتوای تصویر آگاه شوند.

پس باید به فکر ارائه محتوایی باشید که مخاطب شما واقعاً به آن نیاز دارد و با ارائه اطلاعات معتبر، رضایت بخش و باکیفیت، کاربر را به هدف اصلی خود از جستجو برساند.

از فاکتور های مهم دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی ریسپانسیو
  • سوروس کد
  • سازگاری صفحات با دستگاه های مختلف
  • سرعت صفحه
  1. UX

طراحی UX تاثیر قوی و مستقیمی روی معیارهای رتبه بندی موتور جستجو برای ردیابی میزان تعامل کاربر، می گذارد. در واقع، درنظر گرفتن عواملی مثل سرعت صفحه، میزان بودن صفحه با موبایل، طرح منو/هدر/فوتر و ساختار url به شما کمک می کند که تشخیص دهید نوع و میزان تعامل کاربر با صفحات وبسایت شما چگونه است.

اگر بتوانید به طورموثرتر روی این زمینه تمرکز کنید، می توانید ویژگی هایی را که یک کاربر علاقمند به استفاده از آنها است را توسعه دهید و این کار هم روی رتبه بندی سایت شما تاثیر می گذارد.

پس، با این که سئو برای هدایت ترافیک است ولی UX/UI اولین برداشت کاربر از صفحه شما را رقم می زند. اگر این دو با هم حرکت کنند، روز به روز به تعداد کاربرانی که علاقمند به تعامل با وبسایت شما هستند، افزوده می شود و در نتیجه، سایت با افزایش نرخ تبدیل روبرو می شود.

در کل، این معیار از جمله معیارهای سئو داخلی است که تاثیر مستقیمی در سئو سایت ندارد اما مطمئناً در زمینه ایجاد ارتباط سریع تر بین کاربر و صفحه و در نتیجه رتبه بندی بهتر، تاثیر به سزایی دارد.

این داده ها نه تنها به موتور جستجو کمک می کنند تا ارتباط موثرتری را با محتوای صفحه موردنظر ایجاد کند بلکه می تواند نرخ کلیک را هم افزایش دهد و کاری کند که وبسایت شما از رقابت عقب نماند.

برای آموزش تحقیق کلمات کلیدی میتوانید به سایت سپید آکادمی مراجعه کنید.

  1. سرعت صفحه

سرعت سایت هم یکی از مهم ترین معیارهای سئو داخلی است و خود گوگل هم اعلام کرده است که در الگوریتم خود، سیگنال مربوط به سرعت صفحه را هم درنظر می گیرد. پس سایت هایی که صفحات آنها با سرعت بالاتری بارگذاری می شوند، پتانسیل بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های برتر دارند.

اگر از جنبه کاربر به مسئله نگاه کنیم، سرعت پایین باعث می شود که کاربران کمی بعد، سایت شما را ترک کنند، در نتیجه ترافیک ارگانیک سایت شما پایین می آید و این به نرخ تبدیل، CPC و سئو آسیب می رساند.

سرعت صفحه خوب (از لحاظ سئو) حداکثر 3 ثانیه است و اگر بتوانید با طراحی و استفاده از استراتژی های درست، سرعت وبسایت را ارتقا دهید مطمئن باشید که پاداش خود را هم از کاربران و هم از گوگل خواهید گرفت.

اگر در زمینه محتوا و سایر فاکتورها سنگ تمام گذاشته اید و دوست ندارید که به خاطر سرعت پایین لود صفحه، شانس قرار گرفتن در رتبه های بالاتر را از دست دهید، بهتر است از یک قدرتمند استفاده کنید. لازم نیست جای دوری بروید با مراجعه به صفحه شرکت آسام می توانید پلن های مختلف با ویژگی های عالی و قیمت مقرون به صرفه را مشاهده کنید و بعد تصمیم بگیرید که ارزش دارد به خاطر جلب رضایت کاربران و افزایش ترافیک وبسایت، این قدم مهم را بردارید یا نه.

الآن دیگر وقت آن است که استراتژی های مربوط به سئو داخلی را در صفحات وبسایت خود اعمال کنید تا در رتبه ای قرار بگیرید که شما را به ترافیک و تبدیل دلخواهتان برساند:

نکات مهم مربوط به محتوا

1) کلمه کلیدی خود را به صورت طبیعی و پراکنده استفاده کنید ولی نه انقدر کم که اصلا ارتباطی بین کلمه و محتوا نباشد و نه انقدر زیاد که محتوا ارزش و مفهوم خود را از دست بدهد و غیرطبیعی به نظر برسد. کافی است چند بار به طور طبیعی از این کلمات استفاده کنید تا گوگل در مورد ارتباط بین محتوای کلیدی صفحه و عبارت پرس و جوی کاربر مطمئن شود.

2) در 100 الی 150 کلمه اول متن صفحه از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. با این که این روش یکی از قدیمی ترین روش های سئو داخلی است ولی هنوز هم تاثیر گذار است چون هدف و موضوع صفحه سریع تر روشن می شود.

3) محتوای صفحه ترکیبی از کلمه کلیدی و اصطلاحات و مباحث مرتبط با آن باشد.

4) خواندن و درک محتوای صفحه برای کاربران و موتور جستجو راحت باشد و بهتر است به جای جملات مختصر و بی معنی، جملات کامل و معنی داری بنویسید.

5) محتوای صفحه را با هدرهای بهینه و مناسب سازماندهی کنید.

6) با استفاده به جا از محتوای بصری، صفحه را از حالت بی روح و خسته کننده در بیاورید.

7) در صورت لزوم از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید تا خواسته کاربر را به طور دقیق تر هدف قرار دهید.

8) در صورت امکان، از لیست های گلوله ای استفاده کنید تا تجزیه اطلاعات موجود در صفحه راحت تر باشد.

9) دقت کنید که متن صفحه عاری از هر گونه غلط املایی و گرامری باشد.

10) از محتوای تکراری استفاده نکنید.

نکات مربوط به تگ ها و متاتگ ها

1) در عنوان سئو صفحه از کلمه کلیدی به صورت جذاب و طبیعی استفاده کنید چون تاثیر خیلی زیادی در سئو داخلی دارد. استفاده به جا از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان، امتیاز محسوب می شود.

2) در عنوان سئو از کلمات جذابی مثل “بهترین” استفاده کنید. مخصوصاً برای محتوایی که دارای کلمات کلیدی طولانی هستند.

3) در صورت امکان از عنوان های سوالی استفاده کنید.

4) توضیحات متای صفحه جذاب، منحصر به فرد و دارای کلمه کلیدی (یک بار) باشد.

5) طول عنوان سئو بین 55 تا 60 کاراکتر و طول توضیحات متا حداکثر 155 کارکتر باشد.

7) اضافه کردن عدد، سال و همچنین نام برند به عنوان و توضیح متا هم می تواند به افزایش نرخ کلیک کمک کند.

8) در عنوان سئو و توضیحات متا از کیورد استافینگ خودداری کنید.

9) عنوان های فرعی را در تگ های H2 قرار دهید و حداقل در یکی از آنها از کلمه کلیدی استفاده کنید.

نکات مربوط به لینک دهی داخلی و خارجی

1) انکر تکست مربوط به لینک داخلی را با کلمات کلیدی یا اصطلاحات مرتبط با آن بهینه کنید.

2) محل قرار دادن لینک داخلی را عاقلانه انتخاب کنید طوری که زیاد به چشم نیاید و حالت طبیعی داشته باشد.

4) قرار دادن لینک های داخلی مناسب به خزنده موتور جستجو کمک می کند که سایت شما را راحت تر بخزد.

5) لینک دهی خارجی به رتبه صفحه کمک نمی کند ولی لینک دادن به صفحه های معتبر خارجی باعث جلب اعتماد کاربران شود.

6) برای لینک های داخلی خود از متن کوتاه، توصیفی و مرتبط با کلمه کلیدی استفاده کنید.

7) از کلمات کلیدی که می خواهید بر اساس آنها در رتبه بندی قرار بگیرید برای لینک دهی خارجی استفاده نکنید.

8) اگر در صفحه خود از نقل قول یا نتایج تحقیقاتی استفاده کرده اید، سعی کنید حتماً به مرجع معتبر و مناسب آن لینک بدهید.

9) لینک دهی داخلی برای برقراری ارتباط صفحات با یکدیگر ضروری است و اگر به صفحاتی که لینکی ندارند و به قول معروف یتیم هستند، لینک بدهید، از لحاظ سئو داخلی کار خوبی انجام می دهید.

10) برای دو صفحه متفاوت از انکر تکست های یکسان استفاده نکنید.

نکات مربوط به ساختار URL

1) نمایش URL در بالای عنوان سئو باعث می شود که متن به کار رفته در این بخش هم معیاری برای انتخاب کاربر باشد.

2) از URL های کوتاه و مفهومی استفاده کنید.

3) استفاده از URL انگلیسی تاثیرگذارتر و مفهومی تر از URL فارسی است.

4) کلمه کلیدی را هم در URL خود قرار دهید و در صورت نیاز، معادل انگلیسی آن را قرار دهید.

5) هم کاربر و هم موتور جستجو باید محتوای صفحه را از طریق URL بهتر درک کنند.

6) URL ها باید دقیق و واضح باشند و در صورت امکان از کلمات توقف استفاده نکنید.

7) بین کلمات URL از خط فاصله استفاده کنید تا خواناتر باشد.

8) نقش ساختار URL نسبت به قبل کمتر شده است ولی هنوز هم به عنوان یک سیگنال کوچک برای رتبه بندی تلقی می شود.

9) هنگام ایجاد URL، کاربر را در اولویت قرار دهید و خوانایی را بر اساس کاربران لحاظ کنید.

10) گوگل هنگام خزیدن یک سایت برای اولین بار، از کلمات موجود در URL استفاده می کند تا موضوع سایت را درک کند.

نکات مربوط به ساختار سایت

1) سرعت بارگیری صفحات هم یک فاکتور مهم در سئو داخلی است، پس برای ناامید نکردن موتورهای جستجو و کابران باید به فکر چاره باشید.

2) استفاده از سرور مجازی قدرتمند، کاهش ریدایرکت ها، بهینه سازی تصاویر و استفاده از حافظه کش مرورگر از مهم ترین اقدامات افزایش سرعت سایت است.

3) با طراحی ریسپانسیو صفحات، کاربران دستگاه های مختلف را از خود راضی نگه دارید. برا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید مقاله ” ” را مطالعه کنید.

6) یک سایت با داشتن سورس کد کارآمد به موتور جستجو کمک می کند که پروسه ایندکس را راحت تر انجام دهد. استفاده از توابع، حذف قسمت های بی اهمیت و ادغام بخش های مرتبط می تواند به ارتقا عملکرد سایت کمک کند.

کلام آخر

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به راهنمایی، می توانید با ثبت نظر خود، سئو داخلی چیست؟ چرا طراحان کمتر به سئو داخلی سایت خود توجه می کنند؟ آیا واقعا سئو داخلی در افزایش رتبه سایت اثر دارد؟

سئو داخلی به هر فعالیت و اقداماتی که داخل سایت انجام می شود و مربوط به کدنویسی داخلی است که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل است را سئو داخلی می گویند.

سئو داخلی چیست؟ به آن سئو درون صفحه نیز گفته می شود و شامل بهینه سازی محتوا برای کاربران جهت افزایش رتبه در موتورهای جستجو است. بیشترین تمرکز سئو داخلی در بهینه سازی عناوین، محتوا و لینک های داخلی است.

همانطور که می دانید، دو بخش دارد: سئو داخلی و سئو خارجی. متاسفانه مشاهده می شود که خیلی از طراحان با اینکه تجربه کاری زیادی دارند اما توجه ای به کدهای داخلی و نوع نوشتن آن نمی کنند.

سئو داخلی صفحه چرا مهم است؟

سئو داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را درک کنند و تشخیص دهند که آیا با جستجوها و پرس و جوهای کاربران مرتبط است یا خیر. موتورهای جستجو در طول سال ها پیچیده تر شده اند واین مسئله، نیاز به تمرکز بر ارتباط محتوا در SERP ها را افزایش داده است. الگوریتم گوگل بر درک آنچه کاربران در جستجوی آن هستند و ارائه مرتبط ترین نتایج در پاسخ به جستجوهای کاربر تمرکز دارد. انطباق با این موارد تضمین می کند که موتورهای جستجو، رتبه شما را در SERP بالاتر می برند. شما می توانید این کار را با اطمینان از بهینه سازی وب سایت و محتوای آن مطابق با آخرین به روز رسانی الگوریتم و تمرکز بر نیازهای کاربران انجام دهید.

نحوه ایجاد محتوایی مناسب برای سئو داخلی

در ادامه، به برخی از مواردی خواهیم پرداخت که به شما در ایجاد یک محتوای مناسب کمک می کند:

  • محتوایی مرتبط: مرتبط بودن محتوا با پرسش کاربران، بدون شک مهمترین بخش محتوای مناسب برای سئو داخلی است. همراستایی محتوای خود با جستارهای جستجوی مخاطب، شانس شما را برای جلب توجه افزایش می دهد. گوگل هدف جستجو را درک می کند و بنابراین نوع محتوایی که قرار می دهید و قالبی که انتخاب می کنید اهمیت زیادی در سئو داخلی دارد.
  • محتوایی منحصر به فرد: ارائه آنچه که کاربر به دنبال آن است برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. اگر محتوای شما چیز جدیدی را به روی میز نمی آورد، در جذب مخاطب و موتورهای جستجو شکست خواهید خورد.
  • محتوایی عمیق: وقتی شخصی در وب جستجو می کند، به دنبال اطلاعات کامل و مفید می گردد. اگر محتوای شما نتواند اطلاعات عمیقی را در مورد موضوع ارائه دهد، به احتمال زیاد برای دریافت اطلاعات به سایت دیگری می رود. محتوای خوب تمام جنبه های موضوع را پوشش می دهد و این همان چیزی است که موتورهای جستجو نیز به دنبال آن هستند.
  • وضوح محتوا: وضوح در محتوا یکی دیگر از ویژگی های مهم تولید محتوای خوب برای سئو داخلی است. محتوایی که واضح طراحی و نوشته شده است، خوانندگان را به خود جذب می کند زیرا آن ها می توانند به سرعت آن را مرور کنند. هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت خود از گلوله ها (Bullet)، عنوان های فرعی، تصاویر، زبان آسان و جملات کوتاه استفاده کنید.

در این مقاله می خواهیم 24 تکنیک سئو داخلی که هر طراحی باید در اولین مرحله به آن ها دقت داشته باشد را بیان کنیم. همانطور که گفتیم سئو داخلی بیشتر مربوط به کدنویسی مطالب می باشد

عنوان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سئو داخلی می باشد. هر صفحه شما باید دارای یک عنوان واحد باشد که مهم در آنها قرار گرفته شود.

برای مثال ما یک پست آموزشی سئو در خصوص معرفی تکنیک های سئو داخلی نوشتیم. می توانیم عنوان آن را به این صورت بنویسیم: ” تکنیک های اصلی در سئو داخلی” . همانطور که مشاهده می کنید، کلمه کلیدی ما در عنوان این صفحه قرار گرفته است.

با کارهرکسی که کلمه را در گوگل جستجو کند، شانس دیده شدن صفحه شما توسط کاربر افزایش پیدا می کند.

بعضی از مالکان وب سایت ها فراموش می کنند که از این تگ استفاده می کنند. در الگوریتم های جدید گوگل، توجه ویژه ای به این تگ شده است و مهمترین و بهترین مکان است که شما در آن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را استفاده کنید.

در تگ توضیحات شما فقط در حد 150 کلمه باید به گوگل بگویید که این صفحه در مورد چه چیزی است. اگر گوگل تناسبی بین این تگ و محتوای داخلی پیدا نکند، سایت شما را اسپم شناخته و آن را جریمه خواهد کرد.

برای نمونه ما تگ توضیحاتی که در یکی از صفحات سایت سئوکار به کار برده ایم به صورت زیر است:

” سئو درون صفحه ( سئوداخلی) یکی از انواع بهینه سازی وب سایت است. فعالیت سئو درون صفحه در سال 2016 از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.”

همانطور که مشاهده می کنید ما کلمه کلیدی خود را سئو درون صفحه ( سئو داخلی) است به تعداد دوبار استفاده کردیم. شما همین الان اگر سئو درون صفحه را در گوگل تایپ کنید، در رتبه اول گوگل قرار خواهد گرفت.

  1. متا تگ ها کلمه کلیدی

البته این تکنیک دیگر امروزه در گوگل استفاده کارایی ندارد، اما استفاده از آن خالی از لطف نیست. توصیه می شود که در هر صفحه حداقل یک را تعریف کنید و بعد نسبت به آن کلمه کلیدی، تولید محتوا کنید.

  1. ساختاربندی URL

ساختارهای صفحه بهینه شده برای صفحه به شدت توصیه می شود چونکه توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می گیرد. هر آدرس صفحه کمتر باشد، نتایج بهتری را می تواند نتایج گوگل داشته باشد. هرچند که تنها عامل موثر در سئو داخلی نیست.

عاملی که باعث بهینه شدن آدرس صفحه می گردد، به کار بردن کلمات کلیدی در آن است. توصیه می شود که حداقل یک بار کلمه کلیدی مرتبط را استفاده کنید.

  1. تگ های بدنه

یکی از نکات مهم در تولید محتوا، بخش بندی کردن آن است. چون علاوه براینکه خوانایی را برای کاربر زیاد می کند، می تواند بر هم اثر مطلوبی داشته باشد. بخش بندی مطلب عموما با تگ های عنوان انجام می شود یعنی H1 تا H6

عموما از تگ H1 برای عنوان اصلی استفاده می شود. مهمترین نکته این است که از تگ H1 فقط یک بار می توان در هر صفحه ای استفاده کرد. برای عناوین داخلی در متن هر صفحه که اهمیت ویژه ای دارند از تگ H2 استفاده می کنند و برای زیر عنوان ها از تگ H3 استفاده می کنیم. تعداد استفاده از این دو تگ خیلی اهمیت ندارد و هر تعدادی می توان به کار برد. استفاده از تگهای عنوان یکی از عامل های بهینه سازی سایت و سئو داخلی می باشد.

  1. چگالی کلمات کلیدی

در سئو داخلی، استفاده از کلمات کلیدی در متن خیلی مهم است. اگر کلمات کلیدی به درستی و در جای مناسب به کار بروند، گوگل به راحتی می تواند متوجه موضوع اصلی سایت شما گردد و آن را در نتایج موتورهای جستجو نشان دهد.

قبلا برای اینکه سایتی در صفحه اول گوگل نشان داده شود، کافی بود کلمات کلیدی را در متن زیاد به کار بریم. اما در الگوریتم های جدید گوگل در چند سال گذشته معرفی شدند، استفاده زیاد از کلمات کلیدی سایت را جریمه می کند و در موتورهای جستجو نشان نمی دهد.

براساس آماربدست آمده از گوگل، تعداد متوسط استفاده از کلمات کلیدی در متن 2 تا 5 درصد کل متن می باشد. همچنین بهتر است که در اول جملات و پاراگراف ها استفاده شود و روی آنها یک لینک داخلی به دیگر صفحات برقرار گردد.

  1. بهینه سازی عکس ها

استفاده از عکس در متن می تواند بر جذابیت آن برای کاربر اضافه کند. اما توصیه می شود که عکس ها خود را نیز از نظر سئو بهینه کنید.

  1. لینک دهی داخلی

اغلب افراد فکر می کنند که لینک هایی که از سایت های دیگر وارد می شود، مهم است. هرچند که این لینک ها در سئو مهم هستند اما این ها نیستند. یکی از فاکتورهای مهم در افزایش سئو داخلی، ارتباط بین صفحات از لینک است. این لینک نه تنها باعث می شوند که کاربر به راحتی به تمامی صفحات شما پیمایش کند بلکه موتورهای جستجو هم می توانند از طریق این ارتباط تمامی صفحات را پیمایش کنند.

یک مزیت ارتباط دهی بین صفحات، زنده نگه داشتن آن ها است. اگر به صفحه ای هیچ لینکی داده نشود حکم صفحه بن بست و مرده را پیدا می کند و بعد از چند وقت از رده گوگل خارج می شود. برای اینکه بتوانید سئو کل صفحات سایت خود را بهینه کنید، لازم است بین تمامی صفحات شما یک ارتباط داخلی برقرار گردد.

  1. خوانایی

خوانایی متن یکی از مهم ترین عواملی است که بر UX سایت شما تأثیر می گذارد. اکثر کاربران اینترنت متن یک صفحه را کلمه به کلمه نمی خوانند. آنها فقط برای مهم ترین اطلاعات یک صفحه را بررسی می کنند. هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود به خوانایی آن توجه بیشتری نماید .

  1. معماری صفحه

صفحه سایت خود را به صورت منطقی ساختار دهید و از عناوین مناسب استفاده کنید. به یاد داشته باشید کهH1-H6 تگ های معنایی هستند. آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا سلسله مراتب محتوا را درک کنند. آنها نباید برای اهداف یک ظاهر طراحی شده استفاده شوند.

  1. رسپانسیو

با 6.64 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در جهان و 1.28 میلیارد نفر با تبلت 1،2، جستجوی اطلاعات ثابت به نظر می رسد. نیازی به گفتن نیست که یک وب سایت سازگار با موبایل بخش مهمی از حضور آنلاین شما است.

دو دلیل بزرگ برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان با دستگاه های تلفن همراه تجربه خوبی در سایت شما دارند وجود دارد:

سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی نشده‌اند، بازدیدکنندگان را مجبور می‌کنند فقط برای خواندن محتوا، آن‌ها را کوچک یا بزرگ‌نمایی کنند، که ناامیدکننده است و می‌تواند باعث افزایش نرخ فرار آنها شود.

گوگل عمدتاً از نمایه سازی موبایل اول استفاده می کند، به این معنی که برای نمایه سازی و رتبه بندی ارتباط صفحه با جستارهای کاربر، محتوای موبایل را به نسخه دسکتاپ ترجیح می دهد.

  • Business events
  • Search results
  • FAQ pages
  • News articles
  • Job postings
  • Local business information
  1. تجربه کاربری

  2. برچسب های اجتماعی

یکی از اقداماتی که می‌توانید جهت بهینه سازی سئو داخلی انجام دهید، ایجاد برچسب های اجتماعی است. برای انجام این کار لازم است محتوای وب سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، می‌توانید یک صفحه در اینستاگرام یا توییتر باز کرده و لینک مربوط به مقالات خود را همراه با یک بنر تبلیغاتی جذاب پست و استوری کنید. به این ترتیب کاربران امکان خواهند داشت علاوه بر موتورهای جستجو، از طریق روش‌های دیگر با سایت شما تعامل داشته باشند.

جدا از این مسئله، اشتراک گذاری محتوای وب سایت درون شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود افراد علاقه‌مند روی لینک مورد نظر کلیک کرده و نرخ کلیک یا نرخ تبدیل صفحه افزایش یابد. البته لازم نیست تمامی صفحات وب سایت را به اشتراک بگذارید. زیرا هر وبلاگی ارزش به اشتراک گذاری در فضای مجازی را ندارد.

  1. افزونه ها

یکی دیگر از اقدامات مهمی که جهت بهینه سازی سئو داخلی انجام می‌شود، استفاده از افزونه‌های گوگل است. این افزونه‌ها به وب سایت‌ها کمک می‌کنند تا به اول فهرست نتایج جستجو منتقل شوند. افزونه‌ها معمولاً با نام ریچ اسپینت شناخته می‌شوند و به گوگل کمک می‌کنند تا محتوای صفحه شما راحت‌تر درک کند.

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که عبارت‌هایی مانند طرز تهیه پخت کیک خانگی را در گوگل جستجو کنید. در این حالت نتایجی که در قسمت بالایی فهرست جستجو نمایش داده می‌شوند، با نتایج پایین صفحه کاملاً متفاوت هستند.

صفحاتی که در قسمت بالای فرصت نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند، از افزونه‌‌هایی مثل ریچ اسپینت استفاده کرده‌اند. با استفاده از این افزونه‌ها، می‌توان در کنار لینک وبسایت از تصاویر و ویدیو استفاده کرد. نتایج آماری گوگل نشان می‌دهد صفحاتی که از ریچ اسپینت استفاده می‌کنند، نرخ کلیک بالاتری داشته و دارای ترافیک بالایی هستند.

  1. سازگاری با موبایل

یکی از مسائل دیگری که می‌توانید برای بهینه سازی سئو داخلی مورد توجه قرار دهید، سازگاری با موبایل است. هر مسئله‌ای که باعث کاهش ترافیک وب سایت شود، می‌تواند رتبه بندی صفحه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. همانطور که می‌دانید، امروزه اکثر کاربران از گوشی تلفن همراه برای جستجو در گوگل استفاده می‌کنند. زیرا گوشی تلفن همراه سریع‌تر از لپ تاپ و رایانه شما را به دنیای اطلاعات جهانی متصل می‌کنند. به همین دلیل لازم است صفحه شما علاوه بر سازگاری با لپ تاپ و رایانه، با گوشی تلفن همراه نیز سازگار باشد.

  1. سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحه نیز اهمیت بسیار زیادی در بهینه سازی سئو داخلی وب سایت دارد. هدف اصلی موتورهای جستجو از جمله گوگل این است که کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند. هرچقدر بارگذاری صفحه با سرعت بیشتری انجام شود، کاربران تجربه بهتری بعد از ورود به وب سایت شما خواهند داشت. هنوز هم صفحاتی وجود دارند که از کیفیت و محتوای فوق‌العاده برخوردار هستند، اما سرعت بارگذاری آن‌ها پایین است.

این ابزار می‌تواند سرعت بارگذاری صفحه شما را در موبایل و دسکتاپ تجزیه و تحلیل کند. همچنین در پایان، نکاتی در رابطه با بهینه سازی سرعت صفحه به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. چند عامل کلی وجود دارد که سرعت بارگذاری صفحه شما را کاهش می‌دهد. برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه و رفع مشکلات فنی، می‌توانید از اقدامات زیر کمک بگیرید:

  • درخواست‌های HTTPرا کاهش دهید
  • سرعت بارگذاری صفحات را چندین بار بررسی کرده و مطمئن شوید که زمان پاسخ دهی سرور از ۲۰۰ میلی ثانیه کمتر باشد.
  • حافظه پنهان مرورگر را روی ۷ روز یا بیشتر تنظیم کنید
  • از تصاویری استفاده کنید که حجمی کمتر از ۱۰۰ کیلوبایت داشته باشند و در قالب (jpg، .png، .gif) باشند.
  1. انتخاب کلمه کلیدی

هنگام انتخاب کلمه کلیدی دقت بسیار زیادی داشته باشید. تعداد کلمات کلیدی باید کافی و مرتبط با متن شما باشد. بهتر است برای انتخاب کلمات کلیدی، سوالاتی که بیشتر کاربران امروز در گوگل جستجو می‌کنند را یادداشت کرده و از بین آن‌ها چند کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید.

  1. انتخاب عنوان وب سایت

هنگام انتخاب عنوان وب سایت عجله نکنید. با کمی جستجو می‌توانید عناوین جذابی را طراحی کنید. البته توجه داشته باشید که عنوان وب سایت باید دارای کلمه کلیدی باشد.

  1. استفاده از مشتقات کلمه کلیدی

یکی از نکات مهمی که می‌تواند به سئو داخلی و کیفیت محتوای وب سایت شما کمک کند، استفاده از مشتقات کلمه کلیدی است. برای انجام این کار کافی است مترادف کلمات کلیدی را نیز در محتوای وب سایت به کار ببرید. این یک انتخاب هوشمندانه است که باعث می‌شود رتبه بندی وب سایت شما افزایش یابد.

  1. استفاده از ویدئو و پادکست

محتوای وب سایت صرفاً شامل متن نیست. باید از نظر ظاهری نیز وب سایت خود را بهینه کنید. به عنوان مثال، از ویدیو یا پادکست صوتی برای افزایش کیفیت محتوای وب سایت خود کمک بگیرید.

برگرفته از مقالات زیر

سوالات متداول

آیا لینک دهی برای سئو داخلی خوب است؟

پیوندهای داخلی به گوگل کمک می کنند تا تمام صفحات سایت شما را پیدا، فهرست و درک کند. اگر از آنها به صورت صحیح استفاده کنید، پیوندهای داخلی می توانند اعتبار صفحه (همچنین به عنوان را به صفحات مهم ارسال کنند.

در ادامه به صورت کاملا کاربردی به ارائه لیست اصول و نکات سئو داخلی خواهیم پرداخت و نحوه اجرای هرکدام از این تکنیک ها را برای شما به صورت کامل شرح خواهم داد.

تعریف سئو داخلی چیست و چرا اهمیت دارد؟

به کلیه فعالیت هایی که در راستا سئو سایت درون وب سایت انجام می شود سئو داخلی گفته می شود. سئو داخلی به عنوان زیر ساخت بهینه سازی سایت مهمترین کاری است که قبل از انجام هر کاری می بایست در وب سایت انجام شود

لینک دهی داخلی چگونه تعریف می شود؟

لینک دهلی داخلی، یک پست یا یک صفحه را به دیگری متصل می کند. این را می توان با لینک دادن محتوای متنی یا تصویری به عنوان منبع انجام دهید. ایجاد لینک‌ها از طریق کلمات رایج‌ تر از استفاده از تصاویر است.

تفاوت بین بک لینک و لینک داخلی چیست؟

بک لینک ها لینک هایی از سایر وب سایت ها هستند که به سایت شما اشاره می کنند. لینک های داخلی لینک هایی هستند که از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر اشاره می کنند. هر دو دارای ارزش سئو هستند، اما بک لینک ها معمولا سخت تر هستند و بنابراین ارزشمندتر به حساب می آیند.

چه تعداد لینک داخلی برای سئو مناسب است؟

صفحه من باید چند لینک داخلی ورودی داشته باشد؟ برای اکثر وب‌سایت‌ها و برای بیشتر صفحات آن وب‌سایت‌ها، تعداد بهینه پیوندهایی که به محتوای شما اشاره می‌کنند باید حدود 20 باشد. مانند سایر موارد مرتبط با سئو، این تعداد بستگی به ابعاد سایت شما دارد.

کارکرد اصلی سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در سئو سایت تاثیر مستقیم داشته و مواردی از قبیل تغییر در محتوا و متا تگ ها را در بر می گیرد.

چند نوع سئو داخلی وجود دارد؟

سئو داخلی را می توان به طور کلی به سه دسته تقسیم کرد: محتوا، HTML و معماری وب سایت.

با ما وارد ارتباط شوید تا هر چه زودتر به شما پاسخ دهیم.

الا بنشینید و از صعود خود در نتایج گوگل لذت ببرید.

راستی می‌توانید در شرکت کنید و به صورت حرفه‌ای سئوکار شوید. در این دوره همه سرفصل‌های سئو از پایه تا پیشرفته آموزش داده می‌شود و دیگر نیازی به هیچ دوره و منبع دیگری نخواهید داشت.

اگر سوالی یا موضوعی مانده در کامنت‌ها بپرسید تا با هم گفتگو کنیم، نظرات شما برای ما بسیار ارزشمند است.

 

عناوین مطلب بستن
1 تکنیک‌های سئو داخلی سایت
دکمه بازگشت به بالا