مجله علمی و سلامت

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش شفاف و به نقل از IO، مدیر عامل این شرکت نوپا، Elianne Schutten، قصد دارد دریچه های قلبی عروقی قابل تعمیر را در اسرع وقت توسعه داده و به بازار عرضه کند.

ایجاد دریچه های قلب و عروق خونی خود ترمیم شونده یک داستان علمی تخیلی نیست، بلکه یک واقعیت است. با استفاده از فناوری “بازیابی طبیعی”، این روش روش جایگزین مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب یا مشکلات قلبی عروقی ارائه می دهد.

این شرکت نوپا که در محوطه دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) در هلند واقع شده است، می خواهد این نوآوری را در اسرع وقت با کمک محققان در ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا راه اندازی کند.

شاتون گفت: فناوری ما در سرتاسر جهان جدید نیست، اما از نظر استفاده بسیار متفاوت است. این فناوری بر پایه پلیمرهای ابرمولکولی است که پروفسور ژان ماری لن در سال 1987 جایزه نوبل را دریافت کرد. به طور خلاصه، این پلیمرها بدن بیمار را قادر می‌سازد تا وریدهای جدید یا دریچه‌های قلب را به طور طبیعی بازسازی کند. ما تاکنون در توسعه این فناوری موفق بوده ایم و می خواهیم اولین نفری باشیم که آن را به بازار عرضه می کند.

استارتاپ Xeltis از وام های صندوق ضمانت اروپا برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه های قلب و عروق خونی استفاده می کند.

شاتون می‌گوید: «ممکن است شبیه یک رمان علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن در واقع می‌تواند یک دریچه قلب یا یک ورید جدید بسازد. چیزی که به عنوان یک ایمپلنت مصنوعی شروع می شود، در نهایت به بافت خود بدن تبدیل می شود.

در آزمایشات بالینی، Xeltis آنچه را که به عنوان آمبولی ریه شناخته می شود، آزمایش کرد. این کار در کودکان مبتلا به نقایص مادرزادی قلبی که باعث نارسایی قلبی خاص و سندرم نوزاد آبی می شود، انجام شد.

Xeltis می‌گوید: «در این مورد، چون نوزاد اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند، خون دائماً به قلب باز می‌گردد. این کودکان معمولاً دریچه ای از مواد را از گاو می گیرند که مقرون به صرفه نیست و باعث انقباض دریچه می شود. سپس آن دریچه باید دوباره برداشته شود. به علاوه وقتی کودک بزرگ می شود وجود این دریچه مشکل دیگری ایجاد می کند.

دریچه قلب از بافت گاو با رشد یک فرد رشد نمی کند، اما اگر دریچه قلب پلیمری وجود داشته باشد، این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا