مجله عمومی

سازمان برنامه و بودجه پشتیبان آموزش عالی است

به گزارش پایگاه خبری کندوج،
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، یکی از دستورالعمل‌های جلسه رئیس برخی از دانشگاه‌های کشور بررسی بودجه دانشگاه و میزان تخصیص آن بود. حسن میرزا بزرگ افزود: با پیگیری های وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه 360 میلیارد تن تجهیزات و طرح توسعه دانشگاه ها پرداخت شد و تلاش برای تخصیص اعتبار ریالی مابقی بودجه در حال انجام است. . تصویب مجلس

میرزابزرگ با اشاره به افزایش هزینه های دانشگاه در حوزه تغذیه دانشجویی گفت: با پرداخت ماهانه واحدهای تغذیه بر اساس هزینه های جاری به دانشگاه ها موافقت کردیم.

مدیر سطح دانشگاه تاکید کرد: با مشکلات دانشگاه در تامین شرایط دستمزد به دلیل همسان سازی معلمان و افزایش دستمزد کارکنان آشنا هستیم و جلساتی منظم با وزیر علوم، فناوری و نوآوری داریم. این مسایل.

وی گفت: با دانش کافی و اطلاعات و آماری که از دانشگاه ها و دانشکده ها داشتیم، اعتبار مورد نیاز آموزش عالی را برآورد و به دولت ارائه کردیم و با تصویب آن بسیاری از مشکلات در سال آینده حل می شود. “

دکتر. علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز با اشاره به کاهش درآمدهای ویژه دانشگاه ها و همچنین افزایش هزینه های جاری، افزایش اعتبارات و تخصیص به موقع آنها را بسیار مهم دانست. و گفت: روند نزولی داشته است و انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آموزش عالی کشور در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند تا رشد مالی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی همسو با تورم حاکم باشد. در کشور.

وی با اشاره به رویکرد وزارت علوم به دوره جدید مدیریت برای حل مشکلات مالی دانشگاه ها، بر لزوم بهره مندی از تجربیات روسای دانشگاه ها و توجه به اقتصاد جدید آموزش عالی و توانمندسازی دانشگاه ها در امور مالی تاکید کرد. استقلال.

خطیبی افزود: با کسری بودجه و کاهش اعتبارات، دانشگاه ها و آموزشکده ها در راه اندازی خوابگاه و رستوران و راه اندازی یا تعمیر آزمایشگاه و کارگاه برای دانشجویان با مشکل مواجه شده اند، آموزش عالی توسعه یافته است، شاهد مشکلات فراوان دانشگاه هستیم.

دکتر. خدابخشی نایب رئیس کمیته برنامه ریزی و بودجه شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با توجه به لزوم افزایش درآمد پایدار و کاهش هزینه های عملیاتی و بهترین بستر، ساختار بودجه نیاز به اصلاح دارد و برای بررسی این اصلاحات باید اصلاح شود. استفاده از دانشمندان دانشگاهی است.”

وی افزود: راه های مختلفی برای افزایش درآمد پایدار از جمله ایجاد پایه های مالیاتی جدید وجود دارد، اما نگاه به ابعاد مختلف آنها نیازمند بحث و تبادل نظر بین کارشناسان و دانشمندان است و وزارت علوم در این زمینه بهترین تعالی را دارد. “

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا