مجله عمومیکسب و کار ایرانی

سامانه ردیابی خودرو و مدیریت ناوگان

در این مقاله قصد داریم شما همراهان عزیز را با مدیریت ناوگان و سامانه ردیابی خودرو آشنا کنیم و راه‌کارهایی را ارایه دهیم برای عزیزانی که در شرکت‌های متفاوت تعداد خودروهای زیادی دارند و می‌خواهند با استفاده از ردیاب به مدیریت آنها بپردازند.

در واقع تعداد زیاد خودروها در سازمان‌ها و ادارات منجر می‌شود که مدیریت آنها سخت شود. مخصوصا خودروهایی که در سازمان مسئولیت‌های بیشتری همانند حمل بار، رساندن اشخاص مهم به مناطق متفاوت، بازرسی و … دارند.

مدیریت خودروهای سازمانی برای مدیران بسیار مسیله مهمی است، در واقع مدیر خودروهای سازمانی شخصی است که به او مدیر ناوگان می‌گویند و برای مدیریت ناوگان سازمان نیاز به ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری دارد تا بتواند بهتر به مدیریت آنها بپردازد.

یکی از بهترین روش‌ها برای مدیریت ناوگان در سازمان‌ها و … استفاده از سامانه ردیابی خودرو است که به مدیران کمک می‌کند علاوه بر بررسی موقعیت مکانی خودرو به اطلاعات بیشتری در زمینه امنیتی و نظارتی خودرو برسند که در ادامه به صورت مفصل خدمت شما همراهان عزیز توضیح می‌دهیم.

تعریف مدیریت ناوگان

همانطور که گفته شد به طور کلی به سیستمی که تعداد زیادی وسیله نقلیه دارد که هرکدام از آنها مسئولیتی مهم دارند و باید تحت نظارت قرار گیرند ناوگانی گفته می‌شود که باید تحت مدیریت و نظارت قرار گیرد.

به سیستمی که برای مدیران شرایطی را فراهم می‌کند که نظارت و مدیریت دقیقی در این خصوص داشته باشد، مدیریت ناوگان گفته می‌شود.

سیستم مدیریت ناوگان شامل دو قسمت اصلی سخت افزار و نرم افزار می‌شود که سخت افزار همان ردیاب خودرو است و نرم افزار سامانه ردیابی خودرو یا اپلیکیشن ردیابی است که شرایط مدیریت و نظارت را برای شما فراهم می‌شود.

سخت افزار ردیابی

ردیاب خودرو یا وسایل نقلیه همان سخت افزار ردیابی است که وظیفه ردیابی و بررسی خودرو را در شرایط متفاوت دارد.

به طور مثال خودرو را در محیطی پارک می‌کنید و می‌خواهید از موقعیت مکانی آن مطلع شوید، در این زمان ردیاب خودرو اطلاعات دقیقی را از موقعیت و وضعیت ردیاب در اختیار شما قرار می‌دهد.

سخت افزار ردیابی علاوه بر موقعیت مکانی خودرو اطلاعات ارزشمند دیگری را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

اطلاعاتی شامل:

  • خاموش و روشن شدن خودرو
  • میزان خاموش بودن و روشن بودن خودرو
  • مسافت‌های پیموده شده خودرو با تعریف بازه زمانی
  • بررسی توقفات خودرو در طول روز
  • هشدار محدوده جغرافیایی یعنی اگر خودرو از محدوده تعریف شده مدیر ناوگان خارج شود یا وارد محدوده شود برای کاربر هشدار ارسال می‌شود
  • هشدار بکسل شدن خودرو
  • بررسی ولتاژ لحظه‌ای خودرو
  • هشدار کاردرجا خودرو
  • بررسی هشدار سرعت غیر مجاز خودرو
  • تعمیرات دوره‌ای خودرو

نرم افزار ردیابی | سامانه ردیابی خودرو

دیگر ابزار برای مدیریت صحیح ناوگان استفاده از سامانه ردیابی خودرو است.

سامانه ردیابی خودرو معمولا شامل یک وب سایت یا نرم افزار تحت وب است که تمامی اطلاعاتی که سخت افزار ردیابی قابلیت ارائه آن را دارد در قالب بهینه و کاربردی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سامانه ردیابی خودرو در واقع مکمل ردیاب خودرو است و در کنار هم دیگر به فروش رسیده می‌شود.

در کنار سامانه ردیاب خودرو، اپلیکیشن موبایل نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا کاربران دسترسی آسان و سریع‌تری به دستگاه داشته باشند.

بهترین روش برای مدیریت وسایل نقلیه سازمانی

بهترین روش برای مدیریت وسایل نقلیه سازمانی استفاده از همین ردیاب خودرو است که اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ردیاب خودرو در مدل‌های متفاوتی در بازار موجود است که با توجه به نیاز کاربر باید بهترین را انتخاب کند.

ردیاب‌ها در مدل‌های سیمی، آهنربایی و دیاگی موجود هستند و هر کدام به روشی متفاوت کار ردیابی و ارسال اطلاعات را انجام می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا