مجله فرهنگ

سریال‌های نوروز با مخاطب چند چند بودند؟

در نوروز ، هنگامی که مردم به ماندن در خانه ترغیب می شدند ، تلویزیون چهار سریال را برای نمایش انتخاب کرد ، دو سریال در کمیک. ژانری که تجربه نشان داده در صورت تولید صحیح در جذب مخاطب بیش از هر موضوع دیگری موفق خواهد بود.

طی روزهای اخیر ، مرکز تحقیقات صدا و سیما نتایج نظرسنجی از برنامه های صدا و سیمای نوروز و همچنین سال برنامه 1999 را اعلام کرد که البته در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت.

اما فارغ از احکام نتایج این نظرسنجی ، کندوج پس از صحبت با یک داور ، طبق معمول به سراغ مخاطبان رفت تا نظرشان را درباره برنامه های نوروزی سیما جویا شوند.

در این نظرسنجی ، بیشتر بینندگان سریال “ظهر خ” را بهترین و شادترین سریال تلویزیونی دانستند و گفتند که می خواهند در ایام نوروز سریال هایی با فضای شاد و طنز را در تلویزیون ببینند.

در ایام نوروز 1400 ، چهار سریال از تلویزیون پخش شد. شبکه یک در فصل سوم سریال کمدی “نون خ” پخش شد و شبکه دو سریال سال نو خود را با نمایش یک درام عاشقانه به نام “همبازی” آغاز کرد. برخلاف اعلام قبلی که شبکه 3 سریال کمدی “بوتیمار” را با بازی مرجانه گلچین و حمید لولایی ارائه می دهد ، فصل دوم سریال جاسوسی امنیتی “گاندو” پخش شد که حاشیه های زیادی نیز داشت. کانال پنج سیما نیز نمایش کمدی “نوروز رنگارنگ” را با داستانی از خانواده مشهدی در دهه شصت نشان داد.

در زیر نظر تعدادی از بینندگان درباره عملکرد تلویزیون در نوروز 1400 را می خوانید که در مصاحبه با کندوج بیان شده است:

یک خانم خانه دار جوان از تهران می گوید که در میان برنامه های تلویزیونی نوروزی ، او و خانواده اش فقط “نون خ 3” را تماشا کرده اند.

وی در ادامه درباره فصل سوم “راهبه خ” گفت: “چون این سریال کمدی است ، این روزها که غم و اندوه زیادی وجود دارد به خوبی مناسب است و لحظات خوشی را برای آنها به ارمغان می آورد.

یک شهروند شمال کشور در اظهار نظری مشابه می گوید که در زمان نوروز فقط سریال “نون خ” را دیده که به نظر او یک سریال کمدی خوب و سرگرم کننده است.

کارمند کرجی در پاسخ به این سوال که کدام برنامه های تلویزیونی و نمایش های نوروزی را تماشا کرده است؟ وی می گوید: سریال “نون خ” را دیدم و فکر می کنم خوب و لذت بخش بود.

او همچنین می گوید که برنامه “مسابقه ایران” از شبکه یک سیما را دنبال کرده است و این برنامه خوبی بود.

شهروند کرمانی فقط سریال “نون خ” را تماشا کرده است و در پاسخ چرا علاقه مند به تماشای این سریال است؟ وی می گوید: چون این سریال طنز است و لهجه شیرین کردی دارد و ترانه های محلی در اواسط سریال پخش می شود.

شماره سریال Nun Kh 3

یکی از دانشجویان مشهدی درباره سریال های تلویزیونی نوروز می گوید: دو قسمت جدید “پایتخت 6” و “نوروز رنگارنگ” را تماشا کردم. من پیش از این خارها را در سریال های دیگر نوروزی دیده بودم و چون آنها را جذاب نمی دیدم ، آنها را تماشا نمی کردم.

وی می افزاید: سریال “نوروز رنگارنگ” را خیلی دوست دارم؛ شاید چون من مشهدی هستم و این سریال در مورد خانواده مشهدی است ، من با او همذات پنداری کردم و او برایم جالب بود.

یک تبعه قزوینی که ادعا می کرد به سریال “نون خ 3” نزدیک است و 70٪ از آن راضی است ، گفت: “بقیه سریال ها را ندیده ام و نمی توانم آنها را مقایسه یا نقد کنم.

وی همچنین به مجموعه ای از مجموعه “دوستت دارم” در شبکه بهداشت اشاره کرد که در دنیای آنلاین توزیع شده و در این مجموعه در مورد چرخه قاعدگی زنان بحث کرد ، این اقدام شروع خوبی برای پرداختن به مسائل است مانند قبل دلیل این موضوع تابو بود ، او می گوید

یک دختر 16 ساله همچنین می گوید که سریال “نون خ 3” را دوست داشت و سریال “گاندو” را دنبال نکرد زیرا مضمون پلیسی و سیاسی داشت. زیرا او معتقد است که نوروز باید با جو و شادی نوروزی محتوای تلویزیونی را پخش کند.

وی می گوید: “در طول سال ، بیشتر برنامه های تلویزیونی غم انگیز هستند و حداقل در تعطیلات در عید نباید چنین باشد.”

این نوجوان همچنین سریال “هم بازی” نمایش داده شده در شبکه دو سیما را سریالی سرد توصیف می کند که متناسب با نوروز نبود ، اما در عین حال می افزاید: مسئله مطرح شده در این مجموعه تصمیم بزرگان خانواده است. با ازدواج جوانان ، که انجام آن صحیح نیست ، مسئله مهمی است که به این ترتیب مطرح شد.

سریال های تلویزیونی نوروزی

نوجوان دیگری از کرج قسمت های جدید “پایتخت” را ضعیف توصیف کرد و معتقد است “پایتخت” قبلی بهتر بود. او همچنین نوروز «نون خ» را تماشا کرد و از آن راضی بود.

خانم خانه دار خراسانی نیز اظهار داشت که سریال “نوروز رنگارنگ” را بسیار دوست داشته و آن را به همراه خانواده تماشا کرده است.

وی در ادامه اظهار نظرهای خود درباره سریال های نوروزی در شبکه تهران می گوید: گویش مشهدی بازیگران این سریال برای او بسیار جالب بوده است.

نوروز رنگارنگ

یک کارمند تهران به وضوح اظهار داشت که در نوروز هیچ یک از برنامه های تلویزیونی و برنامه های تلویزیونی را تماشا نکرده و تفریح ​​را با دنیای آنلاین و شبکه های اجتماعی ترجیح داده است.

بینندگان تلویزیون کرمانی “نون خ 3” را به عنوان سریال مورد علاقه خود در نوروز معرفی می کنند و از قسمت های جدید سریال “پایتخت” انتقاد می کنند که مضحک است. او همچنین ادعا می کند که مسابقه تلویزیونی “پنج ستاره” را تماشا کرده است.

بینندگان خراسان جنوبی در مورد مجموعه تلویزیونی نوروز می گویند: چند قسمت از “ظهر خ 3” را دیدم و فکر می کنم این سریال خوبی است. من سریال “گاندو” را ندیدم اما اطرافیانم آن را دیده بودند و دوست داشتند.

سریال نوروزی گاندو 2

وی گفت: “من همچنین بخشی از” پایتخت “را دیدم و فکر می کنم قبلاً جالبتر بوده و اکنون به بی فایده و پوچی تبدیل شده است. «پایتخت ها» قبلی از محتوای بهتری برخوردار بودند و حتی تکرارهای آنها را هم دیدیم ، اما تعجب من این بود که امسال فیلمنامه سریال بسیار ضعیف بود.

یکی دیگر از اهالی قزوین می گوید: من هیچ کدام از برنامه های تلویزیونی و نمایش های نوروزی را دوست نداشتم و فکر نمی کنم هیچ کدام خوب باشند. من تازه داشتم سریال “نون خخ” رو می دیدم که عالی نبود و فقط از بقیه بهتر بود. تصاویر تلویزیونی نیز بسیار ضعیف انتخاب شده اند.

یک جوان 17 ساله از استان البرز که گفت “گاندو” سریال خوبی است اما برای پخش در روزهای عید مناسب نیست ، می گوید: “مردم می خواهند در ایام عید یک سریال شادتر ببینند اما چون” گاندو “را دیده بودیم “قبلا و ما می دانستیم که این سریال خوبی است. “بله ، ما او را دنبال کردیم. به نظر من سریال “هم بازی” که از شبکه 2 پخش شد ، بحث خوبی داشت و به دغدغه های جوانان می پرداخت اما اگر نوروز پخش نمی شد بهتر بود. اگر سریال های شادتری به نمایش در می آمد بهتر بود. به خصوص اینکه مردم به دلیل تاج بیشتر در خانه هستند. سریال “نون خ” سریال شاد و خوبی بود. “نوروز رنگارنگ” هم شاد و خنده دار بود اما به درد همه نمی خورد زیرا از برخی اصطلاحات مشهدی استفاده می کرد که فقط مشهدی ها خودشان می فهمند و چون مادرم مشهدی است و برای ما توضیح داد ، برای ما جالب بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا