مجله عمومی

سفر هنوز پرخطر است – کندوج

سفر با معرفی انواع جدید منجر به اپیدمی می شود. وقتی با یک نوع جدید روبرو می شویم ، به این معنی است که میزبان شرایط جدیدی برای ویروس دارد و این میزبان جدید با وجود واکسیناسیون ، احتمال عفونت ویروس را افزایش می دهد. همه اینها آثار زیانبار سفر است.

به گزارش کندوج ، این روزنامه ایران وی نوشت: “با گذراندن پنجمین قله همه استانهای کشور در کرونا ، تعداد شهرهای قرمز از 29 به 16 کاهش یافت ، تعداد موارد و مرگ و میر در ماه اکتبر اندکی کاهش یافت و در عوض توسعه واردات و واکسن افزایش یافت. شواهد و اظهارات کارشناسان نشان می دهد که بسیاری از استانها از تاج پنجم کرونا فراتر رفته اند و در شرایط کنونی ، کمتر از 20 شهر در معرض خطر بالای ایالت های کرونا قرار دارند و تعداد استان های سرخ در مقایسه با ماه های آگوست و سپتامبر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. کاهش فاصله بین موج پنجم و ششم بسیار جدی است. تعطیلی های اخیر زنگ خطر و مرگ و میر را به همراه داشته است.

متخصصان مراقبت های بهداشتی تأکید می کنند که علیرغم فرایند واکسیناسیون سریعتر ، اگر این فرایند نادیده گرفته شود ، احتمال تشکیل درجه ششم و افزایش بیماری و مرگ و میر در بیماران مبتلا به بیماری کووید -19 دور از انتظار نیست. اگرچه گفته می شود واردات واکسن در هفته های اخیر افزایش یافته است ، اما تقریباً 1.5 میلیون ایرانی روزانه واکسن تاج دریافت می کنند ، ترس از موج پنجم فروکش نکرده است و برخی از کارشناسان هشدار می دهند که اگر مردم از ماسک ، تجمع ، مسافرت و سفر استفاده نکنند. از تعطیلات آینده اجتناب نکنید. زنجیره انتقال ویروس در مناطق مختلف کشور به زودی به یک مشکل تبدیل خواهد شد.

مسعود یونسیان ، اپیدمیولوژیست می گوید: “اگر جمعیت واکسینه شده به 60 درصد برسد [کل جمعیت] اگر نه ، باید نگران موج ششم تاج باشیم. او معتقد است که بهترین راه مقابله با ویروس تشخیص زودهنگام بیماران است. به همین دلیل است که نظارت و واکسیناسیون یکی از مهمترین مسائلی است که ما باید به آن بپردازیم. همانطور که وزیر بهداشت وعده داده بود ، در ماه نوامبر ، همه افراد بالای 18 سال هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت می کنند ، بنابراین ما باید واکسیناسیون را برای کاهش مرگ انجام دهیم ، نه برای کاهش بروز بیماری کرون. شدت عفونت منجر به بستری شدن می شود که باید کاهش یابد. سویه دلتا اثر واکسن را تا 10 درصد کاهش می دهد ، اما واکسن میزان مرگ و میر هنگام تزریق را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این روزها ، اگرچه وضعیت کرونا کمی آرام به نظر می رسد ، اما تعطیلات آتی و افزایش سفر به استانهای شمالی باعث نگرانی در روزهای اخیر شده است. روسای دانشگاه های علوم پزشکی می گویند که کاهش آمار در استان های شمالی بسیار حساس است و همه بی توجهی ها می تواند ما را به سطح ششم برساند. عکسهای منتشر شده در دریای خزر در شبکه های اجتماعی موجی از مسافران را نشان می دهد که هفته گذشته برای تعطیلات به مناطق شمالی رفته اند. این مورد البته با توجه به افزایش ناگهانی تعداد بیماران ، واکنش روسای دانشگاه های علوم پزشکی در مناطق مازندران و گیلان را برانگیخت.

انتقال گونه های جدید ویروس با افزایش مهاجرت

حمید سوری ، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید -19 در پاسخ به این سال که آیا کاهش شهرهای قرمز با افزایش نرخ واکسیناسیون ارتباط مستقیم دارد یا خیر ، گفت: “یکی از م waysثرترین راهها برای کاهش زنجیره انتقال ویروس واکسیناسیون است.” به همین دلیل است که همه کشورهای جهان سعی می کنند تا حد ممکن پوشش واکسیناسیون را افزایش دهند. البته ، این بدان معناست که افزایش دانش واکسیناسیون به معنای کنار گذاشتن اقدامات کاهش و پیروی از کتابها نیست.

سوری می افزاید: از سوی دیگر بین میزان واکسیناسیون و دستیابی به امنیت مشترک در کشور ما فاصله زیادی وجود دارد. این بدان معناست که اگرچه واکسیناسیون سرنگ افزایش یافته است ، ما هنوز از دستیابی به امنیت مشترک که حداقل 80 of افراد باید واکسینه شوند ، فاصله داریم. نکته بعدی این است که حتی اگر به این مرحله از واکسیناسیون برسیم ، ویروس سعی می کند ژنومی ایجاد کند تا بقای خود را تضمین کند. در نتیجه ، ظهور گونه های جدید ویروس در حال افزایش است. در شرایط فعلی ، ما باید مراقب انواع جدید باشیم تا از اثربخشی واکسن ها کاسته نشود و باعث شیوع بیماری نشود.

رئیس کمیته اپیدمی ملی کووید -19 گفت: “به طور معمول ، سیستم ایمنی بدن در طول سفر ضعیف می شود ، زیرا شیوه زندگی عادی را مختل می کند و شانس ابتلا به آن را افزایش می دهد.” در عین حال ، ما هنوز نمی دانیم چند درصد از افرادی که واکسینه شده اند ، یعنی. ما هنوز کنترل اپیدمی را شناسایی نکرده ایم. این بدان معناست که تعداد زیادی از افرادی که سفر کرده اند شانس بالایی برای آلوده شدن دیگران دارند.

سوری می گوید: “البته واکسن می تواند از شدت بیماری و مرگ جلوگیری کند ، اما این بدان معنا نیست که خطر مرگ و بستری شدن در بیمارستان را به صفر می رساند.” به طور خاص ، افرادی که از این بیماری در حال حرکت رنج می برند ، عمدتاً کسانی هستند که ممکن است به صورت گروهی مانند اتومبیل یا قطار و هواپیما سفر کنند. اگرچه انواع ویروس در شهرهای مختلف یکسان نیست. اگرچه یک نوع غالب در سرزمین دلتا وجود دارد ، اما ما آن را در شمال کشور نمی شناسیم ، آیا نوع دیگری داریم یا نه؟ از آنجا که ما یک سیستم رتبه بندی ویروسی فعال نداریم ، نمی دانیم انواع گسترش در جامعه چیست.

به گفته وی ، سفر با معرفی انواع جدید منجر به اپیدمی می شود. هنگامی که با یک نوع جدید روبرو می شویم ، میزبان شرایط جدیدی برای ویروس دارد و این میزبان جدید با وجود واکسیناسیون ، احتمال عفونت ویروس را افزایش می دهد. همه اینها آثار زیانبار سفر است.

در نهایت ، سوری توصیه می کند که بازگشت به زندگی عادی بسیار ضروری و مطلوب است و باید در اسرع وقت انجام شود ، اما برای برآوردن این شرایط به چند هفته زمان نیاز داریم تا واکسیناسیون را افزایش دهیم ، مدیریت اپیدمی را تقویت کنیم ، به ویژه قرنطینه و بیماری. بنابراین مردم خود را در معرض رنج و درد قرار نمی دهند. طبیعی است که انواع جدیدی از واکسن را به عنوان یک بیماری جدید دریافت کرده و خطر همه گیری را افزایش دهید. “مردم باید صبور باشند تا بتوانیم کنترل اپیدمی را هوشمندتر کنیم و بدانیم کسانی که سفر می کنند باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده و کتابها را رعایت کرده باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا