مجله بانوان

سقط جنین با افزایش خطر مرگ زودهنگام مرتبط است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ساینس هر روزارتباط بین سقط جنین و مرگ زودرس ، به ویژه در زنان در سنین اولیه سقط جنین سقط جنین یا سقط مکرر بسیار جدی بود و بنابراین محققان سقط جنین معتقدند که می توانند این کار را انجام دهند. آرم خطر اصلی سلامتی در آینده زنان.

با خودتان سقط کنید خودی این یکی از رایج ترین عوارض جانبی بارداری است و تقریباً 12-24٪ از حاملگی های شناخته شده را درگیر می کند.

شواهد مهم نشان می دهد که زنان با سابقه سقط در معرض خطر افزایش فشار خون ، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 هستند ، اما شواهد اندکی در مورد ارتباط سقط جنین با خطر مرگ زودرس وجود دارد.

نتایج این مطالعه ساخته شده بر پایه ی 101،681 زن در ایالات متحده زندگی می کردند. سن زنان در شروع این مطالعه در گروه سنی 25 تا 42 سال بود و بارداری و سلامتی به مدت 24 سال بین سال های 1993 و 2017 کنترل شد.

زنان هر دو سال یک بار ، آنها یک پرسشنامه درباره بارداری و عوارض آن پر کردند نشات گرفته از این و عوامل زندگی مورد سال قرار گرفتند.

محققان دریافتند در میان این شرکت کنندگان ، 25.6٪ ​​(26.1021) حداقل یک بار سقط جنین داشته اند.

در پیگیری 24 ساله ، 2936 مرگ زودرس در میان زنان رخ داده است ، از جمله 1334 مرگ نشات گرفته از سرطان و 269 مرگ نشات گرفته از بیماری قلب و عروقی.

محققان پس از بررسی سایر عوامل احتمالی و بهبود ویژگی های رژیم غذایی و سبک زندگی ، به این نتیجه رسیدند زنان چه کسانی 19٪ بیشتر از سقط جنین سقط کرده اند سقط جنین آنها با احتمال مرگ نابهنگام روبرو نبودند.

این ارتباط به دلیل سقط مکرر و سقط جنین در مراحل اولیه باروری زنان بیشتر بود.

محققان بر این باورند که برای تعیین این مسئله نیاز به تحقیقات بیشتری است سقط جنین خودش به خودی این چه ارتباطی با سلامتی طولانی مدت زنان و سیستم زمینه ای این روابط دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا