مجله عمومی

سلب صلاحیت ۲۷معدن /۲۹ معدن راکد از ابتدای سال جاری فعال شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، فریدون همتی شنبه شب در جلسه شورای معدن اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت و پتانسیل معدن شهر بشاگرد و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته با کاوش خصوصی در سهران و بیخ در شهر بشاگرد ، بیش از 100000 تن حرا کشف شده است. پروانه های مربوطه در مرحله صدور است.

وی افزود: ما در تلاش هستیم زیرساخت های لازم را از طریق دولت و با مشورت ایمیدرو از جمله ایجاد و بهسازی جاده دسترسی و احداث شبکه برق برای شروع عملیات استخراج در سهران و بخش کهنو فراهم کنیم. „

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این دو معدن بزرگ می توانند تحول خوبی در بشاگرد و شرق استان ایجاد کنند ، گفت: طبق سیاست منطقه ، توسعه مناطق محروم همیشه در اولویت پروژه های سرمایه گذاری است. مین های زمینی و کارهای خاکی در خط مقدم برنامه های توسعه قرار دارند.

همتی افزود: براساس مجوزهای تحقیقاتی صادر شده در سالهای اخیر در شهر بشاگرد ، ذخایر مطلوبی در زمینه ذخایر فلزی به ویژه سنگ معدن منگنز تعریف شده است که با فعال سازی این معادن و ایجاد صنایع در جریان ، شرایط ایجاد می شود برای اشتغال پایدار “استفاده از توانمندی های نیروهای بومی منطقه و توسعه این شهر که باید با جدیت در برنامه های سال آینده دنبال شود.

رئیس کمیته معدن هرمزگان با اشاره به سیاست کلی این سیستم برای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی ، از توافق انجام عملیات اکتشافی در منطقه 1800 هکتار بلوک آباده جازموریان در 3 منطقه از پارک های حاجی آباد و افزود: 90 درصد این سایت معدنی غنی در استان هرمزگان واقع شده و 10 درصد آن در استان کرمان واقع شده و دارای ظرفیت ضرب در مقایسه با معدن گل گهر سیرجان است که طی 9 ماه مورد کاوش قرار می گیرد و در سال 1401 عملیات بهره برداری و فرآوری در این سایت استخراج آغاز می شود.

وی ادامه داد: در اکتشاف ، تولید ، بهره برداری و فرآوری این منطقه معدنی از پتانسیل فعلی منطقه استفاده می شود و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار ، سرمایه گذار پروژه تعهداتی را در زمینه مسئولیت اجتماعی اعلام می کند. برای تعیین رونق معیشت و توسعه جمعیت در قسمت شمالی هرمزگان و حاجی آباد آماده شده است.

استاندار هرمزگان همچنین از رد صلاحیت 27 نفر از دارندگان پروانه اکتشاف و بهره برداری که در ماده 20 قانون معدن بحث شده است ، خبر داد و گفت: این معادن طی مراحل حراج به سرمایه گذاران جدید تحویل داده می شوند.

وی افزود: از ابتدای امسال 29 معدن راکد فعال شده است که با آزادسازی معادن راکد فرصت های خوبی برای اشتغال و سرمایه گذاری فراهم می شود.

همتی گفت: طی دو سال آینده با استفاده از مناطق معدنی ذکر شده در هرمزگان ، این استان به عنوان یکی از استان های برجسته و شاخص مواد معدنی کشور شناخته می شود.

این جلسه همچنین شامل پیشنهادهای استاندار هرمزگان ، دبیرکل شورای هماهنگی توانبخشی ، فعال سازی و توسعه معادن و برخی از شرکت کنندگان در مورد چگونگی فعال سازی استخراج خاک سرخ هرمز بود. به جلسه بعدی شورای منطقه موکول شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا