مجله علمی و سلامت

شرایط خطرناک کرونا و جزییات تعطیلی سراسری ۱۰ روزه از فردا

علی رغم هشدارهای وزارت بهداشت در مورد لزوم محدودیت سفر در نوروز و رعایت استانداردهای دوگانه ، اما با وجود یک وضعیت عروق کرونا ویروس طبیعی در کشور ، بروز بیماری دوباره افزایش یافته و تاج چهارم به سرعت در داخل کشور افزایش می یابد. بر این اساس ، راه حل 10 روزه تعطیلی ملی برنامه اکنون بازگشته است.

به گزارش کندوج ، قبل از شروع سال جدید ، هشدارهای مکرر در مورد سفر و نظارت بر تماس های بهداشتی وجود داشت ، اما متأسفانه برخی ، صرف نظر از وضعیت کرونا ، تصمیم به سفر گرفتند و حتی زحمت رعایت قوانین بهداشتی را نداشتند. عمق فاجعه این است که به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در کندوج ، در تعطیلات نوروز ، 15000 تاج مثبت ، که از آلودگی خود مطلع بودند ، نیز حمل و سفر می کردند. در همین زمان ، این روزها میانگین رعایت قوانین بهداشتی در کشور به 55 درصد کاهش یافته است. این مورد با خطر موج چهارم در کشور و سرخی تمام مراکز منطقه ای کشور همراه بود.

نقشه آتشین کشور و یک تاج سریع

بر این اساس اکنون 257 شهر در ایالت قرمز کرونا قرار دارند و این نقشه برای کرونا آتشین است. بروز این بیماری نیز به سرعت در کشور در حال افزایش است و متأسفانه تعداد بیماران حاد نیز در این موج افزایش یافته است. از طرف دیگر ، به نظر می رسد نگرانی های وزارت بهداشت تحقق یافته است. زیرا گفته می شود که مورد اصلی بیماری در کشور تاج جهش انگلیسی بوده است. همانطور که دکتر سیما سادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ، اظهار داشت که شیوع ویروس جهش یافته انگلیس به سرعت در سراسر کشور در حال افزایش است و شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب و بستری شدن در بیمارستان ها و کلینیک ها بسیار شدیدتر از موارد دیگر است. شکست این سومین است.

وی گفت: “ما در جنگ كامل با Covid-19 هستیم و مطمئناً در روزهای آینده شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری خواهیم بود.”

پیش بینی هفته های مردن

بسیاری از کارشناسان نسبت به افزایش مرگ و میر و حتی 500 مورد مرگ بر اثر بیماری عروق کرونا ویروس قلب هشدار داده اند. همانطور که دکتر پیام طبرسی ، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به تازگی به کندوج گفته است که بیماری عروق کرونا ویروس قلب در کشور طی دو تا سه هفته آینده افزایش می یابد و ما حتی به 400 تا 500 مرگ خواهیم رسید. اما بحث این است که ما باید اقدامی انجام دهیم تا تلفات از 1000 مرگ در روز بیشتر نشود. در شرایط فعلی باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا مرگ ما به چهار رقم نرسد. زیرا این ویروس نوعی ویروس جهش یافته انگلیسی است. این ویروس افراد زیادی را در هر خانواده آلوده و هر فرد می تواند هفت تا هشت نفر را آلوده کند. با افزایش تعداد ، میزان مرگ و میر نیز افزایش می یابد. در این ویروس شدت بیماری حتی بیشتر است.

پیشنهاد بستن مناطق قرمز در کرونا

به گزارش کندوج ، با افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب و مرگ و میر ، پیشنهاداتی برای تعطیلی شهرهای قرمز و البته استان تهران برای کنترل بیماری ارائه شد. همانطور که دکتر علیرضا زالی ، رئیس عملیات ضد فساد کرونا در تهران ، اخیراً گفت: “شرایط و افزایش تعداد بیماران به گونه ای است که به نظر نمی رسد محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع بیماری کافی باشد. . “بر این اساس ، پیشنهاد ویژه ما فرضیه Lockdown یا بسته شدن ما در دو هفته آخر ماه نوامبر در تهران و برخی استانها است. به نظر می رسد حداقل در تهران راهی غیر از مسیر لاكدن برای كنترل این بیماری وجود ندارد و همزمان باید واكسن برای گروه های خطر و جامعه پزشكی انجام شود. به نظر می رسد تسریع در واکسیناسیون در مراکز تهران و استان در اولویت است.

اطلاعات مربوط به مشاغل ، محدودیت های ترافیکی و تحصیلی در شهرهای قرمز و نارنجی

با توجه به شدت و رشد سریع بیماری در کشور ، سخنگوی دفتر مرکزی کرونا اکنون اعلام کرده است که از روز شنبه تعطیلات 10 روزه را در کشور تجربه خواهیم کرد.. دکتر علیرضا رییسی جزئیات محدودیت ها و تعطیلی مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی را شرح داده است: به طور کلی ، محدودیت های ما در شهرهای سرخ در چندین منطقه محدود است. اول ، در زمینه کار در شهرهای قرمز فقط یک گروه می تواند کار کند و گروه های دو ، سه و چهار حق کار ندارند. مشاغل گروه I فقط مشاغلی هستند که برای تأمین نیازهای افراد مانند سوپرمارکت ها ، داروخانه ها ، کلینیک ها ، فروشگاه های زنجیره ای ، بیمارستان ها ، تعمیرگاه ها و … ضروری هستند و سایر مشاغل باید بسته شوند.

وی می افزاید: در زمینه مشاغل گروه نارنجی مشاغل گروه های یک و دو نیز می توانند کار کنند اما مشاغل گروه های سه و چهار نمی توانند کار کنند.

رئیس جمهور ادامه می دهد: ما در حال حاضر 257 شهر سرخ داریم و در منطقه ترافیک در این شهرها ، هر دو پلاک بومی حق ترک شهر قرمز و رفتن به شهر دیگری را ندارند و پلاک های خارج از بومی ها حق ورود ندارند شهرهای قرمز و نارنجی. در زمینه فعالیتهای آموزشی ، کلیه فعالیتهای آموزشی تعطیل است و تقریباً تقریباً می تواند فعالیت کند. همین امر در مورد فعالیتهای فرهنگی و سینماها ، تئاترها و … صدق می کند. باید ببندد

کرونا 10 روز تعطیل از شنبه

وی تأکید می کند: مطمئناً رستوران ها نمی توانند مهمان نواز باشند و مجبور به کار در فضای باز هستند. زیرا انتقال بیماری می تواند از این فضاها رخ دهد. به طور کلی تصمیم گرفته شد که از روز شنبه به مدت 10 روز تعطیلات ملی داشته باشد و سپس وضعیت بیماری مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد و در صورت لزوم این تعطیلات قابل تکرار است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا