مجله فرهنگ

شرح دعای روز بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان+صوت

نماز روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان می گوید: “خدایا که گناهان گناهکاران را برطرف می کند. به این دعا در مورد ما پاسخ دهید. عقبه یعنی شما از یک شرکت خریداری رابطه جنسی کرده اید ، و پس از مدتی می خواهید آن را پس بدهید و این قصد او برای برگرداندن آن است. به این آکوا خوانده می شود و ما می گوییم خدایا گناهان ما را ببخش و به ما رحم کن بدون رحمت. ”

به نام خدا

“خدایا ، مرا بخاطر آنچه اشتباه کردم و به خاطر آنچه مرتکب اشتباه شده ام و به خاطر آنچه مرتکب اشتباه شده ام ، ببخش. من به حقیقت موضوع یا کار کسانی که ایمان آورده ام ایمان دارم.”

“خدایا ، گناهان من را در این ماه ببخش و مرا از کاستی های آن پاک کن و قلبم را در قلب های فقیر ، چشم نابینای گناهان گناهکاران امتحان کن.”

به گزارش کندوج ، آیت الله مجتهد تهرانی در اظهارنظر خود در مورد “خداوند من گناهانم را ببخش” می گوید: در این دعا از خدا می خواهیم که ما را از گناهان ما پاک کند. اگر به مهمانی برویم خودمان را شستشو و تمیز خواهیم کرد ، اکنون در ماه رمضان میهمان خدا هستیم. آیا ما خود و قلب خود را از گناه پاک کرده ایم؟

وی می افزاید: “ماه رمضان ماه است که شما به عید خدا دعوت می شوید و رفتن به مهمانی ، چندین رویداد مقدماتی از جمله لباس های شسته شده دارد. اما در ماه رمضان ، هیچ کس به فکر نظافت نیست.

چگونه انسان از گناهان پاک می شود

این معلم اخلاقی ادامه می دهد: ما باید خود را بشویم تا شایسته حضور در ضیافت خدا باشیم ، بنابراین اگر می خواهید در ماه رمضان از روزه استفاده کنید باید گناه شستشو را پیدا کنید.

این مجتهد و دانشمند الهی در ادامه سخنان خود می گوید: برای اینكه از خدا بخواهیم ما را پاك كند ، باید در نیمه شب بیدار شویم و مثل كودكان اشک ریختیم و گریه كنیم ، و چون خدا رحمت است ، ما را می آمرزد.

وی در ادامه به تشریح موارد فوق می پردازد: مضرات شامل تهمت ، غیبت ، دروغگویی ، ریاکاری ، استکبار ، حسادت است و دانستن اینکه اگر به ما تعلیم داده شود به خاطر اعمال ما پاداش کامل نمی گیریم.

این اخلاق بزرگ ، در پی توصیف دعا در روز بیست و سوم ، با توضیح موارد فوق ، “و تجدید نظر قلب در قالب ضبط قرآن” می گوید: خدایا ، قلب من را امتحان کن تا با فداکاری خدادادی مطابقت داشته باشد. آنهایی که قدردان قلب هستند ، قلب بهتر و با ارزش تر از فداکاری در زبان هستند. بعضی اوقات زبانهای ما ترس از خدا را تشخیص می دهد ، اما در قلب ما هیچ ترسی از خدا وجود ندارد.

وی ادامه داد: در دین ، ​​چراغ قرمز به معنای حرام و چراغ سبز به معنای قانونی است. حالا خدا می ترسد که کسی پشت چراغ قرمز بایستد و حرکت کند وقتی نور چراغ سبز شود. البته نباید از ترس جریمه چراغ قرمز را پشت سر بگذاریم ، بلکه نباید برای رعایت قانون از آن عبور کنیم زیرا این دو دارای ارزش های مختلفی هستند.

آیت الله مجتهد تهرانی در اظهار نظر خود در مورد “یا روایت آثار موذین” می گوید: به این دعا درباره ما پاسخ دهید ، آقالا یعنی شما از یک شرکت خرید جنسی کرده اید و بعد از مدتی می خواهید آن را پس بدهید ، و او به فکر گرفتن آن است. دوباره به این آکوا خوانده می شود و ما می گوییم خدایا گناهان ما را ببخش و به ما رحم کن بدون رحمت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا