مجله فرهنگ

شرح دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان+صوت

دعای پانزدهم روز ماه مبارک رمضان می گوید: “ارائه و تحویل مانند کشتی ای است که از طریق آن انسان لذت خدا را جمع می کند و غرور مانند کشتی خالی است که در آن چیزی جز غرور و تکبر نخواهد بود.”

به نام خدا مهربان ، دلسوز

“خدایا ، اطاعت فروتن و پرهیزگار را در برابر زمینه عدالت یا بدبختی با مؤمنان به من عطا کن.

“پروردگارا خدا امروز به من فرمانبرداری از بندگان فروتن و فروتن خود را بده و توصیف نخستین افراد فروتن و خداپرست را با حق خودشان برای امنیت ، امنیت دلهای کسانی که می ترسند به من بده.” »

به گزارش کندوج ، توضیحات اولیه این دعا به آیت الله مجاهدین تهران می گوید: “خدایا ، ما را به طاعت پرهیزگاران بسپار.” غرور متناقض است ، بنابراین آنچه در خطوط استکبار است برعکس آنچه در فروتنی است.

وی برای روشن شدن این موضوع ، به سخنان امام علی (ع) در مورد استکبار اشاره می کند و تأکید می کند: حضرت گفت. “مراقب باشید ، زانار ، زانار ، از رهبران و بزرگان خود که اصیل هستند پیروی و پیروی کنید. و آنها خود را برتر از خود می دانند ، و نادرستی را به خدا نسبت می دهند ، و نعمتهای وسیع خداوند را انکار می کنند تا در برابر خواست خدا بجنگند و نعمت های او را نادیده می گیرند. آنها اساس جهل و ستون های وسوسه هستند. آنها غرور جهل هستند. »

این استاد اخلاق ادامه دارد. امام علی (ع) در بخش دیگری نیز فرمود: “غرور و خودخواهی چیزی است که به قلب انسانهای استکبار شباهت دارد. قرنهاست که آنها درگیری و خونریزی می کنند و سینه های آنها از نارضایتی کوچک شده است. با توجه به این یادآوری های مقدس ، از قول فرمانده ایمان ، می فهمیم که تسلیم شدن و تسلیم شدن مانند کشتی ای هستند که از طریق آن انسان لذت و لذت خدا را جمع می کند و غرور مانند کشتی خالی است که در آن چیزی جز غرور نیست. شر اتفاق نمی افتد ، اطاعت و تسلیم است که انسان را به خدای خود نزدیکتر می کند ، زیرا هرچه انسان خود را پیش از پروردگار جهانیان تحقیر کند ، ارزش او را در نگاه او بیشتر می کند.

آیت الله مجاهدین تهران اظهار داشته است. “همانطور که امام علی (ع) فرمود: وی از هر گروه سواره نظام و پیاده نظام دارد. بنابراین فروتنی و اطاعت از پروردگار جهانیان همان پیروی صمیمانه و بردگی در ذات مقدس اوست و در این روز از خدا می خواهیم که عبادت و اطاعت خود را به همراه تواضع و فروتنی به ما عطا کند.

وی در توضیحات بخش دوم دعا می گوید: “ما حقیقت را به نام صالحین یا صالحان برای شما نازل کردیم.” باید بدانیم چه کسی انتخاب شده است. تأکید اصلی در دعای این روز ، فروتنی ، فروتنی و فروتنی بر ذات مقدس خداوند است ، بنابراین در این روز از خدا می خواهیم آنچه خالص ، فروتن و فروتن است. ما آن را می گیریم ، اما در اینجا می خواهیم بدانیم که آشفتگی شما به چه معنی است.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه فروتنی به معنای فروتنی است ، فروتنی است که فقط قبل از جهان و پروردگار جهانیان است ، می گوید: “او خوب است. در پاسخ باید گفت که فروتنی یکی از ویژگی های بارز مؤمنان پرهیزگار است که روزها و شب های خود را در تقوا و تقوا می گذرانند. همانطور که حضرت علی (ع) در مورد خصوصیات و نشانه های یک فرد پرهیزگار گفت. وی گفت: “در یک دین قوی ، او نجیب و دوراندیش است. او یک تجارت پر از ایمان و ایمان دارد.

او با دانش تحمل ، آراسته به ثروت متوسط ​​، عبادت فروتنانه ، آراسته با دست خالی ، تحمل سختی ها ، به دست آوردن مشروعیت ، به سعادت می انجامد ، منجر به خوشبختی و جلوگیری از حرص و آز می شود. »

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا