مجله فرهنگ

شهید سلیمانی با ایجاد محور مقاومت از تجزیه کشورهای منطقه جلوگیری کرد

اسقف آنتونیوس مالوف با اشاره به اغتشاشات اخیر تاکید کرد: ما در کلیسای ارتدکس می دانیم حق با کیست، آنها (صهیونیست ها با آمریکا) به نام آزادی این جنایات و ویرانی ها را انجام می دهند، اما نمی دانند که ایران سوریه نیست، اما جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند، دولت و رهبری مقتدر به پیشرفت خود ادامه می دهد.

به گزارش کندوج، مهدی نیکخواهقمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان با حضور در کلیسای آگیون آکیندینون – کلیسای مرکزی منطقه آگیون انارگیرون واقع در غرب شهر آتن، با اسقف این کشور آنتونیوس مالوف دیدار کرد. این منطقه و تولد رسول توحید عیسی مسیح (ع) است.

نیکخواه قمی به تشریح وضعیت برادران دینی در ایران و برگزاری جشن ارامنه در ایران برای برگزاری این عید الهی پرداخت.

اسقف آنتونیو مالوف در سخنانی از ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه یاد کرد و گفت: امیدوارم با توانمندی های جمهوری اسلامی ایران به زودی نقش آفرینی بیشتری در عرصه جهانی داشته باشد.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر افزود: جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند، دولت و رهبری مقتدر خود به زودی از این بحران عبور کرده و به مسیر پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

اسقف آنتونیوس مالوف ادامه داد: ما در کلیسای ارتدکس می دانیم حق با کیست، آنها (صهیونیست ها با حمایت آمریکا) به نام آزادی این جنایات و ویرانی ها را انجام می دهند. آنها با این ترفندها موفق شدند سوریه را نابود کنند. اما آنها نمی دانند که ایران سوریه نیست.

وی تاکید کرد: سناریوی آنها – صهیونیست ها – جدید نیست. در سوریه، فلسطین، عراق و یمن اجرا شده است اما در ایران جواب نمی دهد و هر کشوری که از آنها پیروی کند ذره ذره منحل می شود.

شهید سلیمانی با ایجاد محور مقاومت از تجزیه کشورهای منطقه جلوگیری کرد

اسقف آنتونیو مالوف با اشاره به نزدیک شدن به سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: خداوند روح شهید ما شهید سلیمانی را شاد کند که در مقابل این دشمنان در منطقه ایستاد و مانع از تفرقه شد. ایالت های کشور منطقه و تغییر در مرزهای آنها با ایجاد محور مقاومت.

وی ضمن بیان مطلب فوق افزود: بیخود نیست که فرهنگ و تمدن از خاورمیانه آغاز شد و همه ادیان الهی در این منطقه به جهانیان معرفی شدند. مسیح که امروز تولد او را جشن می گیریم در بیت لحم متولد شد. صهیونیست ها به دنبال تخریب تمامی اماکن باستانی هستند تا اثری از این دین باقی نماند و سعی در تحریف حقایق مختلف دارند.

اسقف آنتونیوس مالوف گفت: مطمئنم مردم ایران به شخصیت های مذهبی و بزرگان خود ایمان دارند و هرگز در دام توطئه دشمن نمی افتند.

وی در پایان سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران با چنین فرهنگ و تمدن، با چنین قدرت و با چنین رهبری مقتدر در سطح جهانی مطرح است و نمی توانند نقش آن را نادیده بگیرند. دعای من برای شما و ملت ایران خواهد بود و مطمئن باشید که به زودی دروغ از بین خواهد رفت و حقیقت آشکار خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا