مجله علمی و سلامت

شیوع اسهال ویروسی در کشور/ نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: تحقیقات در آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت نشان می دهد که عوامل اسهال حاد ویروسی ترین هستند.

به گزارش کندوجدکتر. مریم مسعودی فر با اشاره به اینکه با شروع فصل بهار و تابستان معمولا با آب و غذا افزایش عفونت های دستگاه گوارش را انتظار می رود، می گوید: عوامل بیماری زا به دلیل محدودیت ها و در نتیجه با شروع تابستان، اسهال و استفراغ افزایش می یابد. .

وی تاکید کرد: زمانی که تعداد موارد گزارش شده از اسهال حاد و آبکی بیشتر شود، از نظر وبا و سایر میکروارگانیسم ها به بررسی آنها خواهیم پرداخت. مشاهدات انجام شده در آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت نشان می دهد که بیشترین علل اسهال حاد عبارتند از: مواد ویروسی اره

وی گفت: «ویروس‌ها بسیار مسری هستند.

اسهال ویروسی نیازی به آنتی بیوتیک ندارد

وی راه ابتلا به این ویروس را تماس انسان با انسان با آب و غذای آلوده عنوان کرد و گفت: رعایت بهداشت، شستن دست ها به مدت 20 ثانیه، شستشوی صحیح میوه ها و سبزیجات و جلوگیری از کم آبی، جلوگیری از ورود بیماران تماس خارجی . به ویژه گروه های آسیب پذیر مانند کودکان، افراد مسن و افراد با سیستم ایمنی ضعیف ضروری هستند.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: ضعف شدید و خواب آلودگی و بیهوشی از علائم کم آبی شدید بدن است که در این صورت و همچنین در صورت مشاهده خون در مدفوع حتما باید به پزشک مراجعه کرد. “

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، در پایان گفت: اسهال های ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد و نباید خودسرانه مصرف شود مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا