مجله عمومی

شیوع اعتیاد در آذربایجان شرقی پایین تر از میانگین کشوری است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، امیر رنجبر عصر یکشنبه در نشست خبری افزود: بر اساس آخرین آمارهای موجود میانگین میزان اعتیاد در کشور در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال ۵.۴ درصد است که معادل ۵.۶ درصد است. در کشور. آمار بین المللی این آمار بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار سازمان ملل 92 درصد مردم با مواد مخدر مضر و غیرطبیعی سر و کار دارند، گفت: مواد مخدر در حال حاضر به چهارمین پدیده خطرناک در بین کشورها تبدیل شده و تقاضای آن در جهان به 26 درصد رسیده است که نشان می دهد. کشور ما به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی از افغانستان در یک کشور منحصر به فرد است آه تو زیرا 80 درصد محصولات آن مربوط به کشور همسایه ما است.

رنجبر ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در سال 85 مبنی بر راهبرد کلی مبارزه با مواد مخدر را نشان از اهمیت و آسیب پذیری این حوزه دانست و ادامه داد: بر اساس این راهبرد ارائه شده در 11 بند، رئیس جمهور رئیس. ستاد مبارزه با مواد مخدر و در استان ها. مدیران بانک ها نیز وظایف خود را به عنوان افسر انجام داده اند و 21 نفر در آن عضویت دارند که در قالب 5 کمیته تخصصی در حوزه های مختلف مرتبط با معضل مواد مخدر فعالیت می کنند. .

وی ایران را با 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز به عنوان بزرگترین و مهم ترین کشور جهان در مبارزه با مواد مخدر نام برد و با بیان اینکه بسیاری از سازمان های بین المللی در این راستا هستند. بین المللی قدردانی شده است، وی یادآور شد: سیاست ملی اقتصادی این شورا بر جلوگیری از شیوع است چرا که تمام هزینه ها در این زمینه در واقع برای جلوگیری از هزینه های کلان در آینده در نظر گرفته شده است تا جوانان کشور در دام بیماری نیفتند. این طاعون .

رنجبر یکی از اهداف اصلی و مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را تمرکز بر تقویت گروه ها و جوامع اجتماعی عنوان کرد و افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یکی از اهداف اصلی و مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است. برهمن پایه‌های فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی این گروه‌ها در حال توسعه است و کارگاه آموزشی منطقه‌ای برای سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مواد مخدر در استان‌های شمال غرب کشور در تبریز در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: در این کارگاه آموزشی 5 معنی برگزیده از استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان حضور دارند که موضوعاتی مانند سرمایه اجتماعی در تشکل های مردمی، روش های نوین درآمدزایی و منابع پایدار برای فجلالود ارائه خواهد شد. در مورد عملیات موفق تلقیح و تبادل نظر باشد.

دکمه بازگشت به بالا