مجله فرهنگ

شیوه مداحی صحیح در سریال رادیویی «سریر»

از اولین شنبه شهریور ماه پخش برنامه رادیویی “سریر” با توجه به روش شنیدن مناسب در ماه محرم در رادیو نامیش و رادیو جوان آغاز می شود.

به گزارش کندوج ، به نقل از روابط عمومی مدیرکل لیست رادیو ، “سریر” با سریال “رادیو جوان” به عنوان مدیر لیست رادیو تولید شده است.

فاطمه حسنوند ، نویسنده نمایش رادیویی ، گفت: “سریر” داستان چهار شاعری است که تصمیم می گیرند برای بهبود دموکراسی شعری حماسه با موضوع حماسه کربلا تهیه کنند. هر یک از این چهار شاعر به عنوان سرودن این اشعار ، وقایع را تجربه می کنند و تحولات معنوی و معنوی خاصی را متحمل می شوند.

وی افزود: سریر به معنای مکانی ، مکانی است که همه افراد دنیا برای خودشان ایجاد می کنند ، شخصیت های این نمایشنامه با این سؤال که اگر ما یزید بودیم ، چرا ما این رویداد را از کربلا ایجاد کردیم؟ آنها دانش خود را در مورد یزید به دست می آورند ، یا به اصطلاح خودشناسی.

این نویسنده ادامه داد: “سریر” به ما یادآوری می کند که داستان کربلا فقط داستان جنگ نیست بلکه داستان عمل و رفتار است و به این واقعیت می پردازد که اگر اشتباهی رخ داد ، باید مانند هار توبه کند و دیگران را ببخشد. و امام حسین (ع).

حسنوند خاطرنشان کرد: نمایشنامه “سریر” تأکید می کند که این مجموعه باید مدرسه ای باشد که فرهنگ عاشورا را آموزش داده و یاد بگیرد و از جایگاه مهمی در کتاب ترانه یادآوری کند ، به گونه ای که مکالمه جایی برای نامگذاری هر شعر بی معنی نیست.

سریال 28 کاره “سریر” به نویسندگی فاطمه حسنوند ، به تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا ، به کارگردانی میرتاهر مظلومی ، مؤثر نازنین حسن پور ، آواز فرزاد شریفی ، به روایت مهدی طهماسبی و با هنرمند شاهین حمجفانی ، یحد نجیدان ، توفیقی ، بهادر ابراهیمی ، مسعود Zanozi راد توسط دبیرکل بازیگران رادیو تهیه شده است و ساعت 14:30 شنبه 1 شهریور از رادیو جوان پخش می شود و از ساعت 04:30 از رادیو نامیش پخش می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا