مجله عمومی

صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما در استان بوشهر توسعه یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدجواد عسکری بعدازظهر پنجشنبه در بازدید از نخلستان های شهرستان دشتستان با تاکید بر ضرورت کشاورزی دانش بنیان گفت: اصلاح، نوسازی و بهسازی. نخیلات خرما باید یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی برای توسعه هدفمند باشد نخیلات بودن

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تولید خودکفایی ممکن است وی به عنوان یکی از تغییرات تاریخ در کشور افزود: باید شرایطی ایجاد کنیم که بتوانیم با تعریف آیین نامه واردات انجام دهیم. ممکن است مستقل شدن و خودکفا شدن از خارج.

عسگری با تاکید بر اینکه اجرای این موضوع ارزش اقتصادی بالایی دارد، گفت: تولید ممکن است در ایران از نظر اقتصادی ارزش افزوده معقولی دارد که امنیت تولید برای باغداران است کسر به ویژه منطقه بوشهر به دنبال خواهد داشت.

    توسعه صنایع تغییر خرما و تکمیلی در استان بوشهر

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بر پیشگیری از آفات و بیماری های قرنطینه ای باغات منطقه بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: روند پیشگیری از خسارات ناشی از آفات و سایر عوامل محیطی مانند کاهش بارندگی کشاورزی باید پیگیری و باغداری شود. روش های مناسب مانند اصلاح روش های آبیاری.

وی افزود: باغات آسیب دیده منتظر کمک دولت و الزینگی هستند و دولت در این زمینه با هدف حفظ نخلستان ها و توسعه تولید همه جانبه خرما و فرآورده های آن جدی است.

این نماینده مجلس در پایان بر ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان بوشهر تاکید کرد و خاطرنشان کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری محصولات خرما و همچنین ارزش افزوده قابل توجهی فراتر از نیاز مصرف داخلی خواهد شد. امکان صادرات این محصول وجود دارد که موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی مناسب برای جوانان این حوزه خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا