مجله عمومی

صنعتی سازی واکسن فخرا همزمان با کارآزمایی بالینی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کندوج ،

احمد کریمی – مدیر پروژه واکسن فخرا امشب در تیتر برنامه کندوج گفت: در ماه آوریل ، آزمایش بالینی مرحله اول واکسن فخرا تکمیل می شود و همزمان با آزمایشات بالینی مراحل دو و سه ، صنعتی سازی مرحله این واکسن در حال انجام است.

وی افزود: امیدوارم صنعتی سازی واکسن فخرا در تابستان امسال به بهره برداری برسد و تا اواسط تابستان به تولید انبوه برسیم.
مدیر پروژه واکسن فخرا گفت: با تلاش شهید فخری زاده ، از روزهای نخست ورود کرونا به کشور ، ما وارد آنالیز و تولید تجهیزات تشخیصی شدیم.
وی افزود: روند تحقیق و تولید واکسن Covid 19 از سال گذشته آغاز شده است.
مجری طرح واکسن فخرا گفت: با جداسازی ویروس کرونا از 35000 نمونه بیمار ایرانی و کشت 30 ایزوله مناسب ، اولین بذر واکسن انتخاب و تولید و تابستان مرحله کنترل کیفیت و تحقیقات حیوانی آغاز شد.
وی افزود: تمام استانداردهای لازم با امنیت کامل انجام شده و امیدوارم این واکسن افتخار ایران باشد.

مدیر پروژه واکسن فخرا ، جایی که وی گفت دکتر فخری زاده روی این پروژه بسیار تلاش کرد و افزود: واکسن فخرا ایران توسط م Instituteسسه نوآوری و تحقیقات وزارت دفاع ایران تولید شد که این دانشمند شهید هدایت آن را بر عهده داشت. „
کریمی گفت: فرآیند تولید شامل کشت سلول ، تلقیح ، تکثیر ، جداسازی و تصفیه ، غیرفعال سازی و شکل دهی در مدت زمان کوتاهی آغاز و سپس تحقیقات حیوانی و آزمایشات مختلف کنترل کیفیت انجام شد.
مجری طرح واکسن فخرا گفت: این واکسن از بین ویروس غیر فعال انتخاب شده و با ظهور این ویروس غیرفعال ، ایمنی بدن فعال می شود.

کریمی با بیان اینکه همه سیستم عامل ها موافقان و مخالفانی دارند ، افزود: ما ساختار لازم را برای این سیستم عامل داشتیم. این سابقه طولانی در جهان دارد و پاسخ داده است.
مدیر پروژه واکسن “فخرا” با این ادعا که پس از تحقیقات آزمایشگاهی و حیوانی بی ضرر بودن و اثر بخشی واکسن اثبات شده است ، گفت: “در همان زمان ، طراحی و ساخت کارخانه تولید انبوه این واکسن دارای آغاز شده و امیدواریم که در تابستان به آنجا برسیم. “یک دوره ایجاد کنید.
احمد کریمی گفت: “واکسن های فعلی 100٪ ایمنی ندارند.” ما باید تحقیقات را ادامه دهیم و ایمنی واکسن را بر اساس نتایج جدید گزارش دهیم.
سابقه طولانی واکسن ها
علیرضا بیگلری ، رئیس انستیتو پاستور ایران نیز امشب در برنامه تیتر یک کندوج گفت: “این سازمان 100 سال قدمت دارد و سابقه طولانی در ساخت واکسن دارد.”
وی افزود: موسسه پاستور در ایران شبکه شناسایی Corona را ایجاد کرده است.
بیگلری با بیان اینکه واکسن آژانس نوترکیب است و عوارض جانبی کمتری دارد ، گفت: “ما برای طراحی واکسن با کوبا کار می کنیم.”

وی افزود: در مراحل یک و دو ، ایمنی این واکسن بررسی شده و قرار است مرحله سه به طور مشترک با کوبا انجام شود.
علیرضا بیگلری گفت: این واکسن می تواند با چندین جهش ویروسی مبارزه کند و این در واکسن نوترکیب در ایران و کوبا وجود دارد.
رئیس انستیتو پاستور ایران: مرحله سه این واکسن در اواسط ماه آوریل بررسی می شود و پس از مرحله سه به مرحله یک می رود.
رئیس انستیتو پاستور در ایران افزود: “به غیر از واکسن نوترکیب تولید شده توسط کوبا ، یک واکسن دیگر نیز در حال بررسی است.” واکسن دوم نسبت به واکسن اول راحت تر است و بنابراین ارزان تر است. واکسن دوم نیز از ایمنی بالایی برخوردار است.
پیش از پایان سال ، پیش بینی های ما محقق می شوند
کیانوش جهانپور – سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در تماس تلفنی گفت: 5 واکسن در کشور مجوز اضطراری دارند و تاکنون برخی از این واکسن ها خریداری و به کشور صادر شده است.
کیانوش جهانپور گفت: 920 هزار دوز واکسن از روسیه و هند وارد شده است. حدود سه میلیون دوز کواس در اوایل بهار وارد کشور می شود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن تولید مشترک با کوبا بخشی از یک کمپین واکسیناسیون در سراسر کشور خواهد بود.
کیانوش جهانپور گفت: امیدواریم پیش بینی های ما قبل از پایان سال محقق شود.

صنعتی شدن واکسن کوپار به دنبال آزمایشات بالینی
سعید کلانتری ، محقق ارشد آزمایشات بالینی واکسن رازی کوپار نیز گفت: سیستم عامل ما سیستم ایمنی بدن را بهتر تحریک می کند و مرحله اول را شروع کرده ایم.

وی افزود: “120 نفر در مرحله اول مورد مطالعه قرار گرفتند و هیچ گونه عارضه خاصی نداشتند ، اما برای رد اثر ایمنی بسیار زود است. باید منتظر زمان باشیم.
کلانتری گفت: “مرحله اول پس از تعطیلات عید تکمیل می شود و تاکنون واکسن بسیار عالی بوده است.”
روپی کوپار ، محقق ارشد بالینی روپی کوپار ، گفت: “ما داوطلبان را به چهار گروه 30 نفره تقسیم خواهیم کرد.” این مرحله هم برای بررسی ایمنی واکسن در ایمن بودن واکسن است و هم برای یافتن دوز مناسب واکسن.
وی افزود: در این چهار گروه ، یک گروه واکسنی دریافت می کنند که ماده فعال واکسن در آن نباشد. یک گروه واکسن را در دوز 5 و گروه دیگر در دوز 10 دریافت می کنند.
سعید کلانتری گفت: صنعتی سازی و در دسترس قرار دادن این واکسن پس از آزمایشات بالینی ، برای عموم انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا