کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

ضرر آب معدنی برای کلیه

تأثیر آب مقطر بر سنگ کلیه این است که این دو رابطه متضاد دارند. شاید برای شما یا خانواده تان پیش آمده باشد که در ناحیه کلیه دچار درد ناگهانی و شدید شده باشید و به دلیل درد روی زمین بیفتید. اما آیا واقعاً آب مقطر حاوی سنگ است؟ بعداً در نظر خواهیم گرفت که سنگ کلیه چیست؟ راه های ساده برای پیشگیری از این بیماری چیست؟ و آب تصفیه شده چه ویژگی هایی دارد؟ پس در مقاله بعدی با ما همراه باشید.

سنگ کلیه چیست؟

سنگ کلیه چیست؟ بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که سنگ کلیه چیست و چگونه در بدن انسان تشکیل می شود. به طور کلی تجمع املاح و مواد معدنی مانند کلسیم در ناحیه کلیه منجر به تشکیل سنگ کلیه می شود. به عبارت دیگر، وجود این ماده در کلیه، خطر تشکیل سنگ در آن ناحیه از بدن را افزایش می دهد. کلسیم در بدن اغلب با اگزالات یا فسفر ترکیب می شود و این ترکیب بلورهایی را تشکیل می دهد که در طول زمان بزرگتر می شوند و در نهایت به صورت سنگ های کوچک و بزرگ کلیه ظاهر می شوند. سنگ‌های کوچک از طریق رگ‌های خونی و کلیه‌ها عبور می‌کنند و دفع می‌شوند، اما سنگ‌های بزرگ به راحتی دفع نمی‌شوند و باعث درد در ناحیه شکم و پشت و خونریزی در ادرار می‌شوند که می‌تواند از علائم بیماری اولیه برای سنگ کلیه باشد.

اما راه حل چیست؟

راه های زیادی برای پیشگیری از سنگ کلیه وجود دارد، مهم ترین چیز نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب سالم به خصوص آب تصفیه شده است. یک دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند ناخالصی ها و ناخالصی های موجود در آب را تمیز کرده و خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. کلیه ها مسئول تصفیه مواد معدنی و مواد زائد اضافی از بدن هستند که به آب زیادی نیاز دارد.

اگر آب کافی برای بدن وجود نداشته باشد، مواد زائد (کلسیم، اگزالات، فسفر) به درستی از بدن خارج نمی شوند و به صورت سنگ کلیه ظاهر می شوند. علاوه بر این، نوشیدن آب تصفیه شده نه تنها به پیشگیری از سنگ کلیه کمک می کند، بلکه در صورت داشتن سنگ، دفع آن را برای شما راحت تر می کند. از دیگر دلایل ایجاد سنگ کلیه در بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کم آبی بدن: این وضعیت به راحتی با رنگ ادرار تشخیص داده می شود. ادرار سالم، براق و شفاف است. اگر ادرار شما تیره یا کدر است، به این معنی است که بدن شما آب کافی دریافت نمی کند. در واقع آب بدن را هیدراته می کند و به دفع مواد زائد از بدن کمک می کند.

رژیم غذایی ناسالم: خوردن بیش از حد پروتئین حیوانی، سدیم و ویتامین C می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. پروتئین حیوانی باعث تولید ماده زائدی به نام اورات می شود که می تواند منجر به تشکیل سنگ های اوراتی شود. علاوه بر این، سدیم باعث افزایش دفع کلسیم از ادرار می شود که می تواند منجر به تشکیل سنگ های کلسیمی شود.
خوردن نمک زیاد: نمک حاوی سدیم است که می تواند باعث افزایش دفع کلسیم از ادرار شود که می تواند منجر به سنگ های کلسیمی شود.
ژنتیک: برخی افراد به دلیل ژن هایشان بیشتر مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستند.

ضرر آب معدنی برای کلیه

فواید و اثرات آب معدنی

فواید آب تصفیه شده بسیار است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که برای تصفیه آب در تصفیه خانه های بزرگ شهری از کلر و سایر مواد شیمیایی استفاده می شود که باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد. اما به این ترتیب کلر در آب باقی می ماند که یکی از سمی ترین مواد برای بدن انسان است. به همین دلیل در دستگاه های تصفیه آب خانگی خود از انواع فیلترها برای حذف این مواد مضر و مواد شیمیایی استفاده می کنند. برخی از مزایای اصلی آب تصفیه شده عبارتند از:

نوشیدن آب تصفیه شده به پیشگیری از بیماری های جدی مانند سنگ کلیه کمک می کند.آب تصفیه شده حاوی مواد شیمیایی مضر نیست و کاملا سالم است.

نوشیدن آب تصفیه شده پوست را سالم و شاداب نگه می دارد.

استفاده از آب سالم به افراد انرژی بیشتری می دهد.

آب تصفیه شده چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از ویژگی های آب تصفیه شده پاکی و سلامت است. اما این فرد پاک و سالم چه ویژگی هایی دارد؟ در زیر به برخی از این ویژگی ها می پردازیم:

آب تصفیه شده طعم، رنگ و بوی خاصی ندارد و کاملا شفاف است.

آب تصفیه شده حاوی میکروب، ویروس یا مواد مضر نیست.

برای تمیز کردن آن از مواد شیمیایی و سموم مضر استفاده نمی شود.

آب تصفیه شده نباید حاوی املاح زیادی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و مس باشد.

آیا آب مقطر به کلیه ها آسیب می رساند؟

آیا آب مقطر به کلیه ها آسیب می رساند؟ پاسخ به این سوال باید منفی باشد، اشکالی ندارد، اما نکته ای که در اینجا و در بین کارشناسان مطرح می شود این است که فکر می کنند تجهیزات تصفیه آب جدا از مواد مضر و شیمیایی، حاوی مواد معدنی و آب مفید هستند. از او هم بگیر اگر بخواهیم این مشکل را حل کنیم باید بگوییم که با تجهیزات غیراستاندارد و سازندگان تجهیزات تصفیه آب، اگر به این موضوع توجه نشود، آب تصفیه شده کیفیت پایینی خواهد داشت.

اما راه حل چیست؟

راه حل این مشکل خرید دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس شش مرحله ای است البته در شهرهای بزرگ خرید آب معدنی در تهران نیز الان مرسوم است ولی بهر حال انتخاب راه حل مهم است. زیرا شرکت های بزرگ تولید کننده تجهیزات تصفیه آب این مشکل را با تولید و نصب فیلترهای معدنی و قلیایی برای غنی سازی آب از نظر مواد معدنی و همچنین افزایش قلیایی بودن آب برای تامین آب سالمتر و دلپذیرتر حل کرده اند. به مشتریان خود اجازه دهید

آخرین کلمه

همانطور که گفتیم کم آبی یکی از شایع ترین بیماری ها در بین مردان، زنان و کودکان است که تنها با نوشیدن آب سالم قابل پیشگیری و رفع آن است. در این شرایط به شما توصیه می کنیم از یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت استفاده کنید که در چند مرحله آب را تمیز و تصفیه می کند و به شما آب تمیزی می دهد که به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها به خصوص سنگ کلیه کمک می کند. امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم تاثیر آب تصفیه شده بر سنگ کلیه را به خوبی توضیح داده باشیم تا بتوانیم از آن به نحو مفیدی از جمله نوشیدن آب سالم پیشگیری کنیم.

دکمه بازگشت به بالا