مجله عمومی

ضرورت نمایشگاه مجازی کتاب؛ آیا هنوز به نمایشگاه ۱۰ روزه کتاب نیاز داریم؟

اولا ، آیا این نمایشگاه که تقریباً 10 روز در سال است ، با توجه به پیشرفت در نشر ، به ویژه در نشر دیجیتال ، و همچنین امکان وجود هنر تجسمی دقیق تر که با ایجاد کتابخانه تهران ایجاد شده ، هنوز مورد نیاز است. وجود دارد یا نه؟
به نظر من این دلایل به دلایل مختلف منتفی شده است و برگزار کنندگان این نمایش می توانند با حذف بخش فروش ، استفاده از آن برای بهبود حجم و کیفیت صنعت چاپ و نشر و گسترش تحقیقات در سطح جامعه ، آن را به یک جشن سالانه تبدیل کنند. برای این منظور می توانید برنامه های دقیقی ایجاد کنید.

اما اکنون که به نظر نمی رسد مسئولان چنین تصمیمی را اتخاذ کرده اند ، فکر می کنم ایده خوبی است که این نمایش به صورت مشترک با سایر مناطق جامعه انجام شود که بسیاری از فعالیت های خود را در شکستن تاج اینترنتی مبتنی بر اینترنت ترتیب داده است. آنها ممکن است نتیجه بگیرند که پس از دوران کرونا ، آنها همچنان به همان روشی ، یعنی برگزاری نمایش در شبکه ها ، ادامه می دهند.

اگر سؤال کنید که آیا انتشارات آماده استفاده از این قابلیت فضای مجازی است؟ پاسخ بله است. زیرا برخی از فروشگاه های مجازی هنوز هم در زمینه کالاهای عمومی و همچنین کتاب و محصولات فرهنگی فعال هستند. علاوه بر این ، مرحله اول می تواند کار با مشارکت کتابفروشی باشد.
ناشران مدت هاست که کتاب های خود را برای نمایشگاه امسال آماده می کنند. البته اگر چنین اراده ای وجود داشته باشد ، می توان در دفتر مرکزی با قابلیت های مختلف علمی و فنی کار کرد.

* عضو شورای تهیه کتاب
* منتشر شده در خبرگزاری آنلاین کندوج در تاریخ 20 مه 1999

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا