کسب و کار ایرانیمجله عمومی

طراحی داخلی ساختمان به سبک مدرن

مدرنیسم یک جنبش فلسفی و هنری بود که در اواخر قرن نوزدهم و شروع قرن بیستم در جوامع غربی شکل گرفت. درواقع هنرمندان می‌خواستن از اشکال سنتی هنر جدا بشن و شکل جدیدی از هنر و فلسفه رو به کار بگیرن که انعکاسی از جهان صنعتی باشه، مثل شهرنشینی، فناوری‌های جدید و حتی جنگ! این سبک در حوزه‌های مختلف وارد شد، یکی از اون‌ها معماری بود. معماری ساختمان‌ها و مثل سبک مدرن که قراره در این مقاله بهشون پرداخته بشه. فهرست مطالب این مقاله رو می‌تونین در ادامه مشاهده کنین:

شعار معماری مدرن چیست؟

«فرم تابع عملکرده» این شعار معماری مدرن هست و خیلی از مفاهیم بر پایه همین شعار شکل گرفتن. در جنبش مدرنیسم از مصالح سنتی مثل چوب، سنگ و آجر فاصله گرفتن و به مصالح صنعتی از جمله شیشه، فولاد و بتن روی آوردن و مسلما پیشرفت این مصالح هم تاثیر بسزایی در این امر داشت. خانه‌ها پنجره‌های بزرگ، سقف‌های مسطح پیدا کردن و در شکل‌های مکعبی یا حتی استوانه‌ای ساخته می‌شدن. این مصالح و امکانات جدید اجازه می‌داد که ارتفاع ساختمان‌ها هم بلندتر بشه.

دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

از اون‌جایی که سبک مدرن می‌تونه تلفیقی از سبک‌های دیگه هم باشه، تعریف منحصربه‌فرد اون سخته. در ساده‌ترین حالت میشه گفت طراحی مدرن انعکاس جنبش هنری مدرن در فضای داخلی هست. سبک مدرن با ریشه در معماری اسکاندیناوی و آلمانی دارای مفاهیم ساده‌ای هست. معمولا تمرکز بر استفاده از مصالح و رنگ‌های خنثی با حذف جزئیات غیرضروری و استفاده از تک‌رنگ‌ها و پارچه‌ها و بافت‌های بدون الگو که اکثرا در اتاق‌های سفید جای گرفتن، هست. طراحی داخلی مدرن بیشتر با خطوط صاف، فرم هندسی، فضاهای روشن، ارجحیت عملکرد و فضاهای اختصاصی ذخیره‌سازی شناخته میشه. حالا می‌خوایم در ادامه ببینیم دکوراسیون داخلی به سبک مدرن دقیقا چه ویژگی‌هایی داره.

سبک مدرن در فضاهای مختلف

اگه میخواین بدونین در فضاهای مختلف چطور میشه سبک مدرن رو پیاده سازی کرد، میتونین از مقالات زیر استفاده کنین:

ویژگی‌های دکوراسیون مدرن

در ادامه به 10 ویژگیِ اصلیِ دکوراسیون مدرن میپردازیم:

  1. نقشه آزاد و باز در دکوراسیتکنولوژی دنیای پیچیده‌ای دارد و اگر کسی وارد آن شود نمی‌تواند به همان سادگی از آن خارج شود. جذابیت‌های دنیای سرگرمی به‌قدری است که تمام وقت شما را می‌گیرد و مجالی برای انجام بسیاری از کارها به شما نمی‌دهد. شاید به‌همین دلیل است که اغلب مدیرهای شرکت‌های تکنولوژی‌محور، سادگی را اصل زندگی خود قرار می‌دهند تا زمان کافی برای به‌روز نگه‌داشتن دانش تخصصی خود داشته باشند. نوید دوست من هم یکی از جوان‌های موفق این گروه است که به‌دلیل اطلاعات گسترده‌ای که دارد همیشه برای تصمیم‌گیری در زمینه‌های مختلف از دیدگاه او استفاده می‌کنم. خانه نوید بهترین محل برای برای صحبت‌کردن از موضوعات مختلف و برگزاری جلسه‌های خودمانی است.

نوید سبک مدرن در معماری داخلی را برای چیدمان خانه انتخاب کرده است و همین احساس آرامش را در من القا می‌کند. خانه او پلان بازی دارد و تمام بخش‌های خانه را در همان لحظه ورود به تو نشان می‌دهد و این صداقت او را به من یادآوری می‌کند. در واقع در این خانه هیچ‌چیز پنهانی برای تو که مهمان هستی، وجود ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت atrixconcept.com مراجعه کنید.

توصیفی ساده از خانه با دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

نوید در انتخاب وسایل خانه بسیار باسلیقه عمل کرده است و سادگی و کاربردی بودن را مهم‌ترین اصل برای انتخاب و چیدمان وسایل خانه، در نظر گرفته است. در واقع او از هر چه که رنگ و بوی تجملات دارد، در بیشترین فاصله قرار گرفته است.

این سادگی در انتخاب رنگ‌ها هم وجود دارد و شلوغی رنگ‌ها در خانه شما را آزار نمی‌دهد. تمام وسایل ساده و بدون هیچ نقش و نگاری هستند که ملایمت رنگ‌های آن‌ها چشم‌ها را نوازش می‌کند.

سادگی اصل مهم او در زندگی است و به‌همین دلیل در خرید وسایل خانه تمام وسواس را دارد تا از هر تجملاتی به‌دور باشد. هر چه بگردی نمی‌توانی در وسایل خانه اثری از نقش و نگارهای چشم‌نواز بیابی. در واقع او انتخاب رنگ‌های ملایم را برای نوازش چشم‌ها در خانه هنگام گشت‌وگذار بی‌اجازه قرار داده است. رنگ‌های خنثی و ملایم را در تمام گوشه‌های خانه پخش کرده است، رنگ‌هایی که هیچ تضادی با هم ندارند و بر سر به‌دست آوردن توجه مهمان با هم رقابت نمی‌کنند. اگر بخواهم ساده‌تر بگویم، نوید طرفدار سبک مدرن در معماری داخلی است.

او سادگی را در تمام وسایل خانه وارد کرده است و تنها وسایل مورد نیاز را در خانه قرار داده است. البته زیبایی دکوراسیون برای او بسیار با اهمیت است ولی همواره با ساده ترین وسایل که کاملا با فضای خانه همخوانی دارد، تزیینات را کامل کرده است.

کوسن‌های ساده و بدون نقش با رنگی ملایم، قاب‌های ساده و به دور از هر تجملاتی برای محافظت از تصاویر ترسیم‌شده به سبک مدرن، سادگی و زیبایی را بر دوش می‌کشند. تابلوهای بزرگ‌تر با قاب‌های ساده و حتی گاهی بدون قاب که در سبک مدرن طراحی شده‌اند یا آینه‌های دکوری با قاب‌های فلزی بهترین انتخاب برای آرایش دیوارها به سبک مدرن هستند.

به زبان عموم مردم، هر چیزی که جدید و متفاوت با گذشته باشد را مدرن می‌گویند. اما قرار است این جا درباره دکوراسیون داخلی به سبک مدرن صحبت کنیم که این سبک مربوط به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است. در این سبک طراحی داخلی، معمار تلاش می‌کند با پالت رنگی تک‌رنگ، خطوط صاف و ساده، مواد و مصالح موجود در طبیعت و نور خورشید، خانه‌ای ساده را برای شما طراحی کند.

این سبک مناسب خانه‌های کوچک است چون با طراحی ویژه‌ای که دارد به شما کمک می‌کند فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهید. اگر شما هم از طرفدارهای سادگی در دکوراسیون خانه هستید، خوب است با ویژگی‌های این سبک در معماری داخلی آشنا شوید.

چه ویژگی‌هایی برای دکوراسیون مدرن در معماری داخلی می‌توان لیست کرد؟

هر سبکی در معماری، قوانین و اصول مخصوص به خود را دارد و اگر این قوانین را بدانید و آن‌ها را در چیدمان وسایل خانه رعایت کنید، خانه‌ای با سبک مد نظر خود خواهید داشت. بهتر است ویژگی‌های سبک مدرن در دکوراسیون داخلی را در خانه نوید بررسی کنیم تا بهتر با این سبک چشم‌نواز آشنا شویم.

سادگی در معماری مدرن، حرف اول را می‌زند. در واقع تمامی ویژگی‌های این سبک از همین قانون ناشی می‌شود. آنچه در خانه‌های مدرن جلب توجه می‌کند دوری از هر گونه تجملات است که نتیجه آن استفاده از خطوط ساده و بی آلایش است. در خانه‌های مدرن خطوطی مانند فاصله‌های میان کابینت‌های فارغ از هر جزییاتی، پایه‌های میز و مبلمان، چارچوب‌های در و پنجره‌ها، چراغ‌های روشنایی خانه و حتی تمام اکسسوری‌های به سبک مدرن که برای تزیین خانه استفاده می‌کنید، بسیار به چشم می‌خورد.

  • سادگی و نظم در وسایل خانه مدرن

در کنار سادگی، باید حواستان به کاربردی بودن هم باشد. در خانه‌های افرادی که سادگی را اصل اساسی در دکوراسیون خود قرار می‌دهند، اغلب کارایی وسایل از مبلمان و پرده و فرش اتاق تا آینه و وسایل دکوری مد نظر است. در واقع افرادی که به سبک مدرن در معماری داخلی علاقه دارند، طرفداری مینیمالیستی هستند؛ یعنی اگر قرار است برای این سبک، مبلمان یا صندلی بخرید حتما باید نیاز آن وجود داشته باشد و برخلاف دکوراسیون کلاسیک از تجملات خبری نیست.

  • دکوراسیون مدرن در پلان باز

خانه‌های بدون دیوار مناسب سبک مدرن هستند؛ یعنی هیچ دیواری بین آشپزخانه، پذیرایی و فضایی که میز ناهارخوری را می‌گذارید فاصله نمی‌اندازد. برای مشخص‌کردن حد و مرزها در خانه به سبک مدرن باید از خود مبلمان و وسایل موجود در خانه استفاده کنید. در واقع پلان باز یک ویژگی بارز برای خانه با چیدمان مدرن است.

در معماری داخلی به سبک مدرن، جنس مواد و مصالح به‌کار رفته در تمام بخش‌های خانه، حرفی برای گفتن دارد و طراح تنها از مصالحی استفاده می‌کند که حس مدرن بودن را در ساکنان خانه القا کند. در خانه‌های مدرن چوب و فلزات براق جایگاه ویژه‌ای دارند. البته پلاستیک هم در ساخت بسیاری از محصولات استفاده می‌شود. فلزات براق و شیشه را در آشپزخانه، پایه‌های مبلمان و چارچوب کنسول و حتی گلدان‌های تزیینی فلزی براق می‌توانید پیدا کنید.

  • مبلمان مدرن برای چیدمان خانه مدرن

در این سبک، مبلمان هم باید به سبک مدرن انتخاب شوند. مبلمانی که سادگی و کاربردی بودن شرط اصلی برای ورود به خانه هستند. در قسمت‌های مختلف مبلمان، به‌راحتی خطوط صاف و ساده را مشاهده می‌کنید که برای رعایت سادگی، پارچه مبلمان هیچ طرح و نقشی ندارد.

بنابراین مبلمان، کابینت‌ها و دیوارها همگی ساده هستند و هیچ کنده‌کاری و حجم اضافی روی آن‌ها نمی‌بینید. در واقع طراح اصرار دارد با سادگی بیش از اندازه توجه بیننده را به هنر و خلاقیت خود جذب کند.

کف خانه‌های مدرن بیشتر از سنگ، پارکت یا سرامیک براق است که زیر فرش‌های کوچک خودنمایی می‌کنند. از آنجا که اصل در خانه‌های مدرن بر سادگی بنا شده است، دیگر خبری از فرش‌های پرنقش و نگار ایرانی نیست و فرش‌های ساده یا منقش به طرح‌های هندسی با کمترین تنوع رنگ ممکن با دیگر وسایل خانه هماهنگ می‌شوند.

  • جایگاه ویژه رنگ‌های خنثی در سبک مدرن در معماری داخلی

در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، خانه را با رنگ خنثی یا مات آرایش می‌کنند تا کوچک‌بودن فضا زیاد در چشم نباشد؛ البته بسیاری از خانه‌های بزرگ هم این سبک را برای چیدمان و دکوراسیون انتخاب می‌کنند. وسایلی با رنگ‌های ملایم که در یک طیف رنگی هستند و هر یک برای تامین یک نیاز مشخص در خانه قرار گرفته‌اند، فضایی ساده و دلباز را فراهم می‌کنند.

اغلب خانه‌های مدرن را طیف رنگی خاکستری می‌شناسیم ولی می‌تواند طیف رنگ کرم را برای ایجاد آرامش بیشتر در خانه انتخاب کنید. گاهی طراح دکوراسیون داخلی از رنگ‌های تیره برای کاهش اثر خنثی بودن رنگ‌ها در فضای خانه، کمک می‌گیرد.

  • اشکال هندسی به سبک دکوراسیون مدرن

یک طراح داخلی برای اجرای سبک مدرن از اشکال هندسی ساده مانند مستطیل استفاده می‌کند که اگر قرار باشد منحنی‌ها به طراحی او وارد شوند از منحنی‌های ساده و نرم مانند دایره و بیضی کمک می‌گیرد. بنابراین از تمام اشکال هندسی نرم استفاده می‌شود تا آرامش خانه مدرن را دوچندان کند.

با وجود آنکه سبک مدرن در دکوراسیون داخلی، طرفدار خرید کمترین وسایل است ولی باز هم در خانه‌های مدرن، وسایل زیادی وجود دارد که همیشه قابل استفاده نیستند. در این سبک بهتر است این نوع از وسایل را در کمدهای مخفی، از نظر پنهان کنید تا نظم فضای خانه حفظ شود. به‌همین دلیل است که طراح داخلی برای سبک مدرن، کمدهای زیادی را در نظر می‌گیرد تا بیشتر وسایل را در آن پنهان کند.

  • پنجره‌های بزرگ و نور طبیعی در روز

گفتیم عناصر طبیعی در خانه به سبک مدرن جایگاه ویژه‌ای دارد. نور طبیعی هم یکی از این عناصر است که باید در کل روز در خانه جاری باشد. بنابراین پنجره‌های بزرگ برای روشن‌کردن خانه با نور خورشید و برقرار‌کردن جریان هوا از فاکتورهای ضروری است. معمولا در این سبک پرده برای پنجره‌ها وجود ندارد و اگر اصرار به پرده دارید باید از پرده‌های ساده و نازک انتخاب کنید.

در خانه به سبک مدرن، پرده‌های ساده با رنگی ملایم به دیوار آویخته می‌شوند و هیچ جزییاتی در دوخت آن‌ها وجود ندارد؛ گویی خیاطی تازه‌کار مهارت خود را با دوخت این پرده به مرحله آزمون گذاشته است.

  • نورپردازی سبک مدرن در معماری داخلی

در تکمیل طراحی خانه به سبک دکوراسیون مدرن، نورپردازی نقش مکمل را بازی می‌کند. نورپردازی در این خانه‌ها به‌صورت اسپات لایت است که برای کاهش کنتراست نور بهتر است از لامپ‌های هالوژنی کمک بگیرید. اگر احتیاج دارید در بخشی از خانه برای انجام کارهایی مانند تماشای تلویزیون یا مطالعه، نور بیشتری در اختیار داشته باشید، به فکر خرید یک آباژور در طرح مدرن باشید. در نتیجه در خانه به سبک مدرن، لوسترها و چراغ‌هایی که برای روشنایی محیط انتخاب می‌شوند در سبک مدرن طراحی شده‌اند و با سبک دکوراسیون داخلی خانه، کاملا هماهنگ هستند.

لوستر به‌عنوان نمادی از تجملات در خانه‌های مدرن جایگاهی ندارد و برای تامین روشنایی محیط خانه از چراغ‌های مخفی استفاده می‌شود، در واقع این سادگی روی سقف‌ها کشیده شده است و هر آنچه که اصل مهم سبک مدرن را نقض می‌کند از خانه حذف شده است.

شما به سبک دکوراسیون مدرن برای طراحی خانه علاقه دارید؟

با توجه به ویژگی‌هایی که برای سبک مدرن در طراحی داخلی توضیح دادم، حتما متوجه شده‌اید که این سبک افراد با سلیقه‌های خاصی را به خود جلب می‌کند. مسلما در ایران خانواده‌های جوان بیشتر به سراغ این سبک می‌روند و سعی دارند با دکوراسیون داخلی به روز بودن خود را بیشتر به رخ بکشند.

اگر شما هم طرفدار این سبک شده‌اید، فکر می‌کنم باید دوباره یا چندباره ویژگی‌های سبک دکوراسیون مدرن را بخوانید تا در چیدمان خانه خودتان دچار اشتباه نشوید.

ون مدرن

چیدمانی با یکی از ضروریات سبک مدرن محسوب میشه. این کار باعث میشه شما از شر ساختار و وسایل غیرضروری خلاص بشید و دید گسترده و بازی در خانه ایجاد میشه که دسترسی‌ها رو هم راحت‌تر می‌کنه، هوا هم به خوبی در تمام خانه جریان پیدا می‌کنه.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی مدرن برای خانه | کیلیدمگ

  1. استفاده از خطوط صاف

طرح‌های مدرن اغلب با خطوط ساده و صاف شکل می‌گیرن. خطوط قوی عمودی و افقی در شکل‌گیری فضا و طراحی مبلمان و وسایل تزئینی به وضوح دیده میشن. شاید براتون جالب باشه که در سبک مدرن ستون ببینید، اما جای تعجبی نداره؛ ستون‌های استوانه‌ای با خطوط عمودی و از جنس بتن تقویت شده گاها در سبک مدرن قابل مشاهده هستن.

  1. عناصر صنعتی در دکوراسیون مدرن

اگر مصالحی مثل بتن، شیشه و فولاد پیشرفت نمی‌کردن، سبک مدرنی هم درکار نبود و اگر این سبک ادامه پیدا نمی‌کرد، پیشرفت‌های بیشتر این مصالح رو هم شاهد نبودیم. پس یادتون باشه در سبک مدرن حتما از مبلمان فولادی و بتنی برای احترام به هسته شکل‌دهنده این سبک استفاده کنید.

  1. پنجره‌های بزرگ: یکی از الزامات خانه های مدرن

وقتی به سبک مدرن فکر می‌کنید، حجم زیادی از نور رو متصور میشیم، چون که یکی از الزامات خانه‌های مدرن پنجره‌های بزرگ اغلب با پرده‌هایی بلند و نازک هست. هوای تمیز و تازه رو به درون ریه‌هاتون بکشین.

  1. در طراحی مدرن قالب‌ها رو رها کنید!

تزئیناتی مثل قالب و قرنیز در سبک مدرن جایی ندارن چون اصل بر حذف جزئیات غیرضروری هست. حتی در آشپزخانه‌های مدرن حداقل جزئیات استفاده میشه؛ چه در زمینه دستگیره که بیشتر کابینت‌ها بدون دستگیره هستن و چه در انتخاب متریال که اغلب ساده انتخاب میشن.

  1. به دور از شلوغی

اپن آشپزخانه، طاقچه، دیوار و هر جایی که در معرض دید قرار داره در سبک مدرن به تاثی از شعار «کمتر بیشتر است» باید خالی از هر آشفتگی و بهم‌ریختگی و شلوغی باشه. پس به نظم‌دهی و فضای ذخیره‌سازی در این سبک توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  1. دیوارهای خنثی: چارچوب معماری مدرن

بعد از تزئینات و نقاشی و کاغذدیواری‌های ویکتوریایی، طرفداران مدرن به سکون و آرامش دیوارهای خنثی روی آوردن. انتخاب رنگ‌هایی با تناژ سفید و خاکستری برای دیوارها چه در داخل و چه خارج خانه بیشتر از هر چیزی در سبک مدرن دیده میشن.

  1. رنگ‌های اصلی در دکوراسیون مدرن

فضای داخلی مدرن به انتخاب رنگ‌های جسورانه شناخته میشه. درواقع رنگ‌های زمینه معمولا خنثی و تک رنگ هستن اما رنگ‌های شاخص برای آثار هنری یا بعضی مبلمان انتخاب میشن، مثل زرد، آبی، سیاه و ….

  1. مبلمان ساده: هر چه ساده تر باشه به سبک مدرن نزدیکتر هست

مبلمانی که در دیده میشن، اکثرا با خطوط صاف و ساده طراحی شدن و تقریبا بدون جزئیات برجسته هستن. پارچه و بافت‌های استفاده شده در اون‌ها هم اغلب ساده و بدون الگو هستن. عنصر فلز رو نیز در ترکیب با کتان و … زیاد می‌بینید.

  1. استفاده از هنر مدرن

هنرمندان مدرن نگاه سنتی‌گراها رو به رئالیسم ندارن و سعی دارن هنر رو در قالب رنگ‌های پر جنب و جوش و اشکال بدیع شکل بدن. هنر انتزاعی، کوبیسم و فاویسم منبع الهام سبک مدرن هستن.

طراحی مدرن چه مزایای داره؟

به صورت کلی میشه گفت مزایای سبک مدرن در عبارت اند از:

در طراحی مدرن سعی بر این هست که از فضای داخلی و خارجی البته با توجه به مقررات طراحی شهری به بهترین و بیشترین شکل ممکن استفاده بشه. معمولا طراحی یک خانه مدرن به صورتی هست که بیشترین سطح استفاده، بیشترین نور و جریان کافی هوای آزاد رو در پی داشته باشه.

  1. ایجاد تعادل بین کارآیی و زیبایی طراحی

خانه‌هایی با طراحی مدرن اغلب نماهای بزرگ خارجی دارن و با خطوط صاف شکل گرفتن و از عناصری مثل سنگ، شیشه، چوب و فلز استفاده شده که همه این‌ها در عین کارآیی بسیار زیبا به نظر می‌رسند. این روند در فضای داخلی هم دنبال میشه. شاید تصور کنید اگر جزئیات رو از دکوراسیون بگیرید، فضای خانه خیلی خشک و بی‌روح میشه اما باید بدونید که سبک مدرن زیبایی در عین سادگی رو می‌پسنده و چون معمولا خانه‌هایی به سبک مدرن هیچ وقت از مد نمیفتن و به مدت طولانی سبکشون حفظ میشه، پس زیبایی بصری یکی از اصول سبک مدرن به شمار میاد.

  1. سازگاری زیاد با محیط زیست و پایداری

در طراحی مدرن سعی بر استفاده از انرژی بازیافتی هست و در قسمت‌های مختلف ساخت به کاهش هر چه بیشتر زباله تاکید میشه. در بسیاری از خانه‌های مدرن از مصالح ساختمانی بازیافتی و پایدار و وسایل لوله‌کشی کم مصرف استفاده میشه و گاها روشنایی رو هم با مصرف انرژی تامین می‌کنند. پس تعبیه سیستم‌های مربوط به این موارد نیز باید مدنظر باشند.

  1. انعطاف‌پذیری فضا

وقتی اصل رو با سادگی همراه کنید، فضاهای منعطفی به وجود میان که این قابلیت رو دارن به شکل‌ها و کاربری‌های مختلف تغییر کنند. حتی با وجود مبلمان‌های چند عملکردی و قابل حمل میشه از خریدهای مجدد هم جلوگیری کرد.

معایب دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

درسته که سبک مدرن طرفداران و مزایای زیادی داره اما این سبک هم مطمئنا عاری از هر عیبی نیست. مثلاً:

  • اگر دنبال جلب توجه هستین یا می‌خواین دکوراسیون شاخصی داشته باشید، سبک مدرن به شما پیشنهاد نمیشه؛ چون حتی اگر فرم متفاوتی استفاده بشه و ابعاد تغییر کنه، بازهم سبک مدرن به چشم خیلی‌ها آشنا میاد. پس اینکه بتونید فضایی مدرن طراحی کنید که متمایز باشه کار سختی به نظر می‌رسه. حتی خرید مبلمان‌های خاص و هزینه‌های گزاف هم ممکنه نگاه دومی از جانب بیننده رو براتون به دنبال داشته باشه، نه بیشتر. همه این‌ها هم به خاطر روح حاکم به فضاهای مدرن هست.
  • نمیشه برای همه خانه‌ها سبک مدرن رو پیشنهاد و اون رو پیاده کرد. اگر فضای بیرونی و دیوارها و تزئینات داخلی گویای سبک کلاسیک باشند، اجرای دکوراسیون مدرن کار رو نچسب می‌کنه و به فضا نمی‌شینه. این عدم تطابق باعث آشفتگی و حس سردرگمی میشه. پس به این نکته دقت داشته باشید که سبک مدرن رو علاوه بر اینکه باید در تمامی قسمت‌های خانه اجرا کرد، در ابتدا باید ببینیم با روح فضا هم سازگار هست یا نه.

تا اینجا با مفهوم و پیشینه مدرنیسم و کاربرد اون در معماری و دکوراسیون داخلی آشنا شدیم. اصول دکوراسیون مدرن رو مرور کردیم و به مزایا و معایبش پی بردیم. در ادامه مقالات این سبک به تفکیک با فضاهای خانه به سبک مدرن آشنا می‌شم و نمونه‌های تصویری اون رو می‌بینیم که به شناخت ما از این سبک کمک بسیاری می‌کنه و در نهایت بعد از شناخت کافی و بررسی‌های لازم اگر دوست داشتید، می‌تونید سبک مدرن رو در خانه‌های خودتون اجرا کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.

سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟

برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:

  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه

 

از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟

اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟

بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:

  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.

هر دوی این‌ها رایگان است.

بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟

بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.

آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟

بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع ددکوراسیون داخلی مدرن با جلوه ی ساده ای که دارد یکی از محبوب ترین سبک های است که برای خانه های کوچک بسیار مناسب است.

مدرن یک واژه ی لاتین (modern) است که معنی آن به فارسی جدید تازه باب میشود.

تاریخ آغاز دکوراسیون داخلی مدرن

این سبک با جنبش مدرنیسم اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 میلادی آغاز شد. از نیمه ی قرن 20 تا امروز به دلیل سادگی طرفداران زیادی را به خود جذب کرد و بسیار محبوب شد.

ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن

سادگی بهترین تعریف کوتاه از سبک مدرن است. در طراحی داخلی به سبک مدرن از مبلمان و دکوراسیونی که ساده و طرح خطوط صاف دارند و هیچ طرحی در آن ها وجود ندارد استفاده میکنند و همچنین در فضا از رنگ های خنثی و ملایم استفاده میکنند تا سادگی این سبک حفظ شود.

یکی دیگر از ویژگی های سبک مدرن این است که از وسایلی استفاده شود که کاربردی بوده و انتخاب و چیدمان آن ها هدفمند باشد و اگر ضرورتی ندارند کنار گذاشته شوند با این ویژگی ها فضایی دور از شلوغی و شیک و دلنشین داریم.

این سبک برای افرادی که به سادگی و منظم بودن اهمیت میدهند مناسب است.

خانه هایی که به سبک مدرن طراحی میشوند فضایی بسیار ساده و روشن و آرام دارند.

رنگ در دکوراسیون مدرن

در سبک مدرن به دلیل ویژگی سادگی آن باید از رنگ های خنثی و ملایم به صورت تک رنگ در قسمت های مختلف خانه و دکوراسیون استفاده کنیم. برای مثال در رومبلی یا پرده یا دیوار که باید سفید رنگ باشد.

تاثیر متریال به کار رفته در طراحی داخلی مدرن

در کنار رنگ های خنثی برای ایجاد تعادل از متریال طبیعی مثل چوب میتوان استفاده کرد. مثلا پارکت چوبی کف خانه سردی رنگ های خنثی را از بین میبرد.

تهیه مبلمان و وسایل در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

مبلمان و وسایل خانه را باید با توجه به کارآیی و هدف از استفاده آن ها انتخاب کنیم و فقط وسایلی که در خانه نیاز داریم را تهیه کنیم. به طرح و رنگ آن ها هم باید توجه کرد که ساده و خنثی باشد. نباید از دکوریجات تجملی و تزئینی استفاده کنیم دکوراسیون داخلی مدرن نباید شلوغ باشد و برای حفظ سادگی و خلوتی به اندازه نیاز از اثاثیه مانند کوسن، فرش و… استفاده کنیم.

برگرفته از : pinterest.co.uk

حفظ سادگی فضا در دکوراسیون داخلی مدرن

در سبک مدرن باید از طرح های ساده مثل خطوط صاف و دور از جزئیات اضافی و طرح های شلوغ استفاده کنیم. در گچ کاری و نقش هایی که در سبک های قدیمی تر استفاده میکردند را نداشته باشم تا سادگی فضای خانه حفظ شود.

نظم و خلوتی فضای دکوراسیون داخلی مدرن

فضای نا منظم و شلوغ باعث استرس در زندگی افرد میشود.

بهتر است برای هر کدام از اثاثیه ی کارآمد و ساده ی سبک مدرن فضای مشخص در نظر گرفته شود که محیط خانه خلوت و دور از شلوغی باشد. با قفسه و کتابخانه های تو کار هم میتوان فضاهای مخفی برای وسایل ضروری کوچک داشت که در نهایت خانه ای منظم و مرتب داشته باشیم.

داشتن فضای باز در خانه هایی که به سبک مدرن طراحی شده اند

طراحی پلان باز برای سبک مدرن بسیار مناسب است. اما اگر پلان خانه ی شما به این صورت نیست و شرایط تغییر و بازسازی هم ندارید بهتر است طراحی ظاهر خانه طوری باشد که فضای دلباز داشته باشید.

برای مثال استفاده از پرده های روشن و حریر که نور خورشید را وارد فضای داخلی کند یا استفاده از آینه ها و که فضای داخلی را بزرگتر نشان دهد.

کاربرد فلزات در وسایل دکوراسیون مدرن

استفاده از فلزات براق مانند کروم و استیل از عناصر پرکابرد در دکوراسیون سبک مدرن است. از فلزات میتوان در مبلمان، اسکلت میز و صندلی، شیرآلات، دستگیره ها، لوستر و نرده استفاده کرد.

استفاده از دکوری های خاص در سبک مدرن

در سبک طراحی داخلی مدرن استفاده از دکوری با طرح های خاص و رنگ های شاد در کنار رنگ های خنثی جذابیت بسیاری به فضای داخلی اضافه میکند. میتوانید از کوسن ها با طرح و  رنگ های خاص یا تابلو ها روی دیوار تاکیدی استفاده کنید.

نورپردازی فضای داخلی مدرن

در فضای داخلی مدرن از نور های غیر مستقیم و مخفی استفاده میکنند. در قسمت هایی که نور پردازی شده هیچ نور مستقیم به چشم نمیخورد و نور های سفید و روشن ملایمی دیده میشود.

در دکوراسیون سبک مدرن کمتر از لوستر استفاده میشود و بیشتر محیط را با دستگاه های مدرن روشن میکنند که ظاهر مخفی دارند و یا در موارد خاص از لوستر ها با ظاهری خاص و ساده استفاده میکنند.

طراحی قسمت های مختلف خانه با سبک دکوراسیون داخلی مدرن

اتاق پذیرایی به سبک دکوراسیون داخلی مدرن

فضای پذیرایی از مهمترین قسمت خانه است که سبک زندگی و روحیه فرد را نشان میدهد. در پذیرایی به سبک مدرن میتوان از مبل و کاناپه های مدرن با یک میز در جلوی آنها استفاده کرد. برای این فضا مبلمان راحتی انتخاب کنید. در دکوراسیون و دیوارها از رنگ های ملایم و خنثی استفاده کنید. برای مدرن تر نشان دادن فضا میتوانید چند شمع به رنگ سفید در دکوراسیون استفاده کنید.

طراحی فضای نهار خوری به سبک مدرن

در قسمت نهار خوری میتوانید میزهای بزرگ شیشه ای با صندلی های ساده و زیبا انتخاب کنید. با چراغ های روشنایی در بالای میز و تعدادی گل و گیاه میتوانید این فضا را تزئین کنید.

طراحی آشپزخانه با دکوراسیون مدرن

در آشپزخانه های سبک مدرن از رنگ های براق و دکوری های درخشنده استفاده میکنند. کابینت ها صاف و ساده بدون ابزار با دستگیره های مخفی هستند. برای کف آشپزخانه بهتر است از سرامیک براق و رنگ های روشن استفاده کنید.

کاشی های بین کابینت را هم از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید تا اصل سادگی را در دکوراسیون آشپزخانه مدرن رعایت نمایید.

دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن

در اتاق خواب مدرن از تخت ساده و کوتاه با دو پاتختی و آباژور در کنارش استفاده کنیم. برای دکور و تزئین میتوانید روی دیوار ها نقاشی کنید یا تابلو  و مجسمه های طرح مدرن قرار دهید.

برای روشن تر و بزرگ تر دیده شدن اتاق از آینه و لوستر کمک بگیرید و یک فرش با طرح مدرن روی زمین پهن کنید. یک میز آرایش ساده و مدرن به زیبا تر شدن فضای اتاق کمک میکند.

تزئینات مدرن در سرویس بهداشتی

برای مدرنیزه کردن سرویس های بهداشتی از رنگ هایی که به انسان آرامش میدهد مانند آبی روشن، یاسی و سبز سدری ملایم مناسب است.

در سرویس های مدرن از آینه و نورپردازی ملایم استفاده شود. طیف رنگی استفاده شده در این سرویس ها فقط سیاه و سفید نیست و میتوان از رنگ های ملایم و گوناگون استفاده کرد.

فرش های دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

فرش هایی که در دکوراسیون سبک مدرن استفاده میشود تک رنگ هستند و پرزهای کوتاه دارند.

استفاده از پرده در خانه های مدرن

بهتر است از پرده هایی استفاده شود که بنجره ها را کمتر بپوشاند و جلوی نور را نگیرد. انتخاب پرده های کرکره ای و یا پرده های حریر ساده مناسب گزینه های مناسبی هستند.

آثار هنری در دکور فضاهای مدرن

دکوری هایی که بیشتر در سبک مدرن استفاده میشوند آینه و تابلو نقاشی ها با طرح مدرن ،ساده و بدون قاب هستند. تابلو های با ابعاد بزرگ که فضا را مرتب تر نشان میدهند انتخاب های بهتری برای طراحی دکوراسیون داخلی مدرن میباشند.

هید که نیاز به طراحی دارید.

اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت می‌شود.

 

عناوین مطلب بستن
1 شعار معماری مدرن چیست؟
دکمه بازگشت به بالا