مجله علمی و سلامتکسب و کار ایرانی

طرح عقیم سازی گربه ها تنها با هدف جلوگیری از انتقال بیماری های عفونی و انگلی از گربه به انسان

از طرفی ، طرح عقیم سازی گربه ها تنها با هدف جلوگیری از انتقال بیماری های عفونی و انگلی از گربه به انسان با توجه به هزینه بالای این روش چندان مقرون به صرفه نیست ؛ چراکه این بیماری ها در بیشتر موارد بر اثر تماس مستقیم دست با گربه های آلوده و سپس انتقال آن به دهان و از طریق سیستم گوارشی برای انسان تولید مشکل می کند که در صورت رعایت اصول بهداشتی مانند تماس نداشتن افراد حساس مانند زنان باردار و کودکان با گربه ها، استفاده از دستکش هنگام کار در مکان های رفت و آمد گربه های ولگرد و… سگ ها نیز مثل انسانها، در دوره قاعدگی خونریزی میکند و نیاز به مراقبت و توجه ویژهای دارند.علاوه بر این، افزایش ادرار، عصبی شدن، حواسپرتی و هوشیاری از روی ناراحتی می تواند باعث کم انرژی شدن سگ های ماده شود. در گربه ها روی هر بیضه یک شکاف داده می شود و پروسه ای مشابه برای برداشت بیضه ها انجام می شود. اغلب اوقات دامپزشک به صاحب حیوان این آگاهی را نمی دهد که می توان فقط لوله های دستگاه تناسلی حیوان را بست و به اصطلاح او را وازکتومی یا تیوبکتومی کرد.

کافیه ۳ و ۱۰ روز بعد از عمل به دامپزشک مراجعه کنید تا زخمها بررسی شوند. با بررسی سوابق اخیر در دانشگاه کالیفرنیا دیویس، دادههای 35 نژاد مختلف سگ را تجزیه و تحلیل کردند تا تعیین کند که آیا عقیمسازی و سنی که در آن روش انجام شده است، بر بروز DJD یا سرطان تأثیر میگذارد . در این مقاله از سایمون کت، رفتار گربه نر بعد از عقیم شدن و شرایط نگهداری از آن را بررسی می کنیم. برای رسیدن به پاسخ تمامی سوالات خود به سایت سایمون کت سری بزنید . ما در سایمون کت به شما میگوییم که عقیم سازی گربه یعنی چه ؟ سوال عقیم سازی گربه یعنی چه ؟ توی این مقاله در مورد فوایدی که عقیمسازی برای سگتون، چه سگ ماده چه سگ نر و برای خود شما به عنوان صاحب سگ داره صحبت میکنیم. این مورد نیاز به همکاری کلی نهادهای مردمی و دولتی دارد آموزش از کودکی تا بزرگسالی دارد.

اگر یک گربه ی کوچک در خانه دارید بهتری است قبل از رسیدن به سن بلوغ آن را عقیم کنید اگر چه می توانید این عمل را در دیگر مراحل زندگی گربه خود انجام دهید. همه پستانداران دارای غدد جنسی هستند که ترشحاتی بنام هورمون از آنها خارج شده و از طریق جریان خون به تمام سلولهای بدن می رسد و روی همه آنها تاثیر می گذارد. کثیف نکردن خانه: گربه نر برای تعیین قلمروی خود، بر روی سطح اطرافش ادرار میکند. این رویکرد توسط انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا بر اساس ادبیات اخیر که ارتباط بین عقیم سازی اولیه و بیماری های ارتوپدی و نئوپلاستیک را نشان می دهد توصیه می شود . گیرنده های LH در تمام نواحی دستگاه ادراری تحتانی در سگ ماده عقیم شده و در مقایسه با ماده سالم به تعداد بسیار بیشتری یافت می شود. تحقیقات اخیر نشان داده است که خطر ابتلا به برخی بیماریهای دژنراتیو مفصلی (DJD) مرتبط با عقیمسازی در سگها افزایش مییابد. به سبب اینکه جراحی عقیم سازی حیوانات با بیهوشی کامل انجام میشود، ممکن است حیوان شما تا یک شبانه روز پس از آن تعادل نداشته و دچار حالت تهوع باشد اما معمولاً حداکثر پس از گذشت یک روز، حیوانات به حالت عادی بر میگردند.

را به همراه دارد که در ادامه شرح کاملی بر آن دادهایم. افزایش خطر ابتلا به همانژیوسارکوم در چندین مطالعه که پیامدهای درازمدت عقیمسازی زودهنگام را برای سلامتی دنبال میکنند، گزارش شده است. میزان فعالیت در گربه های عقیم بیش از ۳۰ درصد کاهش می یابد و اشتهای گربه به غذا نیز افزایش می یابد؛بهتر است در این زمان از غذاهای بالانس شده ی مخصوص گربه های عقیم شده استفاده کنید تا از اضافه وزن جلوگیری کنید. کاهش علاقه گربه برای بیرون رفتن از خونه که باعث کم شدن احتمال فرار کردن، گم شدن یا تصادف کردنش هم میشود. جای باز شدن بدن گربهی ماده برای این عمل از زیر شکم و یا سمت چپ بدنش است . این مطالعه برای ارائه یک مرجع با دسترسی آسان به پزشکان ارائه شده است که شواهد و ارزیابی خطر را در هر یک از 35 نژاد شرح می دهد. بر اساس این مرجع و شواهد اخیر می توان زمان عقیم سازی را به صاحب حیوان خانگی توصیه کرد. همچنین خطر به دنیا آمدن گربه های ناقص یا بیمار را کاهش می دهد. درمان این عارضه ارائه مکمل های استروژن مصنوعی یا آگونیست های GnRH است و این داروها منجر به کاهش LH در گردش می شود.

دکمه بازگشت به بالا