کسب و کار ایرانیمجله عمومی

علت آب دادن کولر گازی ال جی

قبل از اینکه به بررسی علت پرتاب آب از دستگاه داخلی کولر گازی ال جی بپردازیم، بهتر است در رابطه با نحوه عملکرد این دستگاه صحبت کنیم. در کولر گازی محرک های سرد کننده هوا وجود دارند که این محرک ها در بخش تهویه هوا سبب ایجاد و سرما می شوند. این محرک های سرما ساز به حالت گاز می باشند اما پس از روشن شدن کولر گازی، گاز وارد لوله‌ های اوپراتور می‌ شود و به حالت مایع تبدیل می گردد. این تغییرات سبب سرد شدن لوله های شبکه اوپراتور می شوند. کویل های موجود در کولر گازی رطوبت را از هوا جمع کرده و آن را به صورت آب به بیرون هدایت می کند.‌

سپس کولر گازی رطوبت جمع آوری شده را از طریق دیرین به بیرون هدایت می نماید. گاهی این آب از مسیر اصلی خروج خود خارج شده و از پنل داخلی کولر گازی سرازیر می شود. به این مشکل آبریزی کولر گازی و یا پرتاب آب می گویند. شما می توانید این مشکل را در انواع کولر گازی مشاهده نمایید. یکی از برند هایی که ممکن است با این مشکل مواجه شود برند ال جی می باشد. افرادی که از برند ال جی استفاده می کنند ممکن است در رابطه با پرتاب آب از دستگاه داخلی کولر گازی ال جی خود شکایت داشته باشند. با ما همراه باشید تا در رابطه با علت به وجود آمدن این اتفاق صحبت کنیم.

معرفی کولر گازی 24000 جنرال

کولر گازی 24000 جنرال دارای طراحی بسیار ظریف و زیبا می باشد . قطعات بکار گرفته شده در این محصول باعث افزایش طول عمر کولر گردیده است. این محصول دارای قابلیت سرمایشی و گرمایشی می باشد .از نظر قیمتی، قیمت اسپلیت ۲۴۰۰۰ جنرال با توجه به امکاناتی که دارد قیمت مقرون به صرفه ای دارد. سیستم MODE موجود در این محصول به اینگونه است که کاربر می تواند سیستم را به حالتهای مختلف باد، شرجی ، گرم و سرد تغییر دهد. عاملی که کولر گازی 24000 جنرال را از محصولات سایر برندها متمایز می کند این قابلیت است که می توان پره ها را از طریق ریموت یا اتوماتیک تنظیم کرد.

پره های افقی و عمودی این محصول جهت تنظیم بهتر تهویه هوا می باشد. کمپرسور روتاری بکار گرفته شده در این محصول جزء رایج ترین کمپرسور هاست و باعث افزایش کارآیی و راندمان انرژی می باشد. پرتاب باد این کولر 4 جهته است و دارای سیستم عیب یاب خودکار می باشد. این کولر مناسب شرایط جغرافیایی T3 می باشد و محیطی به ابعاد 50 تا 80 متر مربع را بخوبی پوشش می دهند .اگر می خواهید لذت یک خرید عاقلانه را داشته باشید از فروشگاه اینترنتی ونداد کولر از کولر گازی 24000 زانتی نیز بازدید کنید و ویژگی های کولر را مقایسه کنید.

بررسی علت پرتاب آب از دستگاه داخلی کولر گازی ال جی

بسته شدن خروجی های سینی تخلیه آب یکی از علت پرتاب آب از دستگاه داخلی کولر گازی ال جی می باشد. درون کولر گازی ناودان کولر و یا خروجی سینی تخلیه آب وجود دارد که رطوبت های جمع آوری شده از هوا را به بیرون هدایت می کنند. اگر مسیر آن ها مسدود گردد، آب از کولر گازی خارج نمی شود و از درون دستگاه ریزش پیدا می کند.

علت به وجود آمدن این مشکل، شکستن سینی جمع کننده آب این دستگاه می باشد. شکستن سینی سبب می شود آب جمع آوری شده به صورت قطره‌ ای از کولر گازی ال جی به بیرون سرازیر شود. این مشکل می تواند نگرانی بسیار زیادی را برای افراد به وجود بیاورد. می توان گفت به دلیل عدم نصب صحیح پنل و همچنین بالانس نبودن فن بلوور داخلی این اتفاق به وجود می‌ آید. همچنین باید شکستگی سینی جدی گرفته شود و سینی شکسته را با سینی جدید جایگزین نمایید.

The cause of the LG air conditioner leaking water

بررسی دلایل دیگر علت پرتاب آب از دستگاه داخلی کولر گازی ال جی

یکی دیگر از علت پرتاب آب از دستگاه داخلی کولر گازی ال جی قرار نگرفتن لوله درین در جای مناسب خود می باشد. یکی از دلایل بسیار مهم بروز این مشکل، عدم جایگیری مناسب لوله درین است. در صورت به وجود آمدن این مشکل باید از افراد متخصص کمک بگیرید تا این افراد اقدام به باز کردن دستگاه شما کرده و به تعمیر کولر گازی شما بپردازند. دلایل مختلفی برای به وجود آمدن این مشکل وجود دارند که در ادامه به معرفی این دلایل می پردازیم.

این دلایل شامل جمع شدن آب در سطح، رعایت نکردن شیب مناسب شلنگ تخلیه، مسدود شدن لوله درین، تا خوردگی در لوله درین می باشند. به وجود آمدن هر کدام از این مشکلات می‌ تواند سبب سرازیر شدن آب در کولر گازی شما شود. بررسی و تعمیر این مشکل به دست افراد آموزش دیده و متخصص انجام می شود.یکی از علت های دیگر پرتاب آب از دستگاه داخلی کولر گازی ال جی کم بودن سطح گاز مبرد موجود در این دستگاه می باشد. این گاز وظیفه خنک سازی و تولید باد سرد را بر عهده دارد. اگر به هر دلیلی این گاز از سطح استاندارد کاهش پیدا کند، می تواند سبب ایجاد یخ زدگی درون دستگاه شما شود. بعد از مدتی یخ زدگی های به وجود آمده آب شده و آب تولید شده از کولر گازی شما سرازیر می شود.

مشکلات بسیار رایج در سرازیر شدن آب از کولر گازی ال جی

عایق نبودن لوله های موجود در کولر گازی ال جی یکی از مشکلات بسیار رایج در سرازیر شدن آب از این دستگاه می باشد. این لوله ها در زیر یونیت داخلی وجود دارند. در صورت عایق نبودن می توانند سبب ریزش آب از دستگاه شما شوند. مسدود شدن فیلتر هوای کولر گازی سبب می شود گردش هوا در سیستم شما به خوبی اتفاق نیفتد. این مشکل نیز می‌ تواند سبب یخ زدن دستگاه شما شده و بعد از مدتی یخ تشکیل شده آب شود و آب تولید شده از کولر شما سرازیر گردد.

یک مورد مهم که ممکن است افراد زیاد به آن توجه نکنند، معیوب و خراب شدن پمپ تخلیه آب (در کولرهایی که دارای پمپ درین هستند) می باشد. خراب شدن پمپ تخلیه آب یکی از علت های بسیار اصلی در پرتاب آب از دستگاه داخلی کولر گازی ال جی می باشد. این پمپ دستگاهی است که در زیر کویل های خنک کننده قرار گرفته است و وظیفه تخلیه کامل آب را بر عهده دارد. اگر این پمپ به درستی عمل کند می تواند از نشتی آب جلوگیری کند. اما در بعضی مواقع به دلیل جمع شدن گرد و غبار و آلودگی عملکرد این پمپ با مشکل مواجه شده و نمی تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

جمع بندی

در نظر داشته باشید زمانی که با ریزش آب از کولر گازی خود مواجه شدید، به صورت سر خود اقدام به تعمیر آن نکنید. باید در این شرایط از افراد متخصص و حرفه ای کمک گرفته تا بتوانید مشکل کولر گازی خود را برطرف کنید. زمانی که عیب یابی دستگاه شما به صورت دقیق انجام شود و مشکلات آن نیز به صورت تخصصی برطرف شود، دستگاه شما مانند روز اول کار می کند. همچنین شما می توانید تا سالیان سال بدون به وجود آمدن مشکلی از آن استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا