کسب و کار ایرانیمجله عمومی

علت روشن نشدن موتور دیزل در هوای سرد

6 دلیل اصلی که چرا موتورهای دیزل ژنراتور در زمستان روشن نمی شوند: موتورها پیچیده تر از موتورهای بنزینی هستند. به همین دلیل رفع عیب دشوارتر است و نیاز به تجربه و زمان زیادی دارد. یکی از مهمترین مشکلات این موتورها روشن نشدن موتور در فصل سرد سال است. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که هوا سرد است و دمای هوا زیر صفر درجه است. در این مقاله به تحلیل این مشکل می پردازیم و راه حل های مناسبی را برای کاربران شما ارائه می دهیم. با ما بمان.

1. قبل از رانندگی موتور را گرم کنید

این موضوع در انواع موتورهای دیزلی بسیار حائز اهمیت است، زیرا کارکرد این موتور بر اساس سوختن سوخت تا زمانی که به دمای موتور برسد، بدون احتراق است و در هوای سرد این مشکل افزایش می یابد، بنابراین قبل از ورود به فصل سرد سال، سیستم تزریق موتور را بررسی کنید.

2. وضعیت باتری

موتورهای دیزلی برای فشرده کردن هوا تا حد زیادی نیاز به شارژ باتری قوی دارند و قدرت باتری به شدت به دمای محیط بستگی دارد، اگر ظرفیت و عملکرد باتری را در 20 درجه در نظر بگیریم، دما را در نظر بگیرید. در منفی 20 درجه این عملکرد و ظرفیت 100 درصد خواهد بود. به نصف کاهش می یابد. بنابراین انجام بازرسی های منظم و منظم قبل از فرا رسیدن فصل سرما بسیار مهم است.

3. کیفیت سوخت

کیفیت سوخت به دمای تبخیر و ویسکوزیته آن بستگی دارد. در فصل سرد سال باید از سوخت مخصوص این فصل استفاده کنید زیرا در موتورهای بنزینی سوخت حاوی هیدروکربن های کم جوش است که در دمای پایین منجر به احتراق کامل می شود. اما این ویژگی در گازوئیل کمتر است اما این مشکل با کمک مواد افزودنی حل شد.

4. بررسی سیستم سوخت رسانی

برای داشتن یک سیستم سوخت رسانی کارآمد، فیلتر باید به موقع تعویض شود و انژکتورها باید تمیز نگه داشته شوند. همچنین باک بنزین باید همیشه پر باشد. مایع در یک مخزن نیمه خالی سریعتر تشکیل می شود و این منجر به یخ زدن در ته می شود. – زمان دما در نتیجه پمپ آسیب می بیند و در خط سوخت اختلال ایجاد می شود.

5. ویسکوزیته روغن

زیرا روغن های با ویسکوزیته نامناسب در سیستم سوخت باعث خوردگی قطعات و اجزای موتور و افزایش سرعت خوردگی و سایش می شود. بنابراین در فصل سرد سال از روغن با ویسکوزیته مناسب استفاده کنید.

6. تراکم سیلندر موتور

محفظه های احتراق باید به اندازه کافی قوی باشند تا فشار لازم برای احتراق سوخت را فراهم کنند. کاهش تراکم در یکی از سیلندرها، راه اندازی موتور را در هوای سرد دشوارتر می کند.

مراجعه به ادامه مطلب: https://volvogenerator.ir/

دکمه بازگشت به بالا